Minulla on B-kielenä englanti
Minulla on kaksi A-kieltä, ranska ja ruotsi. Aloitin englannin vasta yläasteella. Kaikki kummastelevat tätä, eihän sitä englantia ole pakko ala-asteella aloittaa. Olenko tosiaan ainoa?
Kommentit (12)
Minulla on kaksi A-kieltä, ranska ja ruotsi. Aloitin englannin vasta yläasteella. Kaikki kummastelevat tätä, eihän sitä englantia ole pakko ala-asteella aloittaa. Olenko tosiaan ainoa?
Eihän mikään laki pakota opiskelemaan englantia ollenkaan. Vain ruotsin on pakollinen ja sen lisäksi yksi vapaavalintainen vieras kieli.
mutta lukion käyneenä englanti oli kyllä pakko kirjoittaa ylppäreissä.
ap
Ei varmaan velvoitakaan mutta lukion käyneenä englanti oli kyllä pakko kirjoittaa ylppäreissä.
ap
mutta lukion käyneenä englanti oli kyllä pakko kirjoittaa ylppäreissä.
ap
Ei varmasti ole ollut pakko kirjoittaa juuri englantia.
lukiossani pakollisia aineita oli äidinkieli, englanti, ruotsi tai matematiikka sekä vähintään yksi vapaavalintainen aine.
ap
lukiossani pakollisia aineita oli äidinkieli, englanti, ruotsi tai matematiikka sekä vähintään yksi vapaavalintainen aine.
ap
Ei lukio voi pakottaa kirjoittamaan tiettyjä aineita, jos yo-tutkinto itsessään sallii jotain muuta.
Minun lukiossani pakollisia aineita oli äidinkieli, englanti, ruotsi tai matematiikka sekä vähintään yksi vapaavalintainen aine.
ap
itse olen suorittanut kaksoistutkinnon ja heti ensimmäisenä koulupäivänä eteen läimäistiin kurssit ja yokirjoitusohjeet. Minun PITI kirjoittaa äidinkieli, englanti, kemia ja fysiikka.
se lukio voi vaikuttaa kirjoituksiin. Eihän nämä +50 av-mammat siitä mitään tiedä. Varmaan vain kansakoulu käytynä ;)
itse olen suorittanut kaksoistutkinnon ja heti ensimmäisenä koulupäivänä eteen läimäistiin kurssit ja yokirjoitusohjeet. Minun PITI kirjoittaa äidinkieli, englanti, kemia ja fysiikka.
No tällaiset ammattikouluyhdistelmät on sitten eri juttu, ei mulla niistä ole tietoa.
määrätä mitä joku kirjoittaa, sehän voi tietysti olla, että valmentavat opetuksessaan vain noihin aineisiin ja siksi haluavat että juuri ne kirjoitetaan.
Nykyään englanti on valtaosalle koululaisia joko A1 tai A2 kieli.