Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 7-vuotiaan jättää yksin kotiin 4-vuotiaan kanssa

Vierailija
06.02.2011 |

jos käy vaikka puolen tunnin lenkillä illalla? 7-vuotias on rauhallinen ja huolellinen lapsi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaan kantaa vastuuta vielä:)

Enkä ole mikään tiukkapipo näissä kotiin jättämissä.

Vierailija
2/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 10- ja kohta 4 -vuotiaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso vastuu noin pienelle.

Vierailija
4/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tänne kirjoitat puoli tuntia, tarkoitat 45min...

Vierailija
5/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän omistani sen, että meidän kuopus on sellainen villikko ja jääräpää, että häntä ei missään nimessä voisi jättää kotiin vuoden päästä, jolloin hän on 4 ja veljensä 7. Meillä tuo keskimmäinen 7-vuotias on ihan altavastaajana tuolle pienimmälle.

En uskaltaisi jättää edes niin, että isoin 9-vuotias olisi kotona, koska tuo pienin voi todellakin saada päähänsä ihan mitä vaan.

Sen sijaan nuo kaksi vanhinta olisi varmaan voinutkin jättää, mutta onneksi ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
6/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en missään nimessä jättäisi. 7-vuotiaalta ei voi vaatia vastuuta siitä, että pienempi sisarus selviytyy ongelmitta poissaolon ajan..ihan mitä vaan VOI aina tapahtua.

Vierailija
7/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt oman 4v. tyttöni n. 20 min ajaksi yksin kotiin, kun olen tehnyt pienen happihypyn lähistöllä. Hän on jäänyt katsomaan lastenohjelmia. On rauhallinen lapsi. Asumme rivitalossa. Joten minun vastaukseni olisi, että jätä vain, mutta aloita ensin lyhyemmillä lenkeillä.

Vierailija
8/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin koiran pikapissatuksen ajaksi = piski lähimpään pusikkoon ja sit takasin sisään. Näköyhteys ikkunasta koko ajan.

Tai vanhempi on jo 8v ja nuorempi täyttää keväällä 5v.

Sitten voin jättää, kun nuorempi on niin iso, että voisin muutenkin jättää hetkeksi iteksiin...

Vierailija
9/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

come on, sehän on vaan puoli tuntia, ei oo pitkä aika, tuskin lapset ees huomaa että olet poissa! varsinkin jos laitat jonku dvd:n pyörimään. ja 7-v:lle kännykkä. saman verran menis aikaa esim. pesutuvassa.

Vierailija
10/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

come on, sehän on vaan puoli tuntia, ei oo pitkä aika, tuskin lapset ees huomaa että olet poissa! varsinkin jos laitat jonku dvd:n pyörimään. ja 7-v:lle kännykkä. saman verran menis aikaa esim. pesutuvassa.

Vierailija
11/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
12/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleksi tunniksi voit jättää kunhan sanot että ovea ei saa avata kenellekään eikä ikkunoista kurkkia jne. Olen jättänyt 8v. sekä 4v. lapseni kahdestaan esim. katsomaan elokuvaa. Tietenkin riippuu lapsista voiko jättää niitä yksin kotiin lyhkäseksi ajaksi... Isommalle lapselle on hyvä opettaa miten kännykkä toimii ja jättää hänelle vaikka sellainen siksi aikaa kun on poissa.

Vierailija
13/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi jos menisin pois kotipihasta.

Olen jättänyt pojat kahdestaan sisälle, kun olen ollut omassa pihassa esim. luomassa lunta.

Vierailija
14/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt lapset niin, että vanhin on 7,5 ja nuorempi 5,5.

Mies työmatkalla, minä käytin koiran ulkona talon vieressä puistossa. Lapset näkivät koko ajan, isommalla puhelin, lenkki kesti noin 10 minuuttia.

Helpompaa näin kuin raahata kaikki ulos iltayhdeksältä.

Vierailija
15/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lenkkeilet koko ajan taloa ympäri. =P

Itse kanssa tyytyisin viemään roskat ja hommaamaan pihahommia omassa pihapiirissä. Tokihan tuon ikäiset lapset saattavat itsekin esim. kesällä karata omasta pihasta kavereiden kanssa jonnekin kauemmas leikkimään, ja itse olet sitten paniikin partaalla, kun ei lapsia löydy.

Vierailija
16/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla äitiyslomalla. Sillä voi "lenkkeillä" sisällä, kun lapset nukkuvat.

Vierailija
17/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. 7v ei ole sen ikäinen että hänet voi laittaa vastuuseen pienemmästä. Tosin tiedän ihmisen jonka mielestä on ok jättää se neljävuotiaskin yksin tunnin lenkin takia ja laittaa DVD pyörimään....ja mitäs jos sulle sattuu jotain siellä lenkillä etkä palaa sovitusti?

Vierailija
18/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mennyt 6v kouluun ja ollut sen jälkeen yksin ja pikkusiskonkin kanssa pitkät illat, kun äiti on ollut töissä. Ei kukaan silloin mitään kyseenalaistanut.

Meillä 3v ja vajaa 2v on itsekseen sisällä, kun on tarvinnut lumitöitä tehdä ja helposti mennyt akuuttiin lumenluontiin 20min. Hyvin ovat selvinneet.

Vierailija
19/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan sanot että ovea ei saa avata kenellekään eikä ikkunoista kurkkia jne.

Vierailija
20/22 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen etävanhempi jättää kauppareissun ajaksi (kauppaan noin 2km) juuri tuon ikäiset lapset keskenään. Ei kai asialle mitään voi tehdä. Vai onko kyseessä heitteillejättö?