Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytännössä Ikean keittiön suunnittelu ja osto

Vierailija
07.02.2011 |

etenee?

Kertoisitko aika yksityiskohtaisesti, emme ennen ole uusineet keittiötä ja meillä on ns. peukalot keskellä kämmentä. Emme osaa siis suunnitella emmekä purkaa saatika rakentaakaan keittiötä itse, tarvitsemme siihen ammattilaiset.

Voiko pohjapiirustuksen kanssa marssia Ikeaan jonkin keittiösuunnittelijan puheille, pitääkö varata aika? Vai miten pitäisi toimia?

Kiitoksia avusta!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta netissäkin on suunnitteluohjelma jossa pääset raahaamaan Ikean keittiöelementtejä paikasta toiseen ja katselemaan niitä eri kulmista.

Vierailija
2/6 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suunnitteluohjelma on tosi helppo käyttää.

Luulisin että Ikean kautta saa myös remonttireiskan kasaamaan keittiön, joskaan se ei ole kovinkaan vaikeaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse "tehneet" koko keittiön millilleen? Miten onnistui?

Kannattaako esim. kahteen jättimäiseen siivouskaappiin vain yrittää vaihtaa ovet? Kaapinrungoissa ei mitään vikaa eikä niitä saa poiskaan, pitävät kattoa pystyssä :).

Vierailija
4/6 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse "tehneet" koko keittiön millilleen? Miten onnistui? Kannattaako esim. kahteen jättimäiseen siivouskaappiin vain yrittää vaihtaa ovet? Kaapinrungoissa ei mitään vikaa eikä niitä saa poiskaan, pitävät kattoa pystyssä :).

ja hyvin se onnistui. Oleellisinta on mitata se käytettävissä oleva tila millilleen.

Ovien vaihtaminen voi periaatteessa onnistuakin, jos runkojen koko täsmää ovien leveyksiin, mutta saranoiden kiinnityksessä voi tulla ongelma. Ikean kaapinrungoissa kun on paikat saranoille, niin että ne on helppo laittaa paikalleen. Jos niitä paikkoja ei ole, voipi tulla hankalaa.

Ja katon voi tukea väliaikaisella kiilapalkilla jos kaapinrunko oikeasti on kantava rakenne ja pitää kattoa paikallaan. Tästä kannattaa sitten kysyä rakennusalan ammattilaiselta. Tosin keittiökaappien asentaja tuskin osaa ottaa kantaa rakenteellisiin kysymyksiin...

Vierailija
5/6 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehtiin itse suunnitelma ikean ohjelmalla. Ikean suosittelema remppafirma teki itse remontin. Heidän myyjä kävi meillä kotona ja "hyväksyi" suunnitelman. Sitten mentiin ikeaan, siellä suunnitelma syötettiin koneelle, toimitusaika remppa-aikataulun mukaan ja that's it ( noin niinkuin lyhykäisesti :)). Keittiö purettiin itse ja kodinkoneet otettiin osaksi ikealta, osaksi kodinkoneliikkeestä. Hieno ja toimiva keittiö tuli, nyt ollaan sitä 3 kk ihailtu :D

Vierailija
6/6 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona teimme Ikean ohjelmalla suunnitelman, joka käytiin myyjän kanssa kaupassa rauhassa läpi ja sitten saimme kauppalistan tarvittavista tuotteista. Jopa niiden kerääminen oli helppoa, kun hyllyrivit oli merkitty listaan järjestyksessä. Pelkkää positiivista sanottavaa niin palvelusta kuin keittiöstäkin.

Kannattaa aloittaa suunnittelu kotikoneella, koska kotona on paremmin aikaa miettiä mitä keittiöltä haluaa. Ikeassa sama suunnitelma voidaan avata koneelta ja sitä voidaan myyjän kanssa muokata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi