Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v ja raskaana. Tietääkö kukaan yhtään hyvin mennyttä tapausta?

Vierailija
04.02.2011 |

Olis ihan kiva lukea onnistuneista tapauksista, onko edes mahdollista? Jääkö vauva väkisin mummolle hoidettavaks? Äiti on syksyllä aloittanu 2. asteen koulun..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi lukion iltalukiossa loppuun, valmistui ammattiin sen jälkeen, oli töissä, valmistui toiseen ammattiin kun eka kyllästytti, sai kaksi lasta lisää normaali-iässä ja on ollut 13v liitossa saman korkeasti koulutetun miehen kanssa ja omaisuus on karttunut. Esikoinen aina luokkansa paras poika ja nyt jo opiskelemassa.

Vierailija
2/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan saaneen äidin, joka opiskeli peruskoulun jälkeen ensin rakennusmestariksi ja sitten diplomi-insinööriksi. Äiti piti myös lapsestaan hyvää huolta ja ainakin viimeksi tavatessamme (lapsi oli silloin jo yli 10-vuotias) lapsi näytti voivan hyvin.

Ainoa havaitsemani ongelma liittyi siihen, että monelle potentiaaliselle seurustelukumppanille nuorena saatu lapsi tuntui olevan ylipääsemätön ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret tukijoukot, että apua saavat varmaan miltei aina kun haluaa. Silti hirvittää miten jaksavat :O poikakin samanikäinen, kestääköhän pää...ap

Vierailija
4/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset pärjää aina!

Vierailija
5/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun täti sai ainoan lapsensa muutama viikko 17v synttäreidensä jälkeen. Ovat yhä onnellisesti naimisissa ja ovat kahden lapsen isovanhempia. Valitettavasti toisella tädilläni ei mennyt yhtä hyvin. Nyt 45v täys alkkis. Valitettavasti serkkuni seuraa äitinsä jalanjälkiä...Mies suhteet eivät kummallakaan toimi

Vierailija
6/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret tukijoukot, että apua saavat varmaan miltei aina kun haluaa. Silti hirvittää miten jaksavat :O poikakin samanikäinen, kestääköhän pää...ap

oli alkoholistiäidin tytär, joutui hoitamaan myös pikkusiskonsa joka oli 5v kun oma poika syntyi. Me naapurin annoimme taloudellista tukea ja hoitoapua ja tsemppiä, me luuserit kaupungin lähiökerrostalosta.

Vierailija
7/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kahdeksan vuotta lasten kanssa kotona, joita on nyt neljä. Ja aivan uskomattoman hyvä äiti lapsilleen. Ja kun ottaa huomioon millaisen kanaemon helmoista on maailmaan lähtenyt. Osaa laitta perusruokaa, vaikka sitä ei koskaan ole symtymäkodissaan tarvinnut tehdä. Ei ole hoidattanut lapsiaan anopilla eikä äidillään. Ei ole liioin valitellut siitä mistä on jäänyt paitsi tai ettei olisi ollut rahaa. Aina on ollut lapsilla ruokaa ja läsnäoleva äiti.

Nyt, kun on viimeisen lapsen tehnyt ja saanut siihen ikään, että pärjää hoidossa on äiti alkanut opiskelemaan itselleen ammattia. Ja saman miehen kanssa edelleen naimisissa. Ikää tällä mammalla piirua vaille 25. Minä nostan hattua.

Vierailija
8/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti yhteen lapsen isän kanssa ennen lapsen syntymää. Hankki itselleen ammatin. On edelleen yhdessä lapsen isän kanssa ja lapsikin jo 4v. Hyvin ovat pärjänneet eikä lapsi ole missään vaiheessa jäänyt mummin hoidettavaksi.

Vierailija
9/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jo kaksi lasta, esikoinen koulussa jossa pärjää hyvin. Ystäväni hankki ammatin, sai vakityön, on omakotitalo (ja ok, uusi mies, erosi lastensa isästä, mutta se tuskin suoranaisesti liittyy teiniäitiyteen, ero kun tapahtui 10 yhdessäolovuoden jälkeen:))

Vierailija
10/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusiskoni on siis raskaana. ap

Vierailija
11/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni sai ensimmäisen lapsensa 16 vuotiaana. Muuttivat miehen kanssa yhteen ja hakivat poikkeuslupaa mennä naimisin. Saivat luvan ja menivät naimisiin. Serkkuni anoppi oli yhtä aikaa synnytyssairaalassa ja sai siis kuopuksen:)

Muutaman vuoden päästä serkkuni sai miehensä kanssa vielä toisen lapsen. Nyt esikoinen on jo täysi-ikäinen ja serkku ja miehensä edelleen naimisissa ja elävät ihan normaalia keski-ikäisen elämää.

