Pakkailen lentokoneeseen kamoja ja eihän tuollaiseen 1l
Minigrip-pussiin mahdu kuin pari puteloa vaikka niiden sisältö onkin vain max 500ml.
Pläääh!
Sitten on pussitettuna hammasharjat ja tahnatuubitx2, meikinpuhdaine, kosteusvoide kropalle, pesuaine jne.
Ainiin, matkustamoonhan ei saa viedä edes huulikiiltoa eli sekin ruumaan ja olkalaukkuun kai vaan puuteri ja huulipuna..
Kommentit (19)
parin päivän reissuille voi esim. hammastahnan, kosteusvoiteen, shampoon, hoitoaineen, hiusvahan jne pakata esim pääsiäismunista saataviin keltasiin pikkupömpeleihin. Niihin mahtuu hyvin muutaman päivän tarvetta vastaava määrä, ja ne mahtuvat hyvin minigrippiin. Jos oma parfyymi ei mahdu minigrippiin, voi kostuttaa muutamat nessunenäliinat ja suihkia ne parfyymilla kotona, ja pakata tiiviisti pakastepussiin. Ne säilyvät ilmatiiviinä ja pitävät tuoksun hyvin, ja mahtuvat minigrippiin. Ja niistä saa kivasti sutaistua itselleen oman tuoksun kun lähtee reissussa dinnerille. ;)
Litran minigrippiin saa hyvin mahdutettua tarpeelliset tuotteet. Kaikkien pussiin pantavien tulee siis olla 100 ml tai sen alle.
Minulla minigripissä kulkee aina:
- hammastahna
- ripsari
- huulirasva
- huulipuna
- meikkivoide
- dödö
- parfyymi
- muutama kosteuspyyhe
- ekstra pari piilareita
- kosteusvoide
- shampooNäillä oikeasti pärjää silloinkin, kun jää jumiin jonnekin ja lennot ovat myöhässä, ja myös silloin kun matkalaukku ei seuraa minua määränpäähän (tapahtuu nykyään usein).
Kaikki muut voi sitten laittaa ruumaan menevään laukkuun, jos sellainen on mukana, tai ostaa määränpäästä.
Nimimerkillä työreissuilla jatkuvasti
Minigrip-pussiin mahdu kuin pari puteloa vaikka niiden sisältö onkin vain max 500ml.
Pläääh!
Sitten on pussitettuna hammasharjat ja tahnatuubitx2, meikinpuhdaine, kosteusvoide kropalle, pesuaine jne.
Ainiin, matkustamoonhan ei saa viedä edes huulikiiltoa eli sekin ruumaan ja olkalaukkuun kai vaan puuteri ja huulipuna..
Isommat ruumaan. Ja ruumaan meneviä nesteitä ei tarvitse pussittaa erikseen, vain matkustamoon otettavat.
mutta silti niiden on oltava max1000ml läpinäkyvissä pussukoissa jotka voi sulkea ja avata kätsysti.
Onko sulla olkalaukkua lainkaan matkustamossa ja jos niin mitä siellä?
ap
Eli voin ottaa nuo purnukat ja tuubit pusseistaan pois ja viskat vaikkapa kosmetiikkalaukkuun?
Ja kyllä mä hankin jo Dermoshopilta 60ml läpinäkyviä pullojakin mutta enpä kai tarvitsekaan niitä mihkään..
ap
Eli voin ottaa nuo purnukat ja tuubit pusseistaan pois ja viskat vaikkapa kosmetiikkalaukkuun?
Ja kyllä mä hankin jo Dermoshopilta 60ml läpinäkyviä pullojakin mutta enpä kai tarvitsekaan niitä mihkään..ap
http://www.finavia.fi/lentomatkustajille/lentoasemalla/pakkaaoikein
No ei tietysti räjähteitä ja muuta totaalikiellettyä. Mutta kosmetiikkaa ja nesteitä ihan niin paljon kuin sielu sietää.
kai se on selvillä, että ei sun muita nesteitä tarvii pussittaa kuin vain ne jotka otat käsimatkatavaroihin?
Jos mulla on ollu laukku ruumassa, niin käsimatkatavaroissa on vain silloin huulikiilto ja ripsari. Mahtuu ihan hyvin siihen 1litran pussiin...
kai se on selvillä, että ei sun muita nesteitä tarvii pussittaa kuin vain ne jotka otat käsimatkatavaroihin?
Jos mulla on ollu laukku ruumassa, niin käsimatkatavaroissa on vain silloin huulikiilto ja ripsari. Mahtuu ihan hyvin siihen 1litran pussiin...
kosmetiikasta yleensä vain Bebanthen-tuubi, minikäsidesi ja huulirasva.
Laukussa muuten ehkä puuteri.
Sitten kirja, villasukat (kyllä, olen vilukissa) kamera, aurinko- ja silmälasit, henkilökohtaiset lääkkeet ja niiden reseptit. Nenäliinoja, kosteuspyyhkeitä yms. Joskus myös kevyt viltti. Lämpimään mennessä saattaa löytyy löytyä kevyet sandaalitkin, jotka voi vaihtaa määränpäässä jalkaan. Liput ja passi, siinä ne.
Eikös huulikiiltokinole kiellettyjen listalla matkustamoon otttamisen suhteen..
Ystävä kyllä joskus kertoi, että joku tiukkis oli otattanut ripsarin pois tavaroista, peruste oli että se on terävä ja vaarallinen esine;) Näin jo sieluni silmin ystäväni tekemässä lentokonekaappausta ripsariharja kädessä...
se pitää olla pussissa jos sen vie matkustamoon.
sun huulikiilto on herkästi syttyvä tai räjähtävä tai terävä esine, niin sitten se on kielletty. Mun huulikiilto ei ole. Se on vain nestemäiseksi luokiteltava ja sen takia se on oltava siinä pussissa (ja titty alle 100ml)
..mikä tekee huulikiillosta huomattavasti vaarattomamman aseen. =0)
ja ajatella että vesi on niin vaarallista ainetta että sellaista ei saa viedä turvatarkastuksen läpi vaan se pitää ostaa (kalliilla) lentoaseman kahvilasta jos haluaa sellaista mukaan lentokoneeseen.
ja täyttää se vessassa jos kotimaasta lähdössä. Miltä se vesi maistuu, en oo kokeillu?
Itse matkustan sellaisen maahan usein, mistä on hankala saada mieleisiä meikkejä, jos katoavat, niin laitan ne käsimatkatavaroihin. Ja siihen mahtuu:ripsiväri,kosteusvoidepurkki, peiteväri,hammastahna ja dödö. Ainakin nämä alkuperöispakkauksissa ja muutakin vielä lisäksi.
Ei mitään ongelmaa ole, ettei mahtuisi. Shampoot ja hoitoaineet, aurinkovoiteet ym laitan ruumaan, niitä kun saa mistä tahansa helpommin.
Itse olin pelkillä käsimatkatavaroilla liikkeellä 5 päivän reissulla, eli kaikki käyttämäni nesteet piti mahduttaa tällaiseen 1 litran minigrip-pussiin. Pussiin sain mahtumaan seuraavat:
shampoo50ml
hoitoaine 50ml
naamarasva pieni purkki
meikinalusvoide pieni purkki
hammastahna pieni
bebanthen
huulipuna
ripsiväri
käsidesi 50 ml
silmämeikinpoistoaine 30ml
hajuvesi 50ml
eli kaikki sopivan pieniin puteleihin ja hyvin aseteltuna pussiin, joten sinne mahtui :)
Jos taa slaitan tavarat ruumaan, niin silloin käsimatkatavaroissa kulkee vain käsirasva, ripsiväri, käsidesi,huulipuna..
..niin jokaisella voi olla oma litran pussi käsimatkatavarassa. Pakkaan omia juttujani myös miehen Minigripiin kun ollaan liikkeellä ilman ruumaan menevää matkatavaraa.
Litran minigrippiin saa hyvin mahdutettua tarpeelliset tuotteet. Kaikkien pussiin pantavien tulee siis olla 100 ml tai sen alle.
Minulla minigripissä kulkee aina:
- hammastahna
- ripsari
- huulirasva
- huulipuna
- meikkivoide
- dödö
- parfyymi
- muutama kosteuspyyhe
- ekstra pari piilareita
- kosteusvoide
- shampoo
Näillä oikeasti pärjää silloinkin, kun jää jumiin jonnekin ja lennot ovat myöhässä, ja myös silloin kun matkalaukku ei seuraa minua määränpäähän (tapahtuu nykyään usein).
Kaikki muut voi sitten laittaa ruumaan menevään laukkuun, jos sellainen on mukana, tai ostaa määränpäästä.
Nimimerkillä työreissuilla jatkuvasti