Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin vaihtaa kahvin vihreään teeheen, kokemuksia!?

Vierailija
12.02.2011 |

Rakastan kahvia, kaikesta muusta voin luopua, mutta en kahvista..

Kuitenkin luettuani vihreän teen hyvistä puolista, haluaisin kokeilla. Nyt kaipaan kokemuksia ja vinkkejä teiltä, jotka juotte vihreää teetä. Voinko sitä juoda usein, onko eri merkkisiä, mikä merkki paras, mistä saa jne jne, ja hinta.

Kiitos!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi juoda sitä kuin iltaisin.

Vierailija
2/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella iso valikoima.

Monet pussiteet on voimakkaan makuisia ja kitkeriä, ei kuitenkaan kaikki. Merkkejä en osaa suositella, sillä itse käytän pelkästään Kiinasta hankittua teetä. Sieltä kun saa paljon paremman makuisia laatuja kuin kotimaasta. Onneksi miehellä on työmatkoja Kiinaan niin ei teet pääse loppumaan ;p

Jostain aasia-marketista tai tee-kaupasta voisi löytyä myös hyviä. Suosittelen kokeilemaan niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse juon sellaisia teemerkkejä, missä on jotain vihreän teen kaverina mauksi, esim. vihreä tee ja omena jne. '

Itse ujuon aamulla kahvia ja ehkä joskus satunnäisesti myäs päivällä, mutta illat lipitän teetä, ilman sokeria tai mitään lisukkeita, on hyvää ja nestettä poistuu myös, pissaattaa joskus öisin, joten ei ihan ennen nukkumaan menoa kannata kauheasti juoda.

Vierailija
4/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaksi olivat lyömätön yhdistelmä, aamu ei sujunut ilman noita.

Halusin lopettaa polttamisen mutta usein homma kaatui siihen tupakanhimoon kahvin jälkeen.

Joitakin kuukausia olen juonut vihreääteetä 3-4 kuppia päivässä.

Tyydyttää kahvihimon, eikä aiheuta tupakan himoa.

Vessassa joudun juoksemaan useammin mutta muuten olen tyytyväinen.

Vierailija
5/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainekset: Vihreä Sencha-tee, lisänä ohdakekukan terälehtiä. Maustettu mansikan, sitruunan ja vaniljan aromeilla.

Upea tuoksu, mieto maku. se on meidän suosikki. emme juo pussiteetä, vain ainoastaan haudutusteetä (kahvila ja kyläily poikkeuksia)

Vierailija
6/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jätin kahvi-maito-sokeri-yhd. pois.ihoni on todella kaunis.vihreätä teetä käytytään kosmetiikassa!nestettä lähti ja lähtee vieläkin!haudutan litran,pussi roskiin ja loput juon kylmänä.maitoa tuli ihan hirveesti

Vierailija
7/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella vaihtavani kahvin teehen, mutta kyllä se pitäisi olla mustaa teetä. Vihreä maistuu ihan järkyttävältä! Kerran töissä erehdyin sellaista ottamaan kun muuta teetä ei ollut tarjolla enkä viitsinyt kahvia juoda illalla, mutta pakko oli heittää viemäriin, kun ei sitä kärsinyt juoda! Miksi pitää kiusata itseään juomalla hirveää litkua?

Vierailija
8/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vihreetä teetä joka aamu: se virkistää paljon enemmän kuin kahvi, en heräisi ilman sitä. Kahvista tulee nykyään tympeä, tunkkainen olo.

Toki tämä on makuasiakin. Itse pidän vihreän teen mausta ja ensisijaisesti siksi sitä juon, terveysseikkoja en sen kummemmin ole ajatellut. Mikäs siinä, ei mulla terveyttäkään vastaan mitään ole :)

Merkkejä on monia, ja maut vaihtelevat. Kokeilemalla se oma suosikki löytyy. ÄLä kuitenkaan pussiteetä osta, se on pahaa yäk yäk. Irtolehtiä! Varo myös, ettet 'polta' teelehtiä kiehuvan kuumalla vedellä.

Toinen suuri suosikkini on maté-tee, jonka maku ja muukin olemus on hyvin lähellä vihreää teetä.

Vierailija
9/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja otti huikkia minun kupista ja jossain vaiheessa hänelle kelpasi vain vihreä lehtitee, ilman sokeria tai muita makeutusaineita.

Makuuki voi muuttua :)

Itse olen vihreän teen ystävä maun takia.

Vierailija
10/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkuvat mahavaivat ovat kadonneet.

Mä juon kotona teekaupasta ostettua vihreää teetä, mutta töissä ja reissussa on tyytyminen yleensä pussiteehen.

Vihreä tee on yleensä parhainta maustettuna, paljas on kitkerää. Nordqvistin pussit on ok, mutta eniten tykkään Pirkan vaniljamaustetusta. Ihan tavallisista kaupoista saa, hintaan en ole kiinnittänyt huomiota...

En mä ole mitään massiivisia terveysvaikutuksia huomannut, ainoa on mahavaivojen poistuminen.

Kahvia ei tee edes mieli, yäk. Vihreää teetä on kuitenkin pakko saada monta mukia päivässä.

Vierailija
11/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreä tee pitää hauduttaa vähän aikaa jäähtyneeseen veteen, ei kiehuvaan!!! jos laittaa kiehuvaan, tulee just kitkerää.

vihreä tee on parasta sellaisenaan ei missään nimessä mitään maustettua. sitä voi juoda myös kylmänä kuten japanilaiset.

itse juon noin 2-3 litraa päivässä. jep!

Vierailija
12/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on ollut ihan erilainen, mulle kahvi aiheutti ikäviä sivuvaikutuksia. Itse tykkään eniten Liptonin vihreä tee mandarin orangesta, se on tosi hyvää. Myös twiningsin vihreä tee+appelsiini on hyvää. Suosittelen kyllä, onhan vihreä tee paljon terveellisempää kuin kahvi ja terveellisyyden lisäksi se myös poistaa tehokkaasti nestettä eli tehostaa laihdutusta (jos sellaista harrastaa)!

Vierailija
13/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin oikeilla hedelmillä, yrteillä tms. maustettua vihreää teetä kuin kaupasta saatavia keinotekoisilla aromeille maustettuja. Jos asut Helsingissä, niin The Ounce tai Théhuone ovat oikeat paikat.

Itse juon päivässä yhden kupin kahvia ja muulloin teetä, aika usein vihreää. Nestettä tosiaan poistuu ihan järkyttävää tahtia. Suosikkini on mintulla maustettu vihreä tee.

Vierailija
14/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kofeiinia, ja vielä hyvänmakuistakin!

Vierailija
15/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin kuinka korkealaatuista (kallista) laatua.

Vierailija
16/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko saada kuppi kahvia, mutta muuten juon teetä, ja useimmiten vihreää.

Suosikkini on vihreä jasmiinitee. Ihastuin tähän matkalla ja onneksi vastaavaa löytyi sitten Suomestakin. Nordqistilla on ihan ok jasmiinitee, mutta parasta on oienestä "Aasia-kaupasta" ostamani tee. Pussiteet menee töissä ja kylässä, mutta irtotee on parasta. Ja tosiaan; Ei liian kuumaa vettä päälle, vaan vähän jo jäähtynyttä!

Vierailija
17/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella vaihtavani kahvin teehen, mutta kyllä se pitäisi olla mustaa teetä. Vihreä maistuu ihan järkyttävältä! Kerran töissä erehdyin sellaista ottamaan kun muuta teetä ei ollut tarjolla enkä viitsinyt kahvia juoda illalla, mutta pakko oli heittää viemäriin, kun ei sitä kärsinyt juoda! Miksi pitää kiusata itseään juomalla hirveää litkua?

vihreät teet on sitä kitkerää litkua (ihan veden lämpötilasta riippumatta). Siksipä otankin töihin omat teet mukaan.

Vihreää teetä juon maun takia.

Vierailija
18/30 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon myös silloin tällöin kahvia.

Jos en ehdi hankkimaan hyvää irtoteetä niin ostan esim. Citymarketista reilun kaupan (Fairtrade) vihreää luomuteetä pusseissa (Fair Mary).

En ymmärrä miksi pitäisi ehdottomasti luopua jostain jos se ei varsimaisesti ole vaarallista terveydelle (esim. tupakka). Jos tekee mieli kahvia niin juon sitä. Juon myös viinejä ;-)).

Lapset juovat meillä mieluiten rooibosta.

Valkoisen teen on väitetty sisältävän enemmän antioksidantteja kuin vihreä tee.

Yksi pyyntö: ostakaa reilun kaupan tuotteita!

Vierailija
19/30 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin kanssa vihreään teehen ja paljon parempi fiilis.

Kaikista terveellisintä on Gunpowder - todella tuhtia ruutia!

Kahvi aiheuttaa migreeniä, kaikki siitä kärsivät, kannattaa vaihtaa!

Vierailija
20/30 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä tee ei tosiaan ole kovin hyvää, jos siihen kiehuvaan veteen upottaa muutaman vuoden nurkissa pyörineen teepussin, hauduttaa 10 minsaa ja vetelee naamaan... Suosittelen säädettävän lämpötilan vedenkeitintä ja vierailua teekauppaan.