Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella hengitys vaikeutui muutamassa tunnissa ja mies lähti sitten käyttämään lääkärissä :/

Vierailija
11.02.2011 |

En tiedä huolestunko turhaan, mutta ei aikaisemmin tällaista ole ollut.

Poika nyt vuoden ikäinen ja aamulla alkoi nenä vuotaa ja iltaa kohden nousi kuume ja lapsi tärisi paljon.

Nukahti seitsemän aikoihin ja heräsi tuossa tunti sitten ettei saanut kunnolla happea.

Yski sellaista limayskää mikä ei irronnut ja hengitys rohisi kauheasti ja oli tosi työlästä ja hidasta.

Mies sitten hätäpäissään lähti lapsen kanssa lääkäriin kun kukaan ei puhelimeen vastannut toisessa päässä ja itse olen huolesta sekaisin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samasta syystä joutunut lähtemään pojan (joka oli silloin muistaakseni 2v) lääkäriin yöllä, kun selvästikään ei saanut kunnolla henkeä. Muistan, kun soitin päivystykseen ja he kehottivat tulemaan näytille. Kyselivät vielä, että tarvitaanko ambulanssia. Onneksi niin paha tilanne ei ollut.

Poika sai sitten päivystyksessä hengitettävää Ventolinea, joka avasi hengitystiet, jotka olivat täynnä limaa =/

Toivottavasti teilläkin on yhtä pieni vaiva, vaikka toki pahalta kuulostaisikin kuunnella hankalaa hengittävää lasta.

Vierailija
2/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempi on lähteä liian aikaisin, kuin liian myöhään.

Tuo tärinä voisi olla siitä jos kuume nousee rankasti. Jo hengisty on vaikeutunut on oikea ratkaisu läheteä hakemaan apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella kerran oli kuume joulukuussa, nousi siis 39,5 asteeseen ja tippui seuraavana päivänä jo alas eli muuten ei ole sairastellut ollenkaan.

Onko tämä ihan normaalia flunssaa, tukkoisuutta? :/

ap

Vierailija
4/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella kerran oli kuume joulukuussa, nousi siis 39,5 asteeseen ja tippui seuraavana päivänä jo alas eli muuten ei ole sairastellut ollenkaan.

Onko tämä ihan normaalia flunssaa, tukkoisuutta? :/

ap

Oletettavasti on. Kuten lääkäri minulle joskus selitti, on pienen lapsen hengitystiet niin pienet, että pienikin määrä limaa tukkii ne helposti. Voihan toki olla esim. keuhkoputkentulehdus, mutta onneksi sekin on hoidettavissa lääkkeillä.

Vierailija
5/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joutuu siis lähtemään useinkin flunssan yhteydessä hengittelemään avaavia. Kotikonsteina tietty voi kokeilla höyryhengitystäkin, se kun irrottaa kanssa limaa. Eiköhän mies ja poika saa lääkäristä mukaansa kunnon ohjeet ja lääkkeet miten toimia jatkossa.

Vierailija
6/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahtaat hengitystiet. ja flunssassa limaa voi sinne jäädäkin.

kyseessä voi olla myös äkillinen kurkunpää tulehdus, johon auttaa yleensä kylmän ilman hengitys.

Mutta pääasia, että lähtivät lääkäriin, sieltä saa apua ja diagnoosin.

Yritä rauhoittua. Kyllä kaikki hyvin menee.

Vierailija
7/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla esim. rs-virus. Tai kurkunpääntulehdus, silloin on semmoista tietynlaista haukkovaa yskää. Jos hengitys on työlästä pitää mennä lääkäriin, ainakin ekalla kerralla. Jatkossa osaa mahdollisesti sitten tunnistaa vaivan itse ja voi pärjätä kotihoidolla.Ihan oikein teitte. Ja ekalla kerralla menee helposti vähän paniikkiin, seuraavassa flunssassa osaa sitten toimia rauhallisemmin, vaikka aina tietty huolestuu.

Vierailija
8/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla tänne kirjoittamaan, kun kävelen vaan taloa ympäri, tärisen, puren kynsiä, katson puhelinta enkä osaa tehdä oikein mitään niin oli pakko laittaa asia tänne.

Jospa se tästä kun lapsi isompi ja kokemusta enempi niin ei hermostu tai huolestu näin hirveästi.

Itselläni kun on tapana stressata pienistäkin asioista ja tämä tuntuu todella suurelta. :(

ap

Vierailija
9/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla tänne kirjoittamaan, kun kävelen vaan taloa ympäri, tärisen, puren kynsiä, katson puhelinta enkä osaa tehdä oikein mitään niin oli pakko laittaa asia tänne.

Jospa se tästä kun lapsi isompi ja kokemusta enempi niin ei hermostu tai huolestu näin hirveästi.

Itselläni kun on tapana stressata pienistäkin asioista ja tämä tuntuu todella suurelta. :(

ap

Vierailija
10/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tämä?

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,623,635,7086,1249,1258

Meillä tuota ollut usein. Paras akuutti hoito on ylös ja ulos eli pystyasento ja viileä auttaa. Ollaan kyllä jouduttu ihan piikilläkin käymään sairaalassa ja hengittelemässä siellä.

Olipa huonon näköinen tuo eka linkki. Tässä toinen:

http://www.ppshp.fi/potilaat_laheiset/prime101/prime120/prime104/prime1…

Jos on tuo, niin ei tule olemaan eka eikä vika kerta. Jatkossa voi osata kotonakin hoitaa sitten paremmin, toki pahassa tapauksessa on sittenkin mentävä lääkäriin. Kortisonitabletteja meillä ajoittain vedellään.

Vierailija
11/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lapsi sai silmätulehduksen ja itki illalla että saattuu silmään. Mietin jo että ei kai se vaan sokeudu ja tilasin ajan lääkäriin. Aamulla peruin, kun silmä oli jo ihan ok :).

Vierailija
12/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikset mennyt mukaan?

[/quote]

Sanoin miehelle pärjääkö tällä kertaa nyt yksin. Minua ahdistaa todella paljon sairaalat. Viimeksi siis olimme kummatkin pojan mukana sairaalassa kun nousi tämä äkillinen kuume emmekä osanneet tehdä siihen oikein mitään kun lapsi oli väsynyt, veltto, ei jaksanut leikkiä joten käytimme silloinkin lasta lääkärillä ja minua ahdisti todella paljon siellä olo joten jäin nyt kotiin ja pyysin miestä soittamaan jos jotain tulee.

ap

Vierailija
13/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä muitakin lapsia?

Vierailija
14/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ketjua jälleen =D

Tuo on ihan normaalia huolestumista. Ja kyllä, kun lapsi kasvaa, niin osaa tunnistaa (plus että lapsikin osaa kertoa) mikä mahdollisesti on vialla. Tuskin tosiaan mitään vakavaa on. Kuten muutkin ovat sanoneet, pienen lapset hengitystiet menevät helposti tukkoon.

Vierailija
15/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mennyt mukaan?

Sanoin miehelle pärjääkö tällä kertaa nyt yksin. Minua ahdistaa todella paljon sairaalat. Viimeksi siis olimme kummatkin pojan mukana sairaalassa kun nousi tämä äkillinen kuume emmekä osanneet tehdä siihen oikein mitään kun lapsi oli väsynyt, veltto, ei jaksanut leikkiä joten käytimme silloinkin lasta lääkärillä ja minua ahdisti todella paljon siellä olo joten jäin nyt kotiin ja pyysin miestä soittamaan jos jotain tulee. ap

minä olen samanlainen kuin sinä ja tiedän että on paljon parempi että mies vie lapsen lääkäriin. Mies osaa toimia eikä hänen ole tunteet pelissä niin paljon kuin minulla joka pelkään hysteerisenä.

