Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 vee syö kerran yössä, mut neuvolassa kiellettiin

Vierailija
07.02.2011 |

kertokaa kokemuksia lapsienne yösyömisestä. milloin loppui? itsestä tuntuu ettei se ole niin kauheaa jos juuri yksi täyttänyt lapsi syö vielä kerran yössä... yritettiin pois mutta tuntuu etten halua häntä nälässäkäään pitää... tiedä häntä. neuvoista/ muiden kokemuksista kiitollisia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tuo syöttäminen ei ole sinulle vaivaksi, niin anti mennä vaan.

Vierailija
2/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1 vee syö 3-4 kertaa yössä rintaa. Annatko siis pullosta vai tissiä? Meidän esikoinen joi korviketta kerran yössä kunnes 1v 1kk iässä lopetti sen ihan itse. Alkoi vain nukkua aamuun asti heräämättä. Tätä nuorempaa olen imettänyt aina ja edelleen imetän 3-4 kertaa yössä. Neuvolassa ei kyllä sanottu mitään että pitäisi lopettaa. Oon tässä vähän toivonut että lapsi tajuaisi itsekin lopettaa, mutta saa nähdä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon vaan että hyvin nukkuu. Sinä teet kuten parhaaksi näet. Ajattele, minun ollessa vauva piti antaa appelsiinimehua vauvalle (olen appelsiiniallerginen), ei saanut antaa ruokaa tai pitää sylissä kuin neljän tunnin välein. Joten se siitä neuvolan neuvoista. Jos olet eri mieltä, teet kuten itse parhaksi näet. Mun tyttö söi rintaa usein yöllä lähes 2vuotiaaksi eikä nyt 3,5 v. hammastarkastuksessa ollet mitään reikiä.

Vierailija
4/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullosta yrittäisin vierottaa esim. vesipullolla. Rinnasta vain, jos haittaa omaa jaksamista.

Vierailija
5/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika söi rintaa 1v7kk. Ja lopulta pelkästään iltaisin ja öisin. Ei kieltänyt neuvola eikä kukaan muukaan, enkä kyllä olisi totellutkaan ;) Meillä meni yöt ja nukahtamiset tällä tavoin loistavasti. Sittemmin vieroitin lapsen rinnasta, pari yötä itki tissin perään, sitten nukkui yönsä heräämättä.

Kyllä sinä itse sen tiedät ja aistit milloin syötöt on hyvä lopettaa. Luota itseesi :) Kiirettä en pitäisi jos siltä ei tunnu!

Vierailija
6/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et koe ongelmaksi, että lapsi syö kerran yössä, ei ole mitään syytä lopettaa. Minä sanoin neuvolassa, että mielummin syötän viideltä ja nousen seitsemän jälkeen, kuin herään ennen kuutta.

Vierailija
7/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hampaille huonoa tuo yösyöminen. Koetapa tätä: anna öisin vettä, ensin vaikka tuttipullosta ja sitten vaikka lasista. Ystävän lapsi ei kauaa viitsinyt veden takia heräillä ja rupesi nukkumaan yönsä läpi heräämättä.

Ja illalla kunnon puurot napaan.

Vierailija
8/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 6kk iässä. Enpä sitten tiedä, yksilöllisiä juttuja varmasti tiettyyn pisteeseen asti. Uskon kuitenkin, ettei nälkäänsä syö vaan tavan vuoksi, ei ehkä myöskään osaa nukahtaa uudelleen ilman tiettyä asiaa eli syöminen. Jos illalla syö normaalin iltapalan niin sitä suuremmalla varmuudella on muuta kuin nälkää. Mutta jos tuo ei syö omia voimiasi niin ei kait siitä haittaa ole, mutta turhana pitäisin.

Vierailija
9/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vuosikas vetäisee yleensä maitohuikkaset kerran yössä. Herää ja huutaa kuin hyeena, eikä rauhoitu silittelyllä, sylillä, eikä hölskyttelyllä. Ainoa millä itkustaan rauhoittuu, on maitohörppyset. Maitoon en osaa suhtautua tuon ikäisellä enää "syömisenä" vaan ajattelen maidon saamisen juomisena. En tosin tiedä, muuttaako se asetelmaa millään tavalla...

Vierailija
10/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neljä lasta, ja yksikään ei ole yöllä syönyt kuin ehkä puolivuotiaaksi. Juu, ja tiedän, että lapsia on erilaisia.

Mutta NÄLKÄÄNSÄ yöllä ja päälle 1-vuotiaana??? En tajua. Eivätkö ne syö päivällä ja illalla kunnolla ja tarpeeksi. Laskin juuri kuopuksen 1v1kk syöntivälin iltapalasta aamupalaan, yleensä n. 15 h.

Vierailija
11/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vierotin yö syömisestä 10 kk ikäisenä. söi kuitenkin illalla puuron kunnolla mutta silti halus yöllä syödä. Kaksi yötä tarjosinkin vesipulloa maidon sijaan ja ei enää halunnut syödä, joten ihan selvästi oli vaan tapa ja huvitus. Eikä aamullakaan ollut mikään kiire saada ruokaa.

Mutta niinkuin aiemmin sanottiin että js itse et siitä rasitu (niinkuin minä) niin mitä pahaa siinä olisi.

