Vaikeaa tietää, minne kouluun poika hakisi
poika ysillä, käynyt ruots. kielisen koulun. Nyt mietitään vaihtoa suom. kieliseen amikseen, mutta tosi vaikea löytää linjaa, jonne sekä pääsisi sisään, että olisi mieluinen.
Lukioon pääsis huonommallakin keskiarvolla, mutta pojalla lukihäiriö, eikä oo sen koulu...Suomenkieliseen amikseen kamalan korkeat sisäänpääsyrajat, ruotsinkieliseen taas joutuisi muuttamaan pois kotoa viikoiksi:/ POjalla ihan normaali opetussuunnitelma, vaikka koulu ollutkin vaikeeta, nyt 6.9 keskiarvolla mietityttää, onko väliinputoaja...
Kunhan löytäisi ioman paikkansa!
Kommentit (11)
uuttera työntekijä on, jos vaan sen paikkansa löytäisi. Logistiikka-alaa miettii nyt itse, mutta epäilen, ettei pääse sisälle.Ja juu, on siis täysin kaksikielinen...Mut siitä ei tietystikään mitenkään palkita...Ja taito - sekä käytännön aineet on hyvin arvosanoin, mutta harmittaa, että vain 3 parasta ainetta niistä lasketaan mukaan:(
Jos olisi räyhäluonne, olisi luultavammin käynyt mukautetun koulun, nyt kun on kiltti ja kuuliainen, on jotenkuten luovinut koulun läpi normaaliilla opetussuunnitelmalla. Olikohan se väärä valinta?
T. äiti, joka itse on luokanope...
siellä vois nostaa keskiarvoa ja miettiä mitä haluaisi.
Miten ois ap sähköala, kiinostaako sun poikaa, siitä pääsee ainakin jatkamaan halutessaan?
Kyllä ne tuossa iässä vielä tuuppimista tarvii. Miten ois ap sähköala, kiinostaako sun poikaa, siitä pääsee ainakin jatkamaan halutessaan?
mua ois tossa iässä tuupittu, niin olisin voinut pistää hanttiin ihan periaatteesta. Onneksi vanhemmat olivat järkeviä.
kyllä me mun nuoren kanssa ainakin yhdessä se ala aikoinaan etittiin.
Mutta ei missään nimessä PAINOSTAA tai PÄÄTTÄÄ toisen puolesta.
Jaa kuinka se edes onnistuisi?
tietämään joitakin kusipäisiä vanhempia, jotka olivat pakottaneet lapsensa lukioon (silloin kun itse kävin sitä).
Harmitti vietävästi suunnilleen itkun kanssa kouluun tulevien puolesta. Toinen olisi halunnut kampaajaksi tai kosmetologiksi, mutta ei kelvannut "täydellisille" vanhemmilleen. Enkä epäile hetkeäkään, ettei näitä tapauksia olisi tänäkin päivänä (enkä nyt ap:ta tarkoita).
lukekaa uudelleen ei todellakaan ole painostamassa mihinkään vaan miettii pääseekö poika edes amikseen?
Ei kuulosta hirveältä pakottamiselta??
Mikä sun poikaa kiinnostaisi, onko mitään alaa?