Ajattelin vaihtaa kahvin vihreään teeheen, kokemuksia!?
Rakastan kahvia, kaikesta muusta voin luopua, mutta en kahvista..
Kuitenkin luettuani vihreän teen hyvistä puolista, haluaisin kokeilla. Nyt kaipaan kokemuksia ja vinkkejä teiltä, jotka juotte vihreää teetä. Voinko sitä juoda usein, onko eri merkkisiä, mikä merkki paras, mistä saa jne jne, ja hinta.
Kiitos!
Kommentit (30)
Matea peukutan minäkin. Nestemäiseksi vihannekseksi taisi joku sivusto kehua :D
[quote author="Vierailija" time="12.02.2011 klo 08:43"]
Voisin kuvitella vaihtavani kahvin teehen, mutta kyllä se pitäisi olla mustaa teetä. Vihreä maistuu ihan järkyttävältä! Kerran töissä erehdyin sellaista ottamaan kun muuta teetä ei ollut tarjolla enkä viitsinyt kahvia juoda illalla, mutta pakko oli heittää viemäriin, kun ei sitä kärsinyt juoda! Miksi pitää kiusata itseään juomalla hirveää litkua?
[/quote]
mun mielestä taas kahvi on jotain aivan hirveätä :)
vihreästä teestä taas tykkään. Et ole tainnut koskaan juoda ihan "oikeaa" vihreää teetä. Se ei kummoselle maistu. Jos joku on tarjonnut sulle jotain "Liptonin vihreää pussiteetä" niin en yhtään ihmettele, että on maistunut kamalalle. Mä en esim pidä japanilaisesta vihreästä teestä, mutta kiinalaisesta pidän
Olin yllättynyt kuinka mietoa ja mautonta tuo vihreä tee oli normiteehen verrattuna. Inhoan teetä ja rakastan kahvia mutta olen tekemässä kuten ap.
Vihreä tee ja sitruuna/inkivääri on ne mitä juon ja on ihan hyviä. Ei mitään nautintoaineita mutta jos niistä on jtn iloa niin voin juoda.
Kahvikuppi on terveellistä, ihan todistetusti. samoin vihreä tee. Paitsi että se tee on niin kuraa maultaan, että mieluummin otan yhä sen kahvikupin, vaikka laadukkaammin sitten.
Viimeaikoina kahvin kulutukseni on vähentynyt huomattavasti ja olen siirtynyt lähes kokonaan juomaan teetä, erityisesti vihreää teetä. Vihreän teen makuun tottuu nopeasti, ja nykyisin vihreä irtotee maistuu oikein haudutettuna (80 -asteinen vesi, ei kiehuva) paljon paremmalle kuin kahvi!
Olen tilannut teetä osoitteesta www.teepussi.fi. Sieltä löytyy laaja valikoima vihreää teetä. Oma suosikkini on tällä hetkellä Thé a la Menthe: http://veistrom.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=83&category_id=3&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=1
Vihreä kahvi - https://tracking.comfortclick.eu/SH2Gp Vasta Vihreä kahvi :n avulla asteittain pääsin eroon ylimääräisistä kiloista ja 3 kuukauden kuluessa painoni oli pudonnut 75 kilosta 62 kg.
Itselle kahvi aiheutti närästystä. Vaihdoin teehen, käytän vihreää ja puerth-teetä. Puerth on voimakkaan makuista, auttoi alussa kahvista vieroittumiseen.
Juon molempia. Aamulla kahvia kupin tai kaksi, myöhemmin päivällä vihreää teetä. Yleensä matcha-jauheesta teen teeni. Sitä en juo tyhjään vatsaan, koska siitä joskus tulee silloin huono olo. Pusseista tai kuivista lehdistä haudutettua vihreetä teetä voin juoda koska vain kyllä. Illalla juon vain yrttiteetä, eli ei oikeata teetä, ei mitään piristäviä aineita
Kaiken juon sellaisenaan, myös kahvin, ei sokereita tai maitoja tms.
Laadukas macha on hyvää. Pehmeää.
Kannattaa kokeilla mate-haudukkeita. Niissä on paljon kofeiinia, eli piristää tehokkaasti. Tässä on mun oma suosikki:
http://www.veistrom.fi/fi/component/virtuemart/?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=349&category_id=1&keyword=mate
Mateet lisää myös kylläsyyden tunnetta, niin ei tarvii naposteltua päivän mittaan.