Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valakaa minuun uskoa: allergiset vanhemmat ja terve lapsi???

Vierailija
22.10.2005 |

Eli me molemmat miehen kanssa allergikkoja. minä osalle ruoka-aineista, siitepöly ja eläimet. mies rasitusastmaatikko ja pöly- sekä eläinallergiat. ..eli mahdollisimman huonot geenit lapselle. Voiko lapsi silti olla terve?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä ei ole muuta kuin paha eläinpölyallergia ja penisilliini. Lapsi on yli yksi, ei mitään tähän mennessä.

Vierailija
2/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todennäköisempää on, että lapsikin on allerginen. Onneksi se ei ole maailmanloppu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

epämuodostumia, kehitysvammoja, munuaisten vajaatoimintaa?

Vierailija
4/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isä heinä/siitepölynuhainen. Lapsi on alle 2v ja terve

Vierailija
5/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka-aineallergiat. Kumpikaan ei ainakaan vielä ole allerginen eläin-, huone- tai siitepölyille, eikä ole astmaoireita. Iät 5 ja 1,5 vuotta.

Mun mielestä ihan hyvä tilanne :)

Vierailija
6/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
7/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista kolme terveitä ja kahdella allergioita.

Imetyksellä ei meidän tapauksessa ollut mitään merkitystä. Eli pitkään imetetyt on allergisia. Terveissä kaksi korviketta saanutta ja yksi 5kk täysimetetty.

Vierailija
8/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tilanteessa, jossa molemmilla vanhemmilla on atopiataipumus/allergiaa on lapsi 70% todennäköisyydellä perinyt tuon taipumuksen. Jos vain toinen vanhemmista on allergikko, todennäköisyys on noin 50%.

Meillä minä olen allerginen, mies ei, ja lapsi on allergikko. Toista tässä yritetään, onhan aina 50-50 mahdollisuus, että lapsi ei olisi allergikko ;D. Toisaalta tunnen täysin allergiattomiakin vanhempia, joiden lapsi on moniallerginen ja allergisia vanhempia, joilla kaikki lapset ovat terveitä. Kyse on siis vain todennäköisyyksistä. Tsemppiä ;D!

Vierailija
9/9 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 2v. ja 7v. molemmat vielä terveitä.Imetin esikoista 11kk ja kuopusta 1v3kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi