Minkä ikäinen lapsi nukkuu unipussissa?
Luulin, että lähinnä vauvat nukkuvat sellaisissa, mutta kaverini 2-vuotiaallakin näytti olevan sellainen. Kuinka tuo pussi sitten käytännössä toimii noin isolla? Pääseekö lapsi itse takaisin sinne pussiin jos yöllä herää ja lähtee kuljeskelemaan (kuten meidän lapset ovat tehneet). Pestäänkö sitä pussia kuten lakanoita?
Kommentit (11)
Meidän kaikki lapset ovat heräilleet öisin tuonne 4-vuotiaaksi asti, joten olisi aika hankalalta tuntunut se pussi. Uninen lapsi herää ja lähtee kömpimään pussista pois, putoaa samalla sängystä jne.
a.p.
ikinä ei keskellä yötä tarvinnut ottaa pussista pois.
kuopukselta otettiin pussi väkisin pois n. 2-vuotiaana.
Meillä oli 2 pussia käytössä, toinen pesussa, toinen käytössä, ja pesin tarpeen mukaan.
Esikoinen käytti pussia 3-vuotiaaksi sen takia, että hänellä oli kampuralasta, jota käytettiin öisin, ja ilman pussia hän olisi riisunut lastan pois.
Kuopus osasi 2-vuotiaana tulla itse pussista pois, en muista menikö itse pussiin, mutta millään hän ei olisi halunnut luopua pussistaan :)
Meidän lapset eivät ole kuljeksineet öisin vaan nukkuneet yleensä heräämättä. Minusta se oli hyvä, ei ainakaan kylmä tullut, kun eivät päässeet potkimaan peittoa yöllä.
noin 2-vuotiaaksi, toka lapsi (3v) nukkuu vieläkin.
harmittaa vieläkin että esikoiselta otin pois kun kaveri taivasteli pussin käyttöä 1,5v lapselle "että sehän joku yö lähtee kävelemään ja kaatuu". No, ennen rauhallisen lapsen yöt muuttuivat levottomiksi ja lapsi alkoikin kävellä ympäriinsä yöllä. Kakkosella pidin pussissa kunnes vaipat alkoivat olla aamusta kuivia ja vaipat voi jättää pois noin 2v4kk ikäisenä.
käyttää pussia juurikin siksi, että muuten nukkuisi levottomasti ja lähtisi sängystään. Pussi rauhoittaa meidän lapsemme kaikenlaiselta turhalta säpsähtelyltä ja sätkimiseltä ja niiden myötä turhilta heräilyiltä. Ero niihin öihin, kun lapsi ei ole nukkunut pussissa syystä tai toisesta, on huomattava.
En edes tiedä, onko aukottomia myynnissä.
http://fi.babyshop.com/system/search/product.asp?id=536&m=12&page=1&rnu…
Ja tykkäsin muutenkin noista Grobagin pusseista
1v 7kk nukkuu unipussissa pinnasängyssä. tajun unipussin kätevyyden vasta kun otettiin se käyttöön 1v.3kk iässä... makuuhuone on viileä eikä peitto pysy päällä, joten unipussi on paljon parempi. lapsi nukkuu rauhallisemmin. toinen oussi on pesussa, toinen käytössä. Meillä on molemmat hihattomia, alla unihaalari, jos olis lämpimämpää, niin alle pelkkä body.
lidlistä ostin 90cm kokoisen, ja siellä oli vielä 110-kokoakin!
En enää muista niin tarkalleen. Olisiko 98-senttinen ollut suurin.
Meillä lapset ovat osanneet kyllä riisua ja pukea pussin itse mutta myös kävellä pussi päällä (jalat vain kulmiin ja töpöttelyksi.
Olisivat käyttäneet myöhemminkin, muttei tullut tilattua suurempia (niitä on ainakin vielä 130-senttisiä).
parivuotiaaksi, sitten itse tahtoi peiton. Pestiin pusseja aina tarpeen mukaan. meidän lapsi oli vielä yövaipoissa ja hyväuninen, ikinä ei keskellä yötä tarvinnut ottaa pussista pois.