Onko täällä kenenkään sisustus persoonallinen?
Vai onko teillä kaikilla se tavallinen tylsyys tai vaihtoehtoisesti sisustuslehtien tyylikkyys? Kellään esim kirpparisisustus tai väri-ilottelua tai jotain? Meillä tavallinen tylsyys.
Kommentit (8)
Ihan on kermanvalkoista, beigeä, kirkasta lasia. Puolipaneelia, koivuparkettia ja lautakattoa.
Väripilkkuja saa vaihtamalla tehosteväriä verhoihin, sohvatyynyihin, koriste-esineisiin ja pöytäliinoihin.
tavallinen tylsyys. Tosin meillä on vielä remontit - ja siis sisustus - kesken. Mutta mä tykkään väreistä ja suuri enemmistö huonekaluista ja muista tavaroista on kirpparilta tai sukulaisten peruja.
Enemmän kokopuu- kuin lastulevymeininki.
Tarkoitukseni oli siis kertoa, että meillä ei ole tavallisen tylsää, vaan värikästä ja aika persoonallista.
On värejä, valoa ja harmoniaa. Kivoja yksityiskohtia, leikillistyyttä ja hauskuutta. Kokonaisuus on kuitenkin tosi hyvä.
noin kun kokonaisuutta katsoo.
Asumme 1951 rakennetussa aika isossa talossa. Alakerrassa on osittain pyritty tuon ajan tunnelmaan. Keittiössä aika 50-luvun tunnelma, kaapit umpipuuta, puuhellakin nurkassa. Pakostakin tosin osa kalusteista muuta, mielelläni laittaisin kaiken 1940-1960-lukujen tyyliin mutta sopivia kalusteita ei vaan ole löynyt sopuhinnalla eli joukossa on uudempaakin.
Yläkerrassa on lasten huoneet, jokainen aika omanlaisensa, itse ovat saaneet vaikuttaa väri-ja tyylivalintoihin budjetin puitteissa. Aika pikkurahalla on remppaa tehty noissa huoneissa.
Moni asia on kesken remontoinnin suhteen, on sellaista tilapäisratkaisua tehty pienten rahavarojen takia. Ehkä joku päivä kokonaisuus on toisenlainen, voi tosin mennä eläkepäiviin asti.
Ollaan nyt jo päälle neljäkymmentä miehen kanssa.
Mutta persoonalliseksi väittäisin kotiamme vaikka onkin kirppisostoja, Ikeaa, perittyä, Askoa ja muuta sekaisin. Vaikea kuvailla
on. Meillä on kaikki huonekalut kahta lukuunottamatta ostettu käytettynä tai peritty (ja neljän huoneen asunnossa asutaan :D).
Eikä ratkaisut ole ihan tyypillisimpiä. Sitten meillä on aitoa taidetta, se on tietysti persoonallista...tai ainakin persoonallisempaa kuin massatuotanto.
Itse tehtyä on myös, olen ommellut, kutonut, värjännyt yms. tekstiilejä ja tuunannut kalusteita maalamalla yms.
Tyylini on skandinaavis(/tukholmalais)-rokahtava-romanttinen-vintage-retro :D
Jopa muita kuin valkoisia seiniä:-)
Lastenhuoneessa neutraalimmat, makkari sitten on suoraan sisustuslehdestä.
Kirpparilta ei ole mitään.
Eikä mistään Ikeaa kalliimmasta liikkeestä.
tavallinen tylsyys. Tosin meillä on vielä remontit - ja siis sisustus - kesken. Mutta mä tykkään väreistä ja suuri enemmistö huonekaluista ja muista tavaroista on kirpparilta tai sukulaisten peruja.
Enemmän kokopuu- kuin lastulevymeininki.