Pelkäätkö että sinusta tehdään lastensuojeluilmoitus
esimerkiksi lapsille huutamisen tai tiuskimisen takia?
Kommentit (13)
huutaminen tai tiuskiminen eivät ole riittäviä perusteita. Jos olisivat, Suomessa olis huostaanotettu kymmeniätuhansia lapsia joka vuosi.
Tietenkin onhan niitä erilaisia tapoja huutaa ja tiuskia..
vaikka ei se tietenkään mitään hienoa ole.
Mutta tiedän, että vaikka lapsi itse soittaa poliisit kotiin humalaisen vanhemman riehuessa, lastensuojeluviranomaiset eivät välttämättä näe mitään perusteita millekään, niin että en minä usko, että meidän perhe on missään riskiryhmässä.
Kyllä: voin ongelmitta juoda alkoholia lasteni nähden.
Kyllä: jätän keskenkasvuisia yksin tai yhdessä kotiin käydessäni kaupassa tai lenkillä.
Kyllä: tokaluokkalaiseni PYÖRÄILEE YKSIN kouluun!!! Tämä on koulussa ehdottomasti EIEI-listalla (toisin kuin lasten kuskaaminen autolla puolen kilometrin matkaa).
Kyllä: olen yksinhuoltaja.
Mä en juurikaan huuda ja tiuski mukuloilleni, ja jos komennan niin että korotan ääntä niin se tapahtuu ihan asiasta. Tänäänkin komensin ääntä korottamalla sekä omia että naapureitten lapsia, kun melusivat, painivat ja yrittivät hajottaa koko olkkarin. Se auttoi, ja lapset lopettivat riehumisen.
Tiedän työni kautta, että ls ei tee yhtään mitään silloinkaan, kun todellista tarvetta olisi (tyyliin lapsen elämä pilalla lopullisesti). Joten jos joku ilmoittaisi meistä, niin se olisi yksi käynti sossussa tai ei välttämättä edes sitä.
ettei hän saa turvaa ja normaalia huolenpitoa. Et älkää ny pelleilkö kun sossuilla on oikeitten tapausten kanssa töitä yllinkyllin.
ilmoitus tehtiin PELKÄSTÄÄN huutamisen perusteella,naapuri siis.Ja oli sit aiheeton mutta syytä voi olla "pelätä"
huutamista ja HUUtamista. Jokainen vanhempi varmasti joskus huutaa lapselleen, mutta jos se elo on vain yhtä huutoa, niin silloin pitää olla huolissaan.
Itse en pelkää, mutta lapsen isä huutaa ja se huuto ei ole sellaista "nyt meni hermo" huutoa vaan se on sellaista "jos et tee ja sano just sitä mitä haluan, niin hakkaan sut" huutoa.
Todellakin olen tehnyt asiasta lastensuojeluun ilmon. Isä on muutenkin väkivaltainen ja manipuloiva ihminen.
sillä uhkaillut, jo vuositolkulla, kun ei ole muuta uhkailtavaa keksinyt, ennen lasta uhkaili tappamisellani. Ekat kerrat pelkäsin, mutta enää en. Riidan jälkeen hän yleensä soittaa ja kertoo, että kuolee pian, kun on jokin syöpä tms.
ilmoitus tehtiin PELKÄSTÄÄN huutamisen perusteella,naapuri siis.Ja oli sit aiheeton mutta syytä voi olla "pelätä"
Itse jätin parikymppisenä tekemättä vaikka olis varmaan pitänyt. Naapuri huusi parivuotiaalleen kuin eläin ihan jatkuvasti. Ja kun se aloitti, sitä saattoi jatkua vaikka miten kauan. Ymmärrän sen että joskus pinna palaa ja tulee karjaistua lapsille kurinpalautusta, teen sitä itksekin joskus, mutta tollanen että huutamista vaan jatkuu ja jatkuu. Kamala lapsuus. Olisi pitänyt tehdä se ilmoitus, ei sillä äidilläkään voinut kovin hyvä olo olla. Olisi vaikka voinut saada apua pahoinvointiinsa.
toivotan sossun tervetulleeksi meille. Meiltä saattaa tosiaan joskus kuulua naapuriinkin korotetulla äänellä: "Nyt lopetat sen leikkimisen ruuan kanssa!" "Et kiusaa pikkusiskoa!" "Nyt tottelet kun sanotaan!" jne.
kävi lastensuojelu rutiinikäynnillä, varsinaisen sosiaalityöntekijän työpari sanaili eteisessä lähtiessään, että "nyt kun ollaan käyty sormi pystyssä ojentamassa muita vanhempia, voidaankin mennä huutamaan niille omille".
Pilke silmäkulmassa sanoi, mutta totuus on tuonkin takana. Eivät ne sossutkaan ole ihmisiä kummenpia. Huutavat lapsilleen ihan samalla tavalla, kuin taviksetkin.
Jos joku tekee ls-ilmoituksen meistä, ylpeänä kerron sossuille meidän perhe-elämästä:)