Vierailija
12/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on jo joitain öitä ettei syö... mut sit jos kieltäytyy antamasta pulloa kun herää sitä haluamaan niin ihan hirvee huutohan siitä tulee. Olen aatellut ettei ehkä nälkäänsä syö, mut entä JOS ja sit mä pidän lasta nälässä. itelle tulee kauheet traumat. :) eka lapsi kyseessä niin ku varmasti voi arvata. tuntus raa'alta huudattaa ja olla antamatta ruokaa, mut kai se on tehtävä... vai? tutin perään ei haittais huudattaa mut ruuan...

ap

Vierailija
13/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herää edelleen neljän-viiden aikaan vetäämään pullollisen velliä. ei maitoa tai vettä, ei kelpaa, nukahtaa pullonsa jälkeen uudestaan ja nukkuu kasiin asti.

meille kans 1v neuvolassa neuvottiin lopettamaan yösyöminen. en ole totellut. kyllä se joskus loppuu.

Vierailija
14/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mitä lapsi syö ja moneltako?

Meillä pojalle jäi aamusyöttö, jota jatkui 1v4kk ikään asti, siis poika heräs aamuyöstä noin 06:00, imetin ja jatkoi sillä unia jopa klo 09 asti.

Mielestäni oli hyvä järjestely kun sillä tavalla ei tarvinnut nousta ylös ja kaikki jatkoi unia. Sitten kun imetys jäi ei enää nukkunut aamusta kuin 7-8, nykyään klo 8 ylös on ihan vakio aika.

Suomessa olen törmännyt siihen, että lääkärissä kun kerroin vielä imettäväni noin 1kerta/vrko yksivuotiasta lasta lääkäri sanoi että täytyy lopettaa. Neuvolassa asiaan ei puututtu. En ymmärrä miksi toiset on niin sen lopettamisen puolesta??

Pojalla on vielä nykyäänkin aamusta kova nälkä kun herää. klo 08:00 tulee meidät herättämään puuroa keittämään, ikää nyt 2-v. Syö hyvin päivällä ja hyvän iltapalan, mutta kova nälkä on silti aina aamusta.

Eriasia voi sitten olla keskellä yötä syöminen, yleensä sitä ei syödä nälkään vaan tottumuksesta ja joskus tottumuksesta on tosi vaikea päästä eroon.

Monesti tällaisen yösyötön lopettaminen rauhoittaa koko perheen unet, lapsikin oppii nukahtamaan ilman syömistä eikä välttämättä heräile muutenkaan niin paljon öisin.

Meillä ainakin näin kävi, mutta siis tuo aamusyöttö jatkui kyllä sinne 1v4kk asti.

Vierailija
15/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun hammastarkastus oli 10kk. niin suuhygienisti oli tyytyväinen, että ei ole enää yösöyttöjä, niistä olisi pitänyt päästä pikaisesti eroon.

Iltavellin joi sängyssä n.3kk. ajan ja sitten siirryttiin iltapuuroon, jonka jälkeen ei enää tullut muuta. Hyvin toimi meillä.

pelkäsin isompia protesteja, mutta hienosti on mennyt. En sitten tiedä pitäiskö nuo yösyötöt laskea ateriarytmiin, mutta silloin jäisi kyllä päivällä vähäisiksi kerrat, kun se suositus on kuitenkin se 5/6 ateriaa vuorokaudessa, jonka hampaat kestää...

Vierailija
16/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on jo joitain öitä ettei syö... mut sit jos kieltäytyy antamasta pulloa kun herää sitä haluamaan niin ihan hirvee huutohan siitä tulee. Olen aatellut ettei ehkä nälkäänsä syö, mut entä JOS ja sit mä pidän lasta nälässä. itelle tulee kauheet traumat. :) eka lapsi kyseessä niin ku varmasti voi arvata. tuntus raa'alta huudattaa ja olla antamatta ruokaa, mut kai se on tehtävä... vai? tutin perään ei haittais huudattaa mut ruuan...

ap

Monihan jo sanoi että ellei sua itteäs haittaa syöttää vauvaa yölläkin niin senkun syötät. Ei ne neuvolan jutut ole mikään laki.

Vierailija
17/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen 2-vuotiaalle yöllä pullosta maitoa jos hän herää. On nyt kooltaan 1-vuotiaan tasoa ja syöminen on joskus todella heikkoa. Neuvolasta ei kukaan ole tätä kritisoinut ja suoraan sanottuna, en välittäisi vaikka kritisoisivatkin, minä sen lapsen tunnen ja tiedän, lopullinen hoitovastuu on minulla.

Vierailija
18/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää yrittää vierottaa tosta pullosta ku kolmen vkon päästä on numero kakkosen laskettu aika ja ois hyvä et ees ykkönen nukkus yönsä hyvin ja kokonaan. :)

ap

Vierailija
19/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä on mulle toinen lapsi, eka nukku täydet yöt alle 1-vuotiaana :) t.18

Vierailija
20/27 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vain jätti itseksen pois. päiväunirytmi muuttui tuolloin yksiin päiväuniin joten yöllä oli myös väsyneempi eli ei herännyt enää syömään.

Älä hötkyile : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme