Jos raskausmaha leviää on leveänmallinen et pääse koskaan
takaisin samanmalliseksi kuin olit ennen raskautta.
Kommentit (8)
vatsalihakset, niin että vaikka olisi hoikempikin, maha roikkuu. En tosin tiedä, miten se mahan malliin vaikuttaa.
Mulla oli oikein tosi täydellinen poikamaha, joka sojotti suoraan eteenpäin. Hoitsutkin sanoi prenalla että onpa nätti maha. Painoa tuli ylimääräistä 13 kg joista 11 oli lähtenyt 2 viikkoa synnytyksestä. Ja aivan kaamea roikkuva pussimaha.
ennen raskautta painoin 57kg, painoa tuli raskauden aikana 9kg ja kotiinlähtöpäivänä eli 3pv synnytyksestä, painoin 56kg, koskaan ei löysä pussi mahasta ole lähtenyt, siitä voisi tehdä kunnonkokoisen käsilaukun, ei onneksi sentään matkalaukkua. Poika on 8v.
Joka kerta olen palautunut normaaliksi, vaikka välillä maha on ollut soikea ja kauniin mallinen josta ei näkynyt taakse mitään, ja välillä taas vauvan ollessa poikittain on mahaa ollut enemmän leveys- kuin pituussuunnassa.
Palautuminen riippuu kudoksista, ei siitä millainen mahan malli on!
Itselläni oli molemmilla kerroilla hyvin kapea mutta korkea raskausmaha, ja enemmänhän siinä nahka venyy.
En ole palautunut lähellekään, en usko että ilman leikkausta palaudunkaan.
painan nyt vähemmän kuin vähän yli parikymppisenä, ja olen täysin normaalipainossa :-)
ei-leveä maha ja olen tosiaan aina mittoihin pojan ja 2 tytön jälkeen päässyt, mutten silti usko tuohon.