Suositelkaapas mulle joku megaterveellinen aamupala
ja antakaa myös ohje siihen.
Periaatteessa kaikki käy.
Kommentit (14)
jossa on kaikkea siemeniä, manteleita, pähkinöitä, rusinoita ja hedelmiä,
sitten sen kanssa jotain hyvää jugurttia, pakastemustikoita tai muita marjoja, hieman raejuustoa ja sekoitat noi kaikki.
Rahkaakin voi laittaa, jos tykkää
Muutama keitetty tai paistetty kananmuna ja vaikka juustoja lisukkeeksi.
Kaurapuuro tulikin jo. Toinen kiva on jogurttipohjainen smoothie, tehosekoittimessa (rasvaton ja sokeriton) jogurtti, leseet, pikkasen maitoa ja maun mukaan marjoja/hedelm - nopea ja helppo
Sekaan laitan yleensä ( yht.desin) kaurahiutaleita, rouhittuja pellavansiemeniä ja kauraleseitä. Maitoa ja banaanin, makeutena hunajaa, tummaa kaakaojauhetta, jääpaloja tai pakastemarjoja.
jep, tuohon minun ehdotukseeni voi sitten lisätä keitetyn kananmunan, lasillisen appelsiinimehua ja kupillisen kahvia, jos jaksaa.
Sitten siinä onkin koko lailla kaikki mitä tarvitsee
2 dl rasvatonta maitoa vaahdotetaan monitoimikoneen terien avulla
1/2 purkkia rahkaa sekaan
1 dl jäisiä marjoja monitoimikoneeseen, jotta niistä tulee ihan pikkaraisia
Maistuu jäätelölle ja on terveellistä.
Tosta ei aamupala voi terveellisemmäksi muuttua.
itse teen näin:
1dl rahkaa
1dl mustikoita
1dl piimää
2rkl leseitä, kaura tai vehnä
banaani
lisään sokeritonta mustikkakeittoa jos paksua.
tämä on aluksi aika hurjan makuista, mutta makuun tottuu, ja nälkä pysyy poissa.
puuro (kaura, ruis, neljänviljan jne) marjoilla.
Ja sit myös täysruisleipä, kevyellä juustolla tai kinkulla, salaatilla, kurkulla, tomaatilla yms. vihanneksia päälle.
Tee tai kahvi.
tärkeintä on se, että syöt monipuolisesti. Jos syöt samaa joka päivä, terveellisyys on vain haave.
puuro ei ole terveellistä! tärkeintä on se, että syöt monipuolisesti. Jos syöt samaa joka päivä, terveellisyys on vain haave.
Tulipa sulta kova väite! Mihin perustat sen, ettei puuro ole terveellistä? Ai niin, taidat olla karppi-hurahtanut.
pari kuppia teetä, kaurapuuroa, päälle vähän marjoja pakkasesta ja lisäksi sitten omena tai bansku.