Kuumeen mittaus 3-vuotiaalta
Mistä mittaatte? Kysyn, koska kainalosta ja pepusta saa aina eri lukemat. Minkä mukaan lääkitsen?
Kommentit (12)
Muksu syliin vain ja mittarikainaloon ja sitten lepäillään siinä "halausotteessa", että mittari pysyy paikoillaan.
tyttösi kuume on ollut? Meillä antibiootti ollut ma illasta ja vielä pepusta yli 38 kuume...Ap
Itseltäni mitattiin lapsena pepusta ja se oli niin epämiellyttävää, etten tee sitä omille lapsilleni.
Lämpöä on yli 37,5 ja sitä alle on normaali lukema.
Kainalosta on alhaisempi.
Minäkin olen aina mitannut kainalosta, myös vauvalta. Niin mitataan sairaalassakin jo ihan pieniltä vauvoiltakin.
Vuoden ikäiseltä voi jo kainalosta mitata.
tyttösi kuume on ollut? Meillä antibiootti ollut ma illasta ja vielä pepusta yli 38 kuume...Ap
Meillä ollut lauantaista lähtien 38-39 astetatta tytöllä kuumetta. Lääkkeillä laskee johonkin tuohon 37,5-37,7 mutta sitten taas nousee lähemmäs 39. Olemme käyneet eilen lääkärissä ja mitään ei ollut, lääkärin mukaan tällä hetkellä meidän paikkakunnan lasten päivystyksessä 90 %käyvistä lapsista potee korkeaa kuumetta ja yskää ja voi kuulemma kestää pahimmillaan yli viikon.
Paranemisia!
"Kiva" kuulla, että muuallakin kuumetta (me Espoossa) joka tuntuu kestävän. Paranemisia myös sinne. Ap
Luulin, että pepusta mittaaminen jäi 70-luvulle..
"Kiva" kuulla, että muuallakin kuumetta (me Espoossa) joka tuntuu kestävän. Paranemisia myös sinne. Ap
Mekin asutaan espoossa ;)
Tällöin tulisi saada sama lukema, kuin pepusta mittaamalla joka on oikea ruumiinlämpö.
pepusta mitattaessa lämpö on korkeampi ja mulle sairaanhoitaja joskus joku neuvoi että sitten siitä lukemasta minkä pepusta saa niin pitäis vähentää joku puol astetta (jos nyt oikein muistan). Mutta mä olen aina luottanut kainalo lukemaan. Nytkin juurikin 3- vuotias tyttö ollut 4 päivää kuumeessa ja kainalomittauksella mnennään.