saako mies sormuksen kirkossa?
Oon ehkä vähän tyhmä mutta tämä asia on mietityttänyt kun on naimisissa niin naisella on 2 sormusta ja miehellä yksi. Katsoin satuhäät ohjelmaa ja siinä molemmat sai sormukset kirkossa, mutta mihinkä se miehen kihlasormus häviää vai onko se sama? koska en ole koskaan miehillä kahta sormusta nähnyt.
Kiva jos joku ees jaksais lukea ja kertoa mulle. :)
Kommentit (6)
saako mies sormuksen kirkossa? Oon ehkä vähän tyhmä mutta tämä asia on mietityttänyt kun on naimisissa niin naisella on 2 sormusta ja miehellä yksi. Katsoin satuhäät ohjelmaa ja siinä molemmat sai sormukset kirkossa, mutta mihinkä se miehen kihlasormus häviää vai onko se sama? koska en ole koskaan miehillä kahta sormusta nähnyt.
Kiva jos joku ees jaksais lukea ja kertoa mulle. :)
kihlasormus on mieheni ainoa sormus.
ei tarvetta kihlasormuksille. Sovittiin päivämäärä jolloin mennään naimisiin ja sanoin miehelle, että mulle riittää yksi sormus, joten ei tule minullekaan kuin se yksi. Ensi kesänä häät! :)
Tapojahan on monia:
- vanha suomalainen tapa on ollut, että molemmilla on kihlasormus ja vihkisormus on ainoastaan naisella
- nykyisin aika monet tekevät niin, ettämolemmilla on sekä kihla- että vihkisormus
- tiedän myös pariskuntia, joilla on vain joko kihla- tai vihkisormukset
- jenkkitapa on, että vain naisella on kihlasormus ja molemmille tulee vihkisormukset
2 sormusta. Ja naisillahan näkee vaikka miten monta nimettömässä. :)
ei hassumpi idea!