Vierailija
16/32 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskukseen eikä sillä ollut lopulta mitään hätää. Kerrankin av-mammat sai mut ajamaan puolilta öin 50 km lähimpään päivystykseen vain saadakseni kuulla että lapsi on yllättävän pirteä siihen nähden miten myöhä on. Oltiin kotona neljältä yöllä. Se oli viimeinen kerta kun kysyin täältä neuvoa :D.

Vierailija
17/32 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin monta kertaa vienyt lasta "kuoleman kielissä" terveyskeskukseen eikä sillä ollut lopulta mitään hätää. Kerrankin av-mammat sai mut ajamaan puolilta öin 50 km lähimpään päivystykseen vain saadakseni kuulla että lapsi on yllättävän pirteä siihen nähden miten myöhä on. Oltiin kotona neljältä yöllä. Se oli viimeinen kerta kun kysyin täältä neuvoa :D.

Mies oli ehtinyt pojan viedä jo lääkärille kun tänne kirjoitin asiasta :D En siis kysynyt täältä että vienkö vai enkö vie? :DD

Mutta voin toki kuvitella sinun tilanteesi! Varmaan sillä hetkellä ollut kauheaa ajaa sellainen matka lääkärille ja miettiä mikähän lapsella on.

Voisin minäkin tuossa tilanteessa jälkeenpäin naureskella asialle mutta ei se ehkä sillä hetkellä naurattaisi :)

Onneksi meiltä matkaa tuohon sairaalalle vain 3km.

ap

Vierailija
18/32 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli antanut pojalle happea ja katsoneet jotkin happiarvot mitkä olivat jotenkin alhaiset ja tekivät tämän uudestaan myöhemmin ja ne sitten oli jo hieman paremmat.

Verikokeet olivat ottaneet joiden tuloksiin menee tunti odotellessa ja sanoivat ellei helpota tuo hengitys niin ottavat osastolle yöksi. :(

Kaksi kertaa olivat joutuneet jotain lääkettäkin antamaan siihen. Vissiin sitä samaa mitä teistä joku kirjoitti aikaisemmissa viesteissä.

En usko että nukkumisesta tulee nyt mitään joten valvon täällä ja odotan seuraavaa soittoa.

ap

Vierailija
19/32 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli antanut pojalle happea ja katsoneet jotkin happiarvot mitkä olivat jotenkin alhaiset ja tekivät tämän uudestaan myöhemmin ja ne sitten oli jo hieman paremmat.

Verikokeet olivat ottaneet joiden tuloksiin menee tunti odotellessa ja sanoivat ellei helpota tuo hengitys niin ottavat osastolle yöksi. :(

Kaksi kertaa olivat joutuneet jotain lääkettäkin antamaan siihen. Vissiin sitä samaa mitä teistä joku kirjoitti aikaisemmissa viesteissä.

En usko että nukkumisesta tulee nyt mitään joten valvon täällä ja odotan seuraavaa soittoa.

ap

Olen edelleen varma, ettei ole mitään hengenhätää, vaikkakin on se on vaikea kuvitella. Lapsi on hyvissä käsissä sairaalassa.

-nelonen-

Vierailija
20/32 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen sängyn viereen lattialle? Ainakin meidän sairaalassa voi tehdä niin. Vai menetkö sinä sairaalaan? Lapselle luo turvallisuutta, kun näkee vanhempansa siellä. Ottavat ehkä vain toisen teistä sinne. Yöksi laittavat varmasti happisaturaatiomittarin esim sormeen ja onpahan lapsi sairaalassa paremmassa turvassa kuin kotona. Nyt varmasti tutkivat pikatesteillä esim influenssat ja Rs-viruksen, jos olisi taudin aiheuttajana? Sitten jos on, niin joutuu infektiotautien osastolle eristykseen tai samaan huoneeseen samaa tautia potevien kanssa, jos heitä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi