Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako mies sormuksen kirkossa?

Vierailija
11.02.2011 |

Oon ehkä vähän tyhmä mutta tämä asia on mietityttänyt kun on naimisissa niin naisella on 2 sormusta ja miehellä yksi. Katsoin satuhäät ohjelmaa ja siinä molemmat sai sormukset kirkossa, mutta mihinkä se miehen kihlasormus häviää vai onko se sama? koska en ole koskaan miehillä kahta sormusta nähnyt.

Kiva jos joku ees jaksais lukea ja kertoa mulle. :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hassumpi idea!

Vierailija
2/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako mies sormuksen kirkossa? Oon ehkä vähän tyhmä mutta tämä asia on mietityttänyt kun on naimisissa niin naisella on 2 sormusta ja miehellä yksi. Katsoin satuhäät ohjelmaa ja siinä molemmat sai sormukset kirkossa, mutta mihinkä se miehen kihlasormus häviää vai onko se sama? koska en ole koskaan miehillä kahta sormusta nähnyt.

Kiva jos joku ees jaksais lukea ja kertoa mulle. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihlasormus on mieheni ainoa sormus.

Vierailija
4/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvetta kihlasormuksille. Sovittiin päivämäärä jolloin mennään naimisiin ja sanoin miehelle, että mulle riittää yksi sormus, joten ei tule minullekaan kuin se yksi. Ensi kesänä häät! :)

Vierailija
5/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapojahan on monia:

- vanha suomalainen tapa on ollut, että molemmilla on kihlasormus ja vihkisormus on ainoastaan naisella

- nykyisin aika monet tekevät niin, ettämolemmilla on sekä kihla- että vihkisormus

- tiedän myös pariskuntia, joilla on vain joko kihla- tai vihkisormukset

- jenkkitapa on, että vain naisella on kihlasormus ja molemmille tulee vihkisormukset

Vierailija
6/6 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sormusta. Ja naisillahan näkee vaikka miten monta nimettömässä. :)