Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen harkinnut kirkosta eroamista ihan pelkästään säästösyistä

Vierailija
05.02.2011 |

Uskon kuitenkin Jumalaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenykset kuuluvat Jumalalle ja Jumala ei siunaa sellaista, jos itsekkäästi pidämme Jumalan työhön kuuluvat rahat itsellämme.

Vierailija
2/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenykset kuuluvat Jumalalle ja Jumala ei siunaa sellaista, jos itsekkäästi pidämme Jumalan työhön kuuluvat rahat itsellämme.

Luther ei riemastunut fraaseista kuten "kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ikään kuin perinteeseen ja "kansalaisvelvollisuuteen". Olen myös käyttänyt seurakunnan palveluja lapsille (mm. perhekerho) ja käyn joulun alla laulamassa joululauluja. Tiedän ihmisiä, jotka eronneet ihan säästääkseen nekin rahat johonkin muuhun, mutta ei ole minun juttuni.

Vierailija
4/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luther ei riemastunut fraaseista kuten "kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa".

pelastuksen kanssa. Minä ajattelen, että ne tulevat ihmisen omasta vapaasta halusta antaa ilolla, jos tulevat.

Vierailija
5/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi takaperin maksamaan, vaikka kuuluisi kirkkoon. Meidänkin perhe maksaa kirkollisveroa yli tuhat euroa vuodessa ja onhan se iso raha. Jotenkin en kuitenkaan tykkää ajatuksesta, ettää eroaisin.

Vierailija
6/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti 100/e per vuosi on liikaa tältä perheeltä kun ei mitään palvelujakaan käytetä.

Vierailija
7/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti 100/e per vuosi on liikaa tältä perheeltä kun ei mitään palvelujakaan käytetä.

Maksamme veroja yhteensä siis 1000 e ja se on aivan liikaa!

Vierailija
8/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin yllättäen työttömäksi ja nyt täytyy ottaa kaikki säästökeinot käyttöön, uskon kanssa tällä ei ole tekemistä.

Vierailija
9/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei mitään ristiriitaa.

Vierailija
10/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo ettei ole kirkossa, koska se maksaa.

Silti uskoo Jumalaan ja uskoo että asialla ei ole väliä..

Miksi ei sitten kuulu yhteisöön? Jos siihen uskoo?

Ei silloin kuulu.

Minusta kirkossa kuuluu olla jos siihen uskoo.

Kuka maksaa kirkon toiminnan? Minä? Kiitos.

Että ole hyvä: minä maksan seurakunnan toiminnasta. Ei sillä että minä tai sinä siellä kävisit vaan että toimintaa on: lapsille, nuorille, vanhuksille.

Sitten ihmettelet joskus jos haluatkin mennä johonkin juttuun mukaan; eikä toimintaa ole koska kukaan ei mistään maksa.

Tampere teki periaate muutoksen viime vuonna lapsien kerhoihin: jos lapsen vanhemmat ei kuulu (tai edes toinen) kirkkoon joutuu lapsen kerhosta maksamaan. Ja hyvä näin. Ei voida olettaa että jotkut on rahasampoja ja muut ratsastaa siivellä.

Vierailija
11/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin kuulu.

voi vaikkei yhteisöön kuuluisikaan. Usko ja kirkko on kaksi ihan eri asiaa, eikä uskova tarvitse välttämättä kirkkoa, eikä kirkollisveroa maksava uskoa.

Vierailija
12/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni täysin eri asia uskooko Jumalaan vai kirkkoon yhteisönä. Niinpä en näe mitään ristiriitaa siinä että uskoo Jumalaan mutta ei kuulu kirkkoon.

Se on hienoa etä sinä haluat maksaa, kuitenkin täysin oma valintasi. Minulla kuitenkin olisi sille 1000 eurolle käyttöä perheessäkin, eikä heitellä tuuleen muiden hyväksi. Enkä todellakaan tunne itseäni loiseksi koska kuten kirjoitin, mitään palveluita emme käytä, edes sitä päiväkerhoa. Minun puolestani siis maksakoot tai olkoot maksamatta kirkkoon kuulumattomilta!

2

Ei silloin kuulu.

Minusta kirkossa kuuluu olla jos siihen uskoo.

Kuka maksaa kirkon toiminnan? Minä? Kiitos.

Että ole hyvä: minä maksan seurakunnan toiminnasta. Ei sillä että minä tai sinä siellä kävisit vaan että toimintaa on: lapsille, nuorille, vanhuksille.

Sitten ihmettelet joskus jos haluatkin mennä johonkin juttuun mukaan; eikä toimintaa ole koska kukaan ei mistään maksa.

Tampere teki periaate muutoksen viime vuonna lapsien kerhoihin: jos lapsen vanhemmat ei kuulu (tai edes toinen) kirkkoon joutuu lapsen kerhosta maksamaan. Ja hyvä näin. Ei voida olettaa että jotkut on rahasampoja ja muut ratsastaa siivellä.

Vierailija
13/13 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirkollisveroa minulla ei ole enää vara maksaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi