Onko täällä ketään muuta, joka on velkajärjestelyssä?
Kommentit (7)
Itsellä tulot niin pienet, että pääsin nollamaksuluokkaan, mutta ajattelin hakea lisätöitä, joista ilmeisesti puolet netosta menisi velkojille. Eli pitäisi varmaan avata toinen tili, johon säästää noita lisätilityksiä varten. Mutta tuleeko nuo tilistykset tehdä itse, vai sitten vaan, jos velkojat vaativat? Se on epäselvää?
Olen kertonut aiemmin miten me vältimme järjestelytoimenpiteet, kun velkaneuvojan pakeilla selvisi että kykenemmekin itse maksamaan rästit pois perintätoimistoille.
Siinä vaiheessa kun aloin asiaa todella purkaa, oli miehen palkkaa ehditty jo ulosmitata 10 000e vähitellen. Jäljellä oli enää alle 5000e. Niille tein akordit perintätoimistojen kanssa.
T: maaliskuussa "kuivilla" ja luottotiedot takaisin 2013
laskettiin ihan, että tuo summa on jäljellä.
Jos sinulla olisi ollut maksukykyä, olisit voinut hakea Takuusäätiön lainaa.
Toivon sinulle paljon kärsivällisyyttä, joskus tuo kaikki on ohi!
velkaa 85000 e ulosotossa. Meillä yritetään säilyttää asunto, ja sen vuoksi takaisinmaksuaika on 70 kk. Eli n. 6 vuotta.
minullekin on epäselvää tuo lisätilityshomma. Siis olikohan se niin, että 890e/vuosi saat pitää itse (en ole varma summasta) ja kaikesta sen ylimenevästä saat pitää itse puolet. Puolet säästöön, siltä varalta, että seuraavan vuoden alussa velkojat yrittävät saada noita lisätilityksiä. Nehän näkee verotuksesta, paljonko on tienannut. (jos pystyy tekee pimeenä, olis aina parempi).
Tässähän moni on joutunut takaisin velkakierteeseen, kun on joutunut ottamaan taas velkaa lisätilityksiä varten. Ja VJ on purkautunut.
Tosin minulla vasta rauhoitus/selvittelyaika menossa. Maksut alkavat huhtikuussa.