Mitä ajatuksia herätti tämän päiväinen artikkeli Hesarissa luokasta, jossa vain yksi tyttölapsi?
Itse en oikein ymmärtänyt jutun pointtia, voisiko joku fiksumpi avata sitä minulle? Oliko se vanhempien avunhuuto, jotta joku perhe laittaisi tyttölapsensa kyseiseen kouluun?
Kommentit (8)
mutta silti pyysi, että jostain toisesta koulusta pitäisi siirtää tyttöjä tälle luokalle...? Miksi ihmeessä muiden pitäisi vaihtaa koulua tämän tytön takia, helpompihan se on, että hän vaihtaa koulua, jos tuo tilanne kerta häiritsee. Mutta ymmärrän kyllä, että on ikävä tilanne, ne samaa sukupuolta olevat kaverit on kuitenkin tärkeitä.
Miten voi olla mahdollista, että on koottu sellainen luokka, jossa on vain yksi tyttö? Mistä koulusta Helsingissä on kyse?
Itse olisin välittömästi vaihtanut lapsen eri luokalle tai eri kouluun.
En ole artikkelia lukenut. Ehkä kyseessä on lähikoulu , ja matka toiseen kouluun niin pitkä, että vaatisi julkiset kulkuyhteydet johon helsigissä en lasta välttämättä laittaisi, jos on hankala. Ekaluokalaiselle varsinkin.
vai kirjoittaako Hesarikin tosiaan tällaisista yhden perheen arjen ongelmista. Ei varmaan mikään kauhean yleinen ongelma kuitenkaan tällainen "epätasa-arvo". pitää varmaan kaivaa hesari esiin uudelleen, kun jäi vaivaamaan.
Miksi on niin akmalan paha olla luokassa, jossa on vain poikia? Koulussa oli kyllä tyttöjä ja tällä tytöllä kavereita välitunneilla yms. Tunneilla opiskellaan, sama kai se on ketä siellä on.
Mutta tyttö siis oli ainoalla rinnakkailuokalla, jolla voi olla (toinen oli kielipainotteinen) ja perheellä oli toinen lapsi samassa koulussa ja siksi halusivat pitää tytönkin siellä.
Jutun pointti jäi vähän hämäräksi. Samoin tökkäsi se, että perheen mielestä "jos kyseessä olisi poika tyttöluokalla, olisi jotain jo tehty" Aha.
on 22 tyttöä ja 3 poikaa...
Eihän se mukavaa ole, mutta ei kai sekään oikein ole, että sukupuolella kiilaa jonon ohi?
Sanottiinko siinä mitään siitä, mitä mieltä tyttö on itse asiasta?
Meillä poika on harrastusryhmänsä ainoa poika ja häntä asia kyllä häiritsee ja yritämme saada hänet toiseen ryhmään. Varmasti tämä tyttökin haluaisi luokalleen muitakin tyttöjä! Poikamme on vasta 6-vuotias.
Meidän tuttavilla on sama tilanne, heidän tyttärensä on ainoa tyttö luokallaan.
on 22 tyttöä ja 3 poikaa... Eihän se mukavaa ole, mutta ei kai sekään oikein ole, että sukupuolella kiilaa jonon ohi?
mutta en oikein ymmärtänyt äidin kommenttia että "kaupungin pitäisi tässä tehdä jotain" tmv. Siis tarkoittiko äiti että hänen tyttärensä kaveriksi pitäisi siirtää jostain toisesta koulusta tyttö kun itse eivät ole valmiita siirtämään tyttöä tutusta koulusta pois ongelman poistamiseksi. Vai mitä ihmettä kaupungin tässä pitäisi tehdä?