Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7v. lapselle tulee paha olo aina syödessä! Mistä voi johtua?

Vierailija
11.02.2011 |

Mikä ihme voi lapsella olla, kun iskee paha olo aina kun aloittaa syömisen. Ensin voi tulla pöytään kiljuvan nälkäisenä, ottaa innoissaan ruokaa ja kehuu "nam!" ja kun muutama haarukallinen on syöty, on tosi tuskainen ja pahoinvoiva saman tien.

Jotenkin pelottavaa... :-(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleranssi?

Mä olin lapsena semmoinen, että vaikka oli kuinka kova nälkä pöytään käydessä, tulin pian kylläiseksi. Oikeastaan tuntui, että tulin täyteen vain muutamasta suupalasta ja puolesta lasista maitoa. Muistan, kuinka aikuiset ihmettelivät, että mikset nyt syö, vaikka väitit, että sinulla on kova nälkä.

Tai sitten lapsella on vain pieni mahalaukku. Toisiin uppoaa enemmän ruokaa.

Epäilen lapsesi kohdalla kuitenkin närästystä. Se voi aiheuttaa etovaa oloa. Samoin laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
2/7 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli myös ruokailusta paha olo ja alkoi tuon ikäisenä. Kokeile laktoositonta ruokavaliota jonkin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin, niin esim. eilen ruoassa ei ollut lainkaan maitotuotteita eikä poika juonut maitoa aterialla (oli sattumalta loppu eilen jääkaapista). Eli en tiedä voiko olla laktoosi-intoleranssi kuitenkaan.

Ennen poika söi vaikka kuinka paljon ja tämä oireilu on alkanut parin päivän sisällä. Muutamaa viikkoa aikaisemmin pojalla oli toisenlaista ongelmaa ja huono, pyörryttävä olo tuli milloin vain (kesken leikkien, keskellä yötä, nukkumaanmennessä...) mutta ei koskaan syödessä.

Vierailija
4/7 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10 v valitti, että hänelle tulee paha olo aina kun syö. Nälkä on kova, mutta kun jotakin suuhun laitaa, niin heti on kurja olo. Oli kyllä mahataudissa tiistaina.

Kannattaa seurailla jonkin aikaa, josko alkaisi helpottamaan.

Vierailija
5/7 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kestää hyvin normaali tuotteita (ei tule vatsakipua tai ripulia).

Hänelle tulee myös huono/kuvottava olo syödessä tai heti sen jälkeen.

Ei mitään tietoa mistä johtuu.

Vierailija
6/7 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna poistua pöydästä jos tuntee olevansa kylläinen. En huolestuisi - paitsi jos jatkuu yli viikon tai pari.

Ja itselläni teettää tuota myös jos olen "liian nälkäinen" että tulen heti täyteen ja suorastaa ällöttää syödä. Hetken kun huokaisen niin jatkan taas ateriointia.

Kiusallinen mutta harmiton vaiva sinänsä.

Vierailija
7/7 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan että iskee paha olo. Eli nää kaikki annetut vastaukset on johonkin muuhun kuin ap:n kysymykseen.

Minä oon kyllä pitänyt ihan normaalina sitä, että jos nälkä ehtii ihan kiljuvaksi, niin kun vatsa lopulta saa jotain ruokaa, niin vatsa kramppaa siitä, kun se käy työstämään sitä kauan odotettua ruokaa. Se tuntuu paitsi vatsan kivistyksenä myös huonona olona samaan aikaan.

Mulla tekee noin ja toisella lapsella myös. Tilanne menee ohi muutamassa minuutissa, kun kramppi rauhoittuu, ja sen jälkeen voi taas syödä normaalisti. Tuo tosiaan ilmenee silloin, kun vatsa on edellisen ruokailun jälkeen ehtinyt aivan tyhjäksi ja ehkä vähän liiankin kauan joutunut odottamaan seuraavaa suupalaa.

En ole ikinä pitänyt tuota minään outona juttuna.