Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako puolison ylipainosta huomauttaa?

Vierailija
12.02.2011 |

Miten on. Jos puolisolla vaaka alkaa näyttää hurjia,voiko kommentoida? Nyt ei siis puhuta parista kilosta, vaan lääkärin huomiomasta terveyshaitasta. Oon koittanut kannustaan liikuntaan ja itsekin pudotin toista kymmentä kiloa taannoin pois. Tavoitteena oli yhdessä onnistua, mutta ei.. Olenko siis sovinistisika jos ehdotan painon pudotusta. Mitä nyt tästä eteenpäin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonona asiana sitä, että mies huolehtii vaimonsa terveydestä.

Enkä ole loukkaantunut edes siitä, että mieheni ihan ulkonäöllisistä syistä huomautti minulle lihomisestani. Tottahan se oli, enkä itsekään viihdy ylipainoisena.

Vierailija
2/6 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitäkin, millaisella hetkellä tuon asian sitten paukasee ilmoille. Ja siitäkin, millainen ihminen on kysessä, tuo ylipainoistunut puoliso siis.

JOs olet ap itsekin lähdössä kunnonkohotukseen ja läskinkaristukseen mukaan, niin yritä haastaa puoliso johonkin -10kg Vappuun mennessä tms. projektiin. Etsitte jonkun kivan yhteisen liikuntamuodon, mihin sitten AINA lähdette toinen toistanne tsempaten. Vittuilut sikseen, samoin turhanpäiväinen vitsailu jos se ei istu tilanteeseen. Hommassa pitää kuitenkin olla tosissaan ja asettaa järkevä tavoite ja kiva palkinto siitä, kun sen saavuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asiasta tulee aivan hirveä riita, vaikka kuinka nätisti asian tuo esille. Asia myös selkeästi häiritsee puolisoani, mutta tämä ei silti muuta mitään.

Vierailija
4/6 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asiasta tulee aivan hirveä riita, vaikka kuinka nätisti asian tuo esille. Asia myös selkeästi häiritsee puolisoani, mutta tämä ei silti muuta mitään.

Ajoitus ei ole oikea ja asia liian herkka. Usein tunnepuolella ihminen haluaa suojautua, kun tilanne tuo kuvaamasi. Painostus tekee tilanteesta entista sietamattomamman, silla tunne siita, ettei toinen todellakaan "ymmarra" vahvistuu.

Onko elamassanne paljon stressia?

Vierailija
5/6 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellista elämää. Lapsia on ja koti on ihan ok. Parisuhde on pitkä, mutta ihan hyvällä mallilla.

Vierailija
6/6 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä kerroin puolisolle jo kauan sitten, että jos ei näy varpaita kun katsoo alaspäin omaa kroppaa, niin sitten on aika tehdä jotain ja pikaisesti. Minähän en rupea minkään syöttöporsaan kanssa elämään, jos toinen ei omasta ulkonäöstään ja terveydestä viitti huolehtia.

Joskus on vaan pistettävä kova kovaa vasten ja vaadittava muutoksia. Miehet aika helposti ( ja miksei naisetkin) rupee rupsahtamaan parisuhteen aikana, tiiä sitten mistä johtuu.

Nyt mä jo vähän jännitän pitääkö alkaa patistaa mies liikkeelle kasvavan vatsan ympäryksen takia, mutta raukka kun on saikulla niin en ehkä kehtaa, ennen kun paranee..

Lisäksi kannattaa miettiä, voiko itselleen hankkia lisäharrastuksia, jotta miehen saisi havahtumaan tilanteeseen, kun oma nainen juoksentelee kaiken maailman riennoissa ja harrastuksissa ja itse kökkii illat kotona. Se on yllättävän tehoavaa. Itse liikun paljon ja tanssin,ja käyn erilaisissa tapahtumissa joten monesti mies jää sitten kotiin ihmettelemään. Tarkoitushan on tietysti teoilla näyttää, että elämää on muuallakin kuin sohvalla ja telkkarissa. Ja samalla oma elämä rikastuu ja pysyy kunnossa.

Eli eikun sanainen säilä laulamaan! Ja muista, vaikka toista et saisikaan liikkeelle ihan heti, harrasta silti itse ja näytä esimerkkiä!