Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin lopputilin vakityöstä ja aion opiskella ammatin josta pidän

Vierailija
05.02.2011 |

olen yh ja elän tästä lähtien elämää jossa viihdyn ja olen onnellinen. Siksi opiskelut.

Tästä te varmaan pyörrytte: opiskelun ajan saan tt-tukea :O

Mut hei, jos en opiskelisi lisää, en saisi ikinä paremmin palkattua työtä. Nyt sitäpaitsi mun vakityöni on osa-aikatyötä, alle 30 h viikossa. Saan käteeni joka kuu sen verran et just ja just yli tt-tuen rajan. Lisäksi saan asumistukea.

Että se vakivirka ei aina tarkoita sitä, että tulee omillaan toimeen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat opiskelujen jälkeen hyvän työpaikan.

Vierailija
2/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimesyksynä. Irtisanoin itseni ja aloitin opiskelut. Tosin itse saan ansiosidonnaista, mikä hauskaa kyllä on HUOMATTAVASTI isompi kuin palkkani aikoinaan ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin meinasin vielä opiskella, kunhan penskat isompia ja asuntolainaa vähemmän. Aina kannattaa opiskella!

T: Sairaanhoitaja, josta tulee vielä joskus kokki.

Vierailija
4/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimesyksynä. Irtisanoin itseni ja aloitin opiskelut. Tosin itse saan ansiosidonnaista, mikä hauskaa kyllä on HUOMATTAVASTI isompi kuin palkkani aikoinaan ;D

Mikä sitten on aikuiskoulutustuki?

Vierailija
5/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansiosidonnaista työttömyysrahaa?

Aikuiskoulutustukea mahdollista ssada, on perustyöttömyysosan suuruinen, plus työtulojen mukaan lisä MUTTA vaatii työsuhteen ja opintovappaan. Miksi kukaan irtisanoutuu opintojen ajaksi? Hölmöä, kun voi saada opintovapaata ja sen perusteella paremmat tulot

Vierailija
6/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virat ovat yleensä kokoaikaisia ja osa-aikaisuus on työntekijästä johtuva poikkeus.

TT-tukea saa vain 500 päivää eli kahdessa vuodessa pitää valmistua, eikä sitä saa läheskään kaikkeen opiskeluun.

Vierailija
7/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opiskella rauhassa,samalla olisi vakityöpaikka säilynyt. hölmön touhua.

Vierailija
8/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olisi ollut ensin järkevää hakea sellaista.

Vierailija
9/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi irtisanon itseni, koska en jatka enää tuossa työssä. Opiskelen uuden ammatin.

Jos haluaisin palata en tietty olis irtisanoutunut.

Vierailija
10/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap:n opintoja olisi voitu siirtää jopa 2 vuodella, jos olisi opintovapaalla aikonut olla.

Vierailija
11/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pärjätä opintotuella ja opintolainalla, vaikka tiukkaa tuleekin olemaan. Toimeentulotukea en ollut edes ajatellut hakea. Työkkäristä sanottiin, että ansiosidonnaista opiskelujen ajalle en voi saada, koska itse irtisanouduin. Sen saaminen olisikin ollut ihanaa. Työnantaja ei olisi päästänyt opintovapaalle suosiolla, helpompi irtisanoutua.

Vierailija
12/13 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatit ovat sellaisia, mistä kannattaa irtisanoutua jos aikoo toiselle alalle. Ei se opintovapaa tai virkavapaa siinä mitään hyödytä.

Esim koulunk.avustaja ei muuta työtä samasta talosta saa ellei sitten opettajaksi opiskele.

Mulle aika tärkeä pointti on myöskin työaika ja palkka, ei yh:na ole järkevää kituutella edes siinä vakityössä, jos palkka on surkea. ( moni työssäkäyväkin on pakotettu hakemaan tt-tukea kun käteen jää liian vähän )

Itse opiskelen samaa alaa. Ei kannata heittää täysin hukkaan aikaisempaa kokemustaan. Ja mitä enemmän opiskelen, on mulla paremmat mahdollisuudet löytää hyvä työ josta pidän ja jonka palkalla pärjään omillani ilman kaikenmaailman tukia.

Vierailija
13/13 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pyörtyä opiskelun aikaisesta ttt:stä? Sehän on täysin tavallista, että sitä saadaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi