Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaa korvakorut, ikää 9-v

Vierailija
01.02.2011 |

en periaattessa anna niitä laittaa, koska on atooppinen iho ja pelkään, että reiät tulehtuu. Mitä mieltä? Miksi tuon ikäisellä pitäisi olla korvakorut=

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin tytöthän rakastaa kaikenlaista koristautumista ja ihanan tyttömäistä! Siksi :-)

Vierailija
2/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn ihan ilman sarvia ja hampaita. Itse sanoin syksyllä ekaluokkalaiselle, että saat kun haluat. Kerran jo sanoi, että huomenna mennään, mutta huomisen tullen jänisti kuitenkin...

Ei korvien reiät kovin helposti tulehdu, varsinkaan näin talviaikaan. Pitäähän niitä alkuun muistaa putsailla, mutta ei ole iso vaiva. Itse taisin olla kymmenen, kun sain reiät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet nuoremmillakin on jo.

Vierailija
4/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ihan sanoa tytöllesi mielipiteesi ja keksiä yhdessä tytön kanssa jonkun järkevän ajankohdan, jolloin korvikset voisi laittaa. Ei 9-vuotias ole enää ihan vauva, miksei voisi laittaa? Mulla on saman ikäinen tyttö ja olisin voinut laitattaa hänelle jo aikaa sitten korvikset, mutta tyttö ei ole halunnut ennenkuin nyt vasta pari kk sitten sanoi haluavansa. Sitten sovittiin, että odotellaan sinne 10v synttäreihin, että jos silloin vielä haluaa, niin laitetaan.

Vierailija
5/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvikset nyt pari kuukautta. Kyllä on uskomaton muutos tytössä tapahtunut. Ennen katsoi peilistä ja totesi "mä olen ruma" jne. .. korvitsen jälkeen ei ole mitään tuollaista sanonut vaan "nää on ihanat, nää on tosi nätit" - no toivottavasti nyt ei saa vääristynyttä minä-kuvaa itsestään!!

Vierailija
6/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en periaattessa anna niitä laittaa, koska on atooppinen iho ja pelkään, että reiät tulehtuu. Mitä mieltä? Miksi tuon ikäisellä pitäisi olla korvakorut=

Ei atooppinen iho ole mikään syy, ei ne sen enempää tulehdu oli sitten iho atooppinen tai ei.

Terv.atoopikko jolla on korvissa yhteensä 7 reikää, eikä ikinä ole yksikään tulehtunut.

Vierailija
7/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen monella tuon ikäisellä kyllä jo on, ja mitä pahaa niissä nyt on? Antaisit tytön vaan nauttia "heräävästä naisellisuudestaan" ja olla ihan niinkuin muutkin.

Vierailija
8/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on atooppinen iho, ja mulla myös korvissa seitsemän reikää, joiden lisäksi kolme muuta lävistystä. Yksikään ei ole koskaan tulehtunut. Tyttärelläni on myös atooppinen iho, ja hän sai viime syksynä korvikset, jotka eivät ole kertaakaan tulehtuneet. Ikää tytöllä on 5 vuotta.

Jos tulehdusta pelkäät tosissasi, teetä rei´ät lävistäjällä, siis neulalla, eikä ampumalla jossain kampaamon takahuoneessa. Mutta jos et halua tytölle korvareikiä, sano se suoraan. Niin kauan kuin sinä rei' ityksen maksat, sinä päätät.

Vierailija
9/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 13 reikää korvissa. Omalle tytölleni laitatin korvikset tasan vuoden ikäisenä, no big deal. Johtunee siitä että itse sain vasta rippilahjaksi (!!) vaikka olisin halunnut ne jo ekaluokasta lähtien.

Vierailija
10/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen sanonut 2,5-vuotiaalle esikoiselleni, että saa korvakorut sitten kun haluaa. Ei siinä mun mielestä ole mitään kamalaa. No, toistaiseksi ei ole vielä halunnut :)

Muuten olen kasvatuksen suhteen joskus aika tiukkapipo mutta korviksissa en näe mitään pahaa.

Vierailija
11/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perustelu on ollut ettei tarvitse rajummissa leikeissä varoa.

Vierailija
12/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse atoopikkona olen saanut tuon ikäisenä korvikset. Ei ole ollut mitään ongelmia, en näe mitään yhteyttä näiden asioiden välillä.

Tärkeämpää on putsata reiät aluksi huolella.

Vierailija
13/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on atoopikko, toinen ei. Atoopikolla oli kyllä alkuun paljon ongelmia korviksien kanssa, mutta sittemmin on rei´ittänyt korviaan enemmänkin ilman ongelmia. Joten tuskia atopiaa voi käyttää tekosyynä reikien kieltämiseen. Mikä niissä korviksissa on niin kamalaa?

Vierailija
14/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sanonut, että saatte sitten kun uskallatte mennä. Itse sain 7v. En näe korviksissa mitään pahaa.

Vierailija
15/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noista mitään ongelmia ole ollut.