lasten asioista erotilanteessa !
meillä on 4-viikkoinen vauva ja 2v. taapero, asumme avoliitossa ja lapsista on yhteishuoltajuus. Miten käy lasten kun eroamme? kummasta tulee lähivanhempi ja mitkä seikat siihen vaikuttaa? toisen vanhemman huumeriippuvuus, vaikka on hoidossa? miten lasten tapaamiset etävanhemman kanssa?
riippuvainen vanhempi on muuten hyvä vanhempi muttei pidä isomman lapsen ruoka-ajoista lainkaan kiinni. lapsi herää aamulla 7 ja saattaa saada vasta 10 jälkeen AAMUpalaa ja lämpimän ruoan klo 14 aikoihin, jos en näistä itse koko ajan ole muistuttamassa. kaikki mitä itse kiellän esikoiselta niin ne asiat tämä toinen antaa periksi ja lapsi on oppinut ettei minua pidä uskoa missään asiassa. vauvaa ei hoida lainkaan eli kertaakaan ei ole edes vaippaa vaihtanut. ja joskus riitatilanteissa on huutanut että "sinähän sen toisen halusit" vaikka itse hän alkoi toisesta puhua ennen minua..näistä asioista olen puhunut ja puhunut ja tänään sitten kilahdin kun mikään ei auta. haluan erota kun ei minua yhtään arvosteta.
Kommentit (14)
kehoittaisin vielä yrittämään ja jaksamaan mikäli puolisosi ei tällä hetkellä käytä, ja on ollu sen 9kk kuivilla muutenkin, ja jos hän oikeasti on hyvä vanhempi muuten. Olet itse vielä sekaisin synnytyksestä-hormoonit heittelee ja saatat kärjistää asioita. Puhukaa keskenänne, yrittäkää sopia asioista. Menkää yhdessä vaikka neuvolaan ja puhukaa siellä. Yrittäkää selvittää asiat, elämä on ylä ja alamäkeä, yhdessä täytyy yrittää!
yhdessä piti yrittää joo. oli pankkiin varattu aika että otettaisiin yhteinen asuntolaina ja hääpäivä tiedossa. häitä ei tule ja mies sanoi etsivänsä uuden naisen. eikä mua edes haittaa.
Aiotko todellakin pilata lasten elämän sillä, että kiukuttelet nyt hormoniryöpyissäsi?
Mitä jos menisitte vaikka terapiaan ennen kuin hyppäät normaalista suhteesta pois??
Pienten lasten vanhempien erot pitäisi kieltää lailla. Ensin pitäisi olla vuosi parisuhdeterapiaa. Ihan tajutonta, että parin riidan päätteeksi lähdetään lätkimään.
Millä se muuten rahoittaa "harrastuksensa ? Jos ei ruoki lasta silloinkaan kun olette yhdessä,voitko luottaa et ruollii sit kun ootte eronnut.Jos itse olet terve ja turvallinen vanhempi ei ole mitään toivookaan et mies sais vanhemmuuden?
riitoja ollut koko ajan enemmän tai vähemmän + mun arvostelua, totaalista nollaamista ja haukkumista. voi mies parkaa kun nyt päätin että mulle riitti sen sekoilut.
t:ap
No, ymmärrän eron, mutten ymmärrä, miten olet hommannut kaksi lasta huumeriippuvaisen kanssa?
ed kirjoittelija
Tapaaminen sitten kun huumeriippuvainen vanhempi antaa puhtaan seulan. Tai valvotut tapaamiset. En todellakaan antaisi lapsia huumeissa olevalle vanhemmalle! Joka ei kokemuksenkaan mukaan huolehdi edes lasten perustarpeista!
No, ymmärrän eron, mutten ymmärrä, miten olet hommannut kaksi lasta huumeriippuvaisen kanssa?
ed kirjoittelija
lapset mulle kaikki kaikessa enkä heitä kadu.
t:ap
seulat ollu 9kk puhtaat että ihan selvinpäin toteutuu tuo laiminlyönti...
ap
Mitä niin ihanaa siinä on? Lapsille olisi parempi päätyä viranomaisille ja nainen sterilisaatioon, tekee muuten lisää lapsia taas jollekin epämääräiselle heittiölle.