Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välinpitämättömyys nappula, eikö teissä muissa ole sellaista?

Vierailija
08.02.2011 |

Olenko jotenkin outo? Tuli tuosta kiukuttelevast 3v mieleen että ettekö te muut osaa siirtyä tavallaan itsenne viereen ja ihmettelemään kiukuttelevaa lasta, hävyttömyyksiä kiljuvaa naapruria tms? Eli poistan tunteet pelistä ja saatan kysyä raivoavalta aivan rauhassa mikä ihme sinulle tuli vaikka tämä syytäisi päälleni helvetin tulta?

Tietenkin ehkä 1 tapauksessa 1000 menetän hermoni, enkä pääse tuohon irtonaiseen tilaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kyse on laajemmasta ongelmasta. En oikein osaa asettua toisen ihmisen asiaan, eikä muiden ongelmat oikein liikuta minua. Epäilen, että kärsin jonkinasteista sosiopatiasta.

Vierailija
2/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tila on alkanut vanhemmiten ilmetä jo tavallisessa juttelussa kun toinen ihminen selittää autuaana koiransa kakatusta 10min, voin olla jossain hyvin kaukana.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se nappulan käyttö sovi kaikkiin tilanteisiin. Joissakin tilanteissa sen käyttö osoittaa suoranaista typeryyttä tai todellakin vieläkin syvemmälle menevää välinpitämättömyyttä.

Vierailija
4/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välinpitämättömyysnappulaa. Sen sijaan on kyky eritellä millä tavalla kannattaa mihinkin reagoida.

Minulle soitti juuri yksi sellainen jolla on tuo nappula. Vanha kaava toistui: tunnin läpätyksen jälkeen hän kysyi mitä minulle kuuluu ja nukahti.

Vierailija
5/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestiin annetuissa vastauksissa sen sijaan on monessakin kyse eri asiasta. Ap kysyy tilannetta, joka vetoaa tunteisiin.

Jos naapuri jaarittelee koiran kakatuksesta tai tuttava horisee tunnin omiaan puhelimessa, niin ei se minusta vetoa tunteisiin. Se on vain tylsää.

Mutta jos joku heittä jotakin ärsyttävää läppää kaikkitietävään sävyyn, niin oma voimakas tunnereaktioni voi yllättää itsenikin. Voin olla tuohduksissa puoli päivääkin jostakin hemmetin typerästä lauseesta.

Siihen tilanteeseen minulla ei ole mitään välinpitämättömyysnappulaa.