Vierailija
12/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini oli 16v. kun synnytti ensimmäisensä, hyvin on heilläkin mennyt ja on edelleen yhdessä miehensä kanssa.

Vierailija
13/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän yhden tapauksen. Hänellä olisi ollut myös tukijoukot, mutta ei halunnut mennä (takaisin?) äitinsä luo asumaan. Lastensuojelu puuttu asiaan, koska oli alaikäinen, ja nuori tyttö laitettiin asumaan eri paikkakunalle kuin missä äiti ja ystävät (koska ei sieltä löytynyt tätä) ns. tuettuun asumismuotoon missä sos.toimi ja lasten.s. valvoi esim. kuvasivat videolle äidin ja lapsen vuorovaikutussuhdetta.

Kuvittele itse, osaisitko olla luonteva, luottavainen ja turvata kun koet olevasi koko ajan kyttäyksen alla?! Ei hän kokenus sossua tueksi, hyväksi tai turvaksi vaan kyttäykseksi.

Tyttö hoiti lapsensa erittäin hyvin.. suloinen, ihastuttava pikku lapsi ja herttainen, kiva tyttä.

Tapsin tuon tytön kerran ja tykästyin tyttöön.

Meillä oli / on samanikäiset lapset. Samaa sukupuolta olevat.

Harmitti että minun ensikohtaaminen, siis minä itse, olin tökerö ja kömpelö, mulla oli silloin itsellä tosi raskas vaihe elämässä menossa. Olisin halunnut tutustua tyttöön ja että meidän lapset olisi tutustunut toisiinsa,

heillä meni leikki kivasti sen lyhyen kohtaamisen aikana.

käsittääkseni tyttö on nyt 18 ja muuttanut täältä pois, niin hän suunnitteli tekevänsä; pääsee lastensuojelusta kun täyttää 18 ja muuttaa sitten pois, sinne mistä tulikin.

Elikkä jos olet tässä ketjussa, niin .. ehkä tunnistat. Terkkuja!

Vierailija
14/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksu tyttö, fiksu äiti.

Vierailija
15/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietääkseni elää ihan normaalia 20 ja risat-elämää, vähemmän bailaten, toki. :)

Vierailija
16/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen erään joka sai ensimmäisen lapsensa 16vuotiaana. lapsen isä ei kuvioissa mukana. löysi uuden miehen elää tavallista perhe-elämää, ovat saaneet yhteisen muksun ja tämä isompi pitää uutta miestä ja tämän sukulaisia isänä ja sukulaisinaan. naisella opinnot loppusuoralla.

Vierailija
17/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni äiti oli 17 kun synnytti esikoisensa, muutamaa vuotta myöhemmin syntyi seuraava. En tiedä että mummo olisi erityisesti hoitanut ystävääni. Omat vanhemmat hoitivat, opiskelivat, kävivät töissä niinkuin vanhemmat tapaavat tehdä.

Ystäväni vanhemmat ovat jo isovanhempia, edelleen naimisissa, lapset kivoja ihmisiä. :)

Vierailija
18/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lapsettomat kaverinsa.

Itse elin teininä kolmekymppiseksi saakka. En jaksanut vaivautua aikuiseksi, koska ei ollut pakko. Olen ollut varmasti maailman ärsyttävin kananen.

Uskon että jos olisin saanut lapsen 16vuotiaana olisin välttynyt monelta pahalta. Olisin keskittynyt lapseni hyvinvointiin ja hoitanut opiskeluni aivan eri tahdilla ja mielenkiinnolla.

Kun ikätoverit mokailee, dokaa ja harrastelee irtosuhteita, tämä yksi rakentaa jo kovaa vauhtia pesää. Ja kun me nelikymppisinä istutaan vanhempainilloissa niin nämä aikaisin aloittaneet nauttivat jo vapaammasta elämästä.

Vierailija
19/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se asia noinkin.

Vierailija
20/23 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varsinaisesti tunne tätä tapausta, mutta luulen että heillä menee hyvin. sai lapsen 16 vuotiaana, ja oli juuri se tyttö jota viimeisenä äidiksi voisi kuvitella, joten vaikeuksia on varmaankin ollut. facebookin mukaan hänellä menee kuitenkin nyt hyvin, on parisuhteessa ja lapsia kaksi. päivitykset ovat olleet herttaisia, eikä sitä kautta ainakaan mitään aihetta epäillä hänen äitiyttään.. koulutuksesta ja muusta en tiedä, mutta hän on edelleenkin nuori, joten ehtii varmasti opiskella jos ei sitä ole vielä tehnyt.

Persoonana hän ei välttämättä ole se "kiva tyyppi" tai ainakaan minulla ei olisi mitään yhteistä hänen kanssaan, mutta sehän on vain kiinni henkilökemioista, enkä voi siksi alkaa moittia huonoksi äidiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan