Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kieltäydyt uskomasta yliluonnolliseen?

Vierailija
08.02.2011 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse usko Zeukseen ja Thoriin?

Vierailija
2/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole mitään syytä uskoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukkia ei ole olemassa. Eikä enkeleitä, eikä menninkäisiä.

Vierailija
4/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että on olemassa asioita, joita pidämme yliluonnollisina siksi, että meillä ei ole niihin selitystä. se ei tarkoita sitä, että selitystä ei olisi olemassa, vaan vian sitä, että me emme sitä ole vielä löytäneet/ymmärtäneet.

jokunen vuosisata taaksepäin taitaisi televisiokin olla ollut olla aika yliluonnollinen ilmiö...

Vierailija
5/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista ei ole kerta kaikkiaan olemassa. Mikään luonnontiede ei mahdollista moista.

Kummitukset, jumala, ennustajat, enkelit tms ovat kaikki samaa huuhaata.

Vierailija
6/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä uskon kyllä Zeukseen ja Thoriinkin :D

Vierailija
7/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi olemassa. Ei tieteellistä näyttöä, eikä myöskään omakohtaisia kokemuksia jotka pistäisivät epäilemään tutkimustuloksia.

Vierailija
8/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoo zeukseen tai thoriin. Kunhan vaan soitatte suutanne.

Vierailija
9/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista ei ole kerta kaikkiaan olemassa. Mikään luonnontiede ei mahdollista moista.

miten selität sitten tämän.Olin kavereideni kanssa risteilyllä.paluumatkalla olin ottamassa hytissä torkkuja .Näin unta äidistäni ja yhtäkkiä heräsin huutoon aivan kuin äitini olisi kutsunut minua.

noh tietenkään äitini ei hytissä ollut.

Laiva tuli satamaan ja isäni oli silmät punaisena vastassa .ÄITINI OLI KUOLLUT JUURI SIIHEN AIKAAN KUN NÄIN UNEN JA HERÄSIN HÄNEN HUUTOONSA tästä nyt n 2v aikaa ja edelleen menee kylmät väreet

Toinen tapaus on kun olin vauvani 3kk kanssa päikkäreillä.vauva omassa sängyssään ja minä omassani.Yhtäkkiä tuli tunne että joku ns pakotti minut nousemaan ja menemään katsomaan vauvaa.Tyttäreni ei hengittänyt omin voimin ja tehohoidolla saatiin pelastettua.Lääkärin mukaan oli tuuria että löysin hänet koska muuten olisi diagnosoitu kätkytkuolemaksi ja muitakin tapauksia on ollut joita en kaikkia jaksa alkaa selittämään.

ja älä yritä mussuttaa jotakin sattumasta

Vierailija
10/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten selität sitten tämän.Olin kavereideni kanssa risteilyllä.paluumatkalla olin ottamassa hytissä torkkuja .Näin unta äidistäni ja yhtäkkiä heräsin huutoon aivan kuin äitini olisi kutsunut minua.

noh tietenkään äitini ei hytissä ollut.

Laiva tuli satamaan ja isäni oli silmät punaisena vastassa .ÄITINI OLI KUOLLUT JUURI SIIHEN AIKAAN KUN NÄIN UNEN JA HERÄSIN HÄNEN HUUTOONSA tästä nyt n 2v aikaa ja edelleen menee kylmät väreet

Toinen tapaus on kun olin vauvani 3kk kanssa päikkäreillä.vauva omassa sängyssään ja minä omassani.Yhtäkkiä tuli tunne että joku ns pakotti minut nousemaan ja menemään katsomaan vauvaa.Tyttäreni ei hengittänyt omin voimin ja tehohoidolla saatiin pelastettua.Lääkärin mukaan oli tuuria että löysin hänet koska muuten olisi diagnosoitu kätkytkuolemaksi ja muitakin tapauksia on ollut joita en kaikkia jaksa alkaa selittämään.

ja älä yritä mussuttaa jotakin sattumasta

Ei se välttämättä sattumaa ole, mutta ei sen tarvitse yliluonnollista olla. Yliluonnollista huudetaan vain kun ei osata omalla järjellä selittää.

Onneksi ennätit pelastaa lapsesi!

Vierailija
11/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan usko, koska minulle ei koskaan ole tapahtunut mitään yliluonnollista. Kovin mielelläni uskoisin Jumalaan tai henkimaailmaan, mutta vaikea uskoa, kun ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta.

Vierailija
12/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ovat herkempiä kuin toiset, siis uskomaan "yliluonnolliseen" (sisälten uskonnot).

Yliluonnollinenhan tarkoittaa sitä, mitä ei yleisesti tunnetun luonnontieteen keinoin pystytä selittämään. Monet nykyaikana luonnollisina pidetyt ilmiöt ovat olleet yliluonnollisia aikanaan. Tiedekin kehittyy. Eli periaatteessa uskon yliluonnolliseen sillä tavalla, että asioille on luonnollinen selitys. Sitä vain ei vielä tiedetä.

Höpöhöpöjuttuihin en jaksa uskoa

Vierailija
13/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaan, henkimaailmaan ja johonkin yliluonnolliseen. Kokemuksia on, rankka elämä takana jossa pärjännyt mm. rukouksin. En ole kuitenkaan mikään "uskovainen".

Vierailija
14/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua loukata ketään ja kunnioitan kaikkia uskontoja, mutta aika usein uskovaiset on joko kasvatettu uskontoon, tai heille tapahtuu jotain ihmeellistä (sairaus, läheisen kuolema tms) joka saa heidät uskomaan. Uskonto on ihmisen tukikeino, johon voi nojata kun ei halua uskoa että kaikki on vain sattumaa, kun tarvitsee tukiverkkoa, jotta voi elää pelkäämättä. Uskonto voi olla erittäin hyvä asia, mutta valitettavasti se on useimmiten erittäin huono asia.

Itselläni ei ole ollut tarvetta nojata mihinkään muuhun kuin itseeni ja läheisiini, joten ei ole myöskään mitään syytä uskoa satuihin.

Vierailija
15/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keskivertoihminen on aika yksinkertainen. Se ymmärtää sen, että jääkaapissa on maitoa ja jos se loppuu, voi kaupasta hakea lisää.

Kaikki, joka ei ole konkreettista tai maitopurkkiin kaadettavassa muodossa, on pelottavaa, sellaista ei voi hyväksyä ja siksi sellaiset asiat pitää kieltää omasta ajatusmaailmasta.

Ihminen ymmärtää ja näkee asioita, jos on siihen valmis ja halukas. Mutta kun suurin osa ihmisistä ei ole valmiita, niin silloin puhutaan maidon ostamisesta ja takapuolen pyyhkimisestä. Ne ovat niitä perustarpeita.

Akvaariokalatkin ovat onnellisia omassa pienessä kipossaan. Ne eivät näe mitään muuta kuin sen, eivätkä usko että on olemassa mitään muuta kuin se akvaario. Mutta taitaa sitä elämää sen akvaarion ulkopuolella olla kuitenkin.

Tätäkään vertausta suurin osa ei ymmärrä, koska kaikki mielletään konkreettisiksi. Mutta sallittakoon se heille.

Vierailija
16/16 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei vaan ole mitään syytä uskoa. Muiden kertomukset on kertomuksia,. en minä voi tietää, ovatko ne totta, mielikuvitusta, vääriä tulkintoja, harhoja vai tahallista valehtelua. En väitä ketään valehtelijalksi, mutta MINÄ en voi mitenkään tietää totuutta muiden tarinoista.

Karu tosiasia on, että kun noita asioita tutkitaan objektiivisesti ja sokkoutettuna, ne katoavat. Koskaan ei ole saatu kiinni mitään konkreettista, vaikka tutkimuksia on tehty pilvin pimein mm. eslvänäkemisestä, ihmeparantumisista, ajatusten lukemisesta jne jne.