Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki asuinalueena

Vierailija
10.02.2011 |

Mitä paikkoja Helsingissä suosittelette lapsiperheelle asumiseen?

Etsinnässä olisi kohtuuhintainen omistusasunto.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pitäisi saada nelioitä? Entä missä työpaikat on?

Vierailija
2/6 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pitäisi saada nelioitä? Entä missä työpaikat on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkinne hinnalla ette saa yksiötäkään Stadista.

Vierailija
4/6 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä! Herää! Luuletko että niitä on olemassa?

Vierailija
5/6 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä! Herää! Luuletko että niitä on olemassa?

Jos on tottunut Stadin hintoihin, niin löytää täältäkin kohtuuhintaisia. Se riippuu katsos siitä, että mikä meille kenellekin on kohtuuhintainen.

Mä en lähtis ikinä yksin enkä lapsen kanssa edes Espooseen tai Vantaalle, saati sitten kauemmas.

Vierailija
6/6 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Pitkä viesti, mutta toivoisin että jaksat lukea :) 

Halusin tulla kertomaan omia kokemuksiani, sillä itse asuntoa etsivänä tuoretta tietoa Helsingin asuinalueista tuntuu löytyvän todella vähän. Itselläni on kokemusta Vuosaaressa ja Kontulassa asumisesta. (Olen asunut pienen hetken myös Malmilla ja Roihuvuoressa sekä Siilitiellä, näistä en kuitenkaan jaksa kirjoittaa pidemmin kun asumiskokemusta max. 2vuotta/alue.)

Vuosaaressa asuin kahdella eri puolella yhteensä viidentoista vuoden ajan. Asuin noin 1-2km päässä metroasemasta ja niin kutsutusta "keskuksesta". Viihdyin oikein hyvin enkä kokenut oloani turvattomaksi. Vuosaaressa on aivan ihania päiväkoteja ja ala-aste. Lisäksi kaikki palvelut mukaanlukien uimahalli, kirjasto, kaupat, terveysasema, uimaranta (meri!<3), golfkenttä, urheilukenttä, kuntosali, palloiluhalli jne jne. ovat lähellä.

Kontulassa asuin rauhallisella pientalo alueella omakotitalojen ja rivitalon keskellä. (Kyllä, Kontulasta löytyy tämmöisiäkin alueita!) Minulla oli lähelläni ihana ylä-aste, ala-aste, lenkkipolut, hiihtoladut, metsät, kalliot, bussipysäkit, kauppa, kirjasto, apteekki ja ennen kaikkea ihania ihmisiä naapurustossa. Lapsia, vanhuksia, nuoria.. ja uskokaa tai älkää erittäin vähän maahanmuuttajia, heistä kun tuntuu palstoilla olevan kova huoli.. 

Kumpikaan alue ei mielestäni ole ollut parempi tai huonompi. Molemmissa on ollut lapsilla mahdollisuus ihaniin ja hyviin päivähoitopaikkoihin, kouluihin ja harrastuksiin. Myönnän, että Kontulan ostoskeskus ei houkuttele etenkään ilta-aikaan ja vältän kyseisen metroaseman käyttöä yksin pimeällä, mutta mikä muukaan metro- tai juna-asema houkuttelisi? Olen nähnyt mm. "nistejä", "spurguja" ja "juoppoja" enemmän esim. Sörnäisten, Kaisaniemen, Kampin tai Rautatientorin asemilla. Tiedän myös kokemuksesta, että mm. lastensuojelun asiakkaita, opiskelijoita ja alkoholiongelmaisia löytyy myös Helsingin "paremmilta eliittialueilta".

Toivoisin ihmisten asenteiden muuttuvan. Ensi kerralla kun joku mainitsee Kontulan, Vuosaaren, Kivikon, Vesalan, Jakomäen tai minkä tahansa toivoisin sinun miettivän (ja katsovan vaikka google mapsin street viewistä) niitä hulppeita ja hienoja omakoti-, rivi- ja paritaloja. Olisiko sinulla itselläsi varaa ostaa niitä tai ottaa lainaa niitä varten?

Jokainen (tai ainakin suurinosa) meistä asuisi varmasti mielellään Eirassa, Ullanlinnassa, Punavuoressa, Kruunuhaassa, Töölössä tai vaikkapa Kaskisaaressa jos se ei olisi rahasta kiinni. Harvalla peruspalkkaisella lähihoitajalla, terveydenhoitajalla, bussikuskilla, myyjällä tai tarjoilijalla on kuitenkaan sellaiseen varaa. Saati sitten muu alta tulevalla opsikelijalla. 

Toivon, että jonain päivänä minua ei enään hävetä kertoa olevani Itä-Helsingistä tai asuvani Kontulassa tai Vuosaaressa. Toivoisin ihmisten asenteiden muuttuvan!! 

ps. Minulla on töiden ja ystävien puolesta kokemusta myös mm. Kannelmäestä, Herttoniemestä, Torpparinmäestä, Puotilasta, Rastilasta, Vesalasta, ja Maunulasta ja voisin muuttaa näistä ihan minne vain jos sattuisi sopivan hintainen ja kiva asunto löytymään hyvien kulkuyhteyksien päästä!