Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kovasti astmasairaiden lasten päivähoito - miten on sujunut?

Vierailija
06.02.2011 |

Hei!

Olen miettinyt, että menisin syksyllä takaisin töihin. Muruni on silloin vajaa 2-vuotias. Hän sairastaa astmaa ja allergioita ja on korvakierteessä, joka ehkä kenties on menossa hieman parempaan suuntaan tehostetun astman hoidon yms. ansiosta. Nyt vaan kauhistuttaa, että miten tuo töissäkäynti tulee onnistumaan, kun pieni on melkoinen tauti-imuri ja perusflunssat saavat hengityksen kovasti ahtaalle...

Miten teillä muilla on mennyt? Oletteko joutuneet olemaan jatkuvasti töistä pois? Meillä tämä nuorin ei ole myöskään ainoa astmaa sairastava, että varmaan muidenkin vuoksi voi poissaoloja tulla... :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän typykkä aloitti päiväkodin 2v 8kk ikäisenä, samoihin aikoihin diagnosoitiin infektioastma, joka sitten jäikin päälle eli astmalääkitys jokapäiväiseksi. Muutaman kuukauden hoidossa oltuaan aloitti korvakierteen, johon saatiin sitten putkitus avuksi jonkin ajan päästä.

Muutenkin tosiaan vähintään kerran kuussa sairaana, kaikki pöpöt niin helposti kävi keuhkoihin, että kamala yskä vähän väliä.

Mä jouduin olla useon siis pois töistä, vaikka mieskin välillä oli. Mä kuitenkin vähän enemmän, ja töissä alkoi mennä sukset ristiin noin 1,5v hoidon aloituksen jälkeen.

Ymmärrystä ei kovin enää herunut poissaoloihini ja sainkin kerran kuulla julkisesti/muiden läsnäollessa kuinka minun pitäisi jo saada joku lapsenhoitajaksi että pääsen töihin. Muiden työkavereiden jaellessa ehdotuksia kaikenmaailman opiskelijatytöistä hoitajaksi ym..

No, tuosta otin kyllä yhteen aika tiukoin sanankääntein pomon kanssa, koin sen työpaikkakiusaamisena, nolaamisena. Ilmoitin että seuraavaksi keskustellaan sitten luottamusmiehen läsnäollessa.

No joo, asiat vähän parantuivat (lue: tuli kesä ja tyttö oli terveempi pidempään) ja viime syksykin meni suht hyvin. Olisinko ollut pari päivää poissa. Putkitukset irtosivat viime kesän aikoihin..

Ja nyt joulusta asti ollaan taas oltu korvakierteessä.. Todellakin koko ajan kipeänä. Pari päivää pääsee päiväkotiin väliin ja taas joku tauti päälle. On siis mahdoton tauti-imuri täälläkin.

Ja nyt ikää on jo 5v.

Täytyy varmaan putket saada taas korviin.

Tuntuu vaan, että alkaa taas työpaikalla olla huonompi tunnelma, mä en edes viitsi puhua pahemmin tytöstäni, tuntuu että pelkkä nimi aiheuttaa niin negatiivisiä viboja.

Astma meillä on suurinpiirtein hallinnassa jokapäiväisen lääkityksen takia, toisinaan olen joutunut ihan astmakohtauksen takia olla kotona, voi mennä päiväkin että saa tilanteen hallintaan.

Ja otapa siihen sitten vieraita ihmisiä hoitamaan toista, itsekin vaikea "lukea" oireita toisinaan. Ja meidän typy ei kovin suostuvainen ole lääkitykseen, usein pakolla laitetaan babyhalerilla..

Ei siis ole helppoa. Toivottavasti sulla on mukavammat työkaverit kun mulla..

tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla