Katson just uusintaa MOTista, kertoo J.Hämäläisestä jolle määrättiin monia lääkkeitä
eikä kukaan vahtinut, siis lääkäri, että onko nuo tarpeellisia ja mitä tapahtuu jos syö yhtaikaa eri lääkkeitä.
Itsekin joudun käymään eri lääkäreillä, koska reumaklinikan lääkärit on eri asia ja sit työterveydessä saattaa olla kymmenenkin eri lääkäriä. Aika moni heistä on kirjoittanut reseptejä, mut olen onneksi niin järkevä etten syö niitä. Ainoat lääkkeet mitä käytän ovat reumalääkäreiden määräämiä, eli erikoislääkärin. Ja heillä tieto kulkee, eli ei voi tulla vaaraa päällekkäisyyksistä.
Säälittää vanhukset joille määrätään ties mitä myrkkyjä, ilman että joku vahtii :( moni kuolema johtuu varmasti ihan näistä lääkkeistä!
Kommentit (8)
jos et kerran järkevyyttäsi sitten syö niiden määräämiä lääkkeitä? Eikö se sit ole ihan se ja sama, vaikket kävisikään siellä?
Eikös vielä järkevämpää olisi jos sä kertoisit kaikille sua hoitavilla lääkäreille, että mitä kaikkea jo syöt, niin ne osaisivat ottaa sen huomioon uusia lääkkeitä määrätessään?
ja sitten kun hänen poikansa haki miehen pois sieltä sairaalasta ja lääkärin määräämät useat lääkkeet lopetettiin, vanhuksen kunto ja toimintakyky palautui ennalleen muutamassa viikossa? Tällaisen jutun muistan ja se oli kyllä kamala. En tajua, miten ihmisille saa tehdä noin ja se on muka ihan laillista.
Sehän on kemiallista pahoinpitelyä, kuten tässä dokkarissa se toinen lääkärikin totesi.
jos pitää olla sairiksella?
Kyllä mä aina kerron, mitä lääkkeitä syön, mutta kaikkien lääkärien tietämys ei riitä. Ei kaikki käy niinkuin oppikirjassa, katsos. Esim viimeksi mulle olis määrätty masennuslääkettä, joka kuulema nostaa kipukynnystä.
meillä neurologisella osastolla käydään perusteellisesti läpi potilaan lääkelista ja tivataan kaikki mahdolliset käsikauppalääkkeet, luontaistuotteet jne. jotta saadaan selville mahdolliset yhteensopimattomuudet. Monesti potilaan oireiden takaa löytyykin potilaalle sopimaton lääkitys tai lääkkeiden yhteisvaikutukset. Sääli vaan kun kaikissa hoitopaikoissa ei oikein ole viitsitty paneutua asiaan.
Ja tuo eri toimipaikoissa lääkäriltä toiselle ramppaaminen on myös ihan vihonviimeistä. Se jolla oli niitä reumalääkkeitä, suosittelen pyytämään reumalääkäriltä sellaisen kotilääkekortin johon hoitava reumalääkäri voi kirjoittaa kaikki määräämänsä lääkkeet, myös tarvittavat. Tämä sitten otetaan mukaan sinne työterveyteen ja pyydetään siellä lääkäriä tarkastamaan yhteensopivuus heidän suunnittelemiensa lääkkeiden kanssa.
T: sh
yllättävän helposti. Mulle määräsi sama allergialääkäri kahta eri lääkettä, joita nimenomaan ei saanut syödä yhtä aikaa. Onneksi luin pakkausselosteet huolella.
???