Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette lukeneet Monikkolasten oikeuksien julistuksen? Huh huh sentään

Vierailija
02.02.2011 |

aikamoista luettavaa, natsien ihmiskokeetkin mainittiin

http://www.suomenmonikkoperheet.fi/monikko2008/tiedostot/monikkolasten_…

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo identtisyyden selvittäminenkin pitäisi mun mielestä olla lasten itsensä aikanaan päätettävissä eikä vanhempien, kaikki kaksoset kun eivät edes halua sitä selvittää.

Ja aika monet noista jutuista eivät ole mitenkään pelkästään monikkoihin liittyvää, esim. raskausriskejä on niin paljon muitakin.

Ja samaten monet asiat pätevät kaikkiin sisaruksiin, ei vain kaksosiin.

Lyhyt ikäero voi joissain tilanteissa olla jopa raskaampaa kuin kaksosuus, kun rytmit on pahimmillaan aivan erilaiset.

Vierailija
2/6 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt lainkaan keskittymään itse asiaan, koska teksti oli täysin lukukelvotonta suomea! Ilmiselvästi sellaisen ihmisen kääntämä, jolla ei ole harmainta aavistustakaan kääntämisestä.

Anteeksi kohtaukseni, mutta amatöörikäännökset raivostuttavat mua, koska ne vievät huomion itse asiasta, niin kuin tässäkin kävi.

Niiltä osin, mitä jaksoin kahlata tuota läpi, niin olihan siellä tosiaan aika hurjia juttuja. Itse en ole osannut ajatella, että monikkoperheiden oikeudet pitäisi määritellä erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuota jaksa kukaan lukea

Vierailija
4/6 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat mielipiteitä

Vierailija
5/6 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan että se lasten kaksosuus tekee perheestä jotaian aivan erityistä ja pitää olla erityisoikeuksia sitten myös.

Se kaksosten kalleuskin on jotenkin ihan myytti.

Onhan kaksosten kohdalla esim. se pienituloinen kotona vietetty aika pääsääntöisesti paljon lyhyempi kuin kahden eri-ikäisen kanssa.

Jos haluat hoitaa 3-vuotiaaksi lapset kotona, on se kaksosten kohdalla vain 3 vuotta, kahden eri-ikäisen kanssa jopa 6 vuotta. Mutta ei ne kaksosten äidit tuota ikinä hoksaa. Puhuvat vaan niistä kaksista tarvikkeista...

Vierailija
6/6 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin minusta olisi kiva, että tuo identtisyys selvitettäisin heti syntymän jälkeen rutiininomaisesti. Uskon, että useimmat kaksoset ovat kanssani samaa mieltä.

Epäilen, että olemme siskoni kanssa identtisiä, mutta mistäpä sitä varma asiasta olisi. Asiaahan ei selvitetä normaalisti syntymän jälkeen, ei -80-luvulla eikä nykyäänkään. Tämä aiheuttaa muissa ihmisissä hämmästystä. Minua on joskus suunnilleen päin naamaa haukuttu tyhmäksi jos olen sanonut, etten tiedä olemmeko identtisiä. Ja arvaapa vaan kuinka usein asiaa on kysytty. Itse ainakin koen, että lapset pääsisivät helpommalla jos asia selvitettäisin suoraan synnytyslaitoksella. Kuitenkin kaikki samannäköiset kaksoset joutuvat asiaan vastaamaan elämänsä aikana lukemattomia kertoja. Koen myös, että tieto siitä onko identtinen vai ei, auttaisi lasta myös käsittelemään monia asioita.

Tuo identtisyyden selvittäminenkin pitäisi mun mielestä olla lasten itsensä aikanaan päätettävissä eikä vanhempien, kaikki kaksoset kun eivät edes halua sitä selvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän