Mies hermostui ja huusi vauvalle "ole hiljaa"
Vauvamme ei meinannut nukahtaa vielä tunninkaan jälkeen omassa sängyssään iltakymmenen aikaan ja mieheni ei häntä jaksanut nukuttaa, koska halusi mennä itsekin nukkumaan. Minä touhusin vielä toisessa huoneessa. Hän sitten hermostui ja huusi vain että ole hiljaa, vauvalle! Olen sanonut miehelle, että nukkuisi toisessa huoneessa. Minun pitää imettää useasti yön aikana, joten vauvamme sänky on parisänkymme vieressä. Miehellä herätys seitsemältä töihin, mielestäni seitsemän tunnin yöunet pitäisi riittää aikuiselle, jos vauvaa pitäisikin nukuttaa keskiyöhön saakka.
Onko muilla näin surkeita miehiä?!
Kommentit (40)
"Turpa kiinni!" muutaman kerran päivässä. Lapsi on esikoisemme. Raskausaikana mies uumoili että on meistä se joka jäisi hoitovapaalle, nyt vauvan synnyttyä ei pysty olemaan sen kanssa tuntiakaan menettämättä hermoja. Hänelle tuli yllätyksenä se kuinka vaativaa vauva-aika on. Hän on sanonut kärsivällisyyden olevan luonnollista mulle kun oon nainen, haloo!? Olen luvannut miehelle ettei vauvanhoitoon tarvitse osallistua jos ei hermot kestä. "Vitun hyvä." Mies totesi. Ikää 36v, korkeakoulutus ja johtotehtävissä.
olisin komauttanut äijjää varmaan turpaan...
määrittelemään miehen surkeaksi, en ihmettele että parisuhteet katkeaa ja perhe-elämä on onnetonta.
niin ja tiedoksi että 7 tuntia ei välttämättä oikeasti riitä miehellesi - niitä yksilöllisiä ominaisuuksia kun on tuo unen tarve
Hei, ikäväähän se on, mutta joskus jokainen tekee virheitä. Tuo nyt vielä kuitenkaan niin paha ole! Suosittelen kyllä, että juttelet asiasta miehesi kanssa, ja kerrot mitä mieltä moisesta olet. Muistuta, ettei vauva sitä tahallaan tee.
Ei yksi huuto sinun miehestä vielä surkeata tee!
olen huutanut vauvalle "ole hiljaa".
Ei hajonnut (joo, sai varmasti ikuisen vamman sieluunsa)
Miehesi kannattaisi nukkua eri huoneessa, jos tarvitsee enemmän unta ja näin jaksaisi sitten paremmin viettää aikaa lapsensa kanssa eikä pinna palaisi.
Minä tarvitsen unta 9 tuntia yössä. Aina se tietenkään onnistu, mutta jos pitkään joutuu menemään liian vähillä yöunilla ja käymään töissä, niin tottahan se jossain kohtaa alkaa rasittaa.
Miehelläsi ei ole samoja hermohormoneja kuin sinulla tällähetkellä :)
mutta olen mäkin joskus huutanut ihan rättiväsyneenä että OLE HILJAA! Ei se tee kenestäkään surkeaa. Vauvan itku on hemmetin stressaavaa. Ja jos se vaan jatkuu ja jatkuu ja...
Ymmärrän miestäsi täysin.
kun hän ei edes yrittänyt rauhoitella vauvaa. Mielestäni pitäisi ottaa hetkeksi syliin ja siirtää takasin sänkyyn, kun ei enää itke. Kyllä huutava lapsi tuntuu minusta pahalta, ja haluan häntä rauhoittaa! En ymmärrä hermojen menetystä, kun ei hän niin väsynyt oikeasti edes voinut olla.
En ymmärrä hermojen menetystä, kun ei hän niin väsynyt oikeasti edes voinut olla.
Miehesi oli varmasti väsynyt ja sen myötä turhautunut ja neuvoton. Sellaisessa tilanteessa voi itse kukin karjaista lapselle.
Mikset itse mennyt nukuttamaan lasta, jos kerran olit valveilla ja virkeä?
Kyllä mäkin peräänkuuluttaisin pientä armeliaisuutta. Ei se siitä huutamisesta rikki se vauva mene. Pääasia, ettei käsiksi käy. Jos toisella menee hermo, niin toisen pitää ottaa ohjat nukutushommassa. Sano miehellesi, että pyytää sinua auttamaan, jos hänellä meinaa mennä hermo.
Ei halunnut opetella hoitamaan vauvaa, eikä osannutkaan sitä tehdä. Hoidin kaksi ekaa vuotta lasta 24/7 ja ikävä kyllä kuittailen siitä jatkuvasti.
Kaikki miehet ei vain osaa ja uskalla vaikka haluaiskin. Yleensä se yhteys löytyy näillä miehillä sitten, kun lapsi kasvaa. Näin meillä, mies jää kohta hoitovapaalle ( :
Anna armoa miehellesi. Voit sanoa, että se huutaminen ei auta mitään. Ei ymmärrä huutoa piiiitkiin aikoihin.
Vauva on pahimmillaan huudattanut kolmekin tuntia. Enkä ole koskaan hermostunut. Vain tuudittanut ja kävelyttänyt sylissäni pitkin kämppää.
Käyttäytyykö miehesi muuten agressiivisesti sinua tai muita kohtaan? Lyökö hän sinua? Melko harvinaista tuollainen käytös isältä.
T: 11cm mies
en tosin ihan pienellä vauvalle, mutta isommalle ja taaperolle useamminkin kuin kerran. Olen joskus myös itkenyt väsymyksestä, ja taapero on säikähtänyt (lapsemme heräili keskimäärin 5 kertaa yössä 4kk-2v). Pidän itseäni siltierittäin hyvänä äitinä! Älä ihmeessä tuomitse miestäsi tuosta (eri asia jos hän on usein ja levänneenä aggressiivinen vauvaa kohtaan). Itse olen huutaessani ollut aivan totaalisen loppu.
mutta olen mäkin joskus huutanut ihan rättiväsyneenä että OLE HILJAA! Ei se tee kenestäkään surkeaa. Vauvan itku on hemmetin stressaavaa. Ja jos se vaan jatkuu ja jatkuu ja...
Ymmärrän miestäsi täysin.
Alkoikin tuntua että sinä teillä tiedät kaiken, olet aina oikeassa, toimit oikein ja olet täydellinen vanhempi. Eipä ihme jos miehellä onkin hermot pinnassa. Mistäs tiedät miten väsynyt hän on? Itse voit jäädä aamulla himaan ja jättää vaikka tukan kampaamatta mutta miehen on orientoiduttva töihin ja riippuen siitä mitä tekee, se voi olla hyvinkin väsyttävää ja stressaavaa. Snunhan ei tarvitse keskittyä kuin siihen mitä kodin seinien sisäpuolella tapahtuu. Ja ps. Itselläni on useampikin lapsi ja siihen päälle työelämä. Ja todellakin joskus voi olla hiton väsynyt siihen että pitää revetä joka paikkaan.
pitäiskö sun sitten pakata vauva kainaloon ja muuttaa muualle? Huusin itsekin vauvalle väsyneenä ja mies huusi mulle vaikka mitä kun olimme aikamme kuunnelleet koliikki-itkua. Ei se oikein ole tietenkään mutta joskus käy näin. Jos miehesi oli huutanut ja esim ravistellut sänkyä niin silloin pitäisin puhuttelun.
jos tuo on huonon miehen mittari niin väitän, että 99.9% maapallon miehistä on surkeita, huonoja ja paskoja. Samoin 99.8% naisista. huoh.
En tosiaan tahtoisi tavata teitä humalassa kirves kädessänne.
Siinähän saattaisi vahingossa tunteet ottaa vallan.
Aikuisen pitäisi osata kontrolloida tunteensa.
Mikäli nuo raivokohtaukset pitävät paikkansa, niin en todellakaan tahtoisi olla kanssanne missään tekemisissä.
Olette vaarallisia tunnemöykkyjä. Käveleviä aikapommeja :(
Säälin lapsianne.
Tuskin saavat mitään vaurioita, paitsi käytöshäiriön ja huonoa esimerkkiä.
Vanhempien tulisi käyttäytyä pitkähermoisesti ja esimerkillisesti lapsilleen.
Eihän se käy päinsä että menetetään hermot ja huudetaan, kuin ei onnistu.
Huutaminen ja mesoaminen vaan näyttää ja kuulostaa hölmöltä. Sellainen käytös antaa sivistymättömän kuvan ihmisestä. Tulee mieleen ettei huutava yksilö ole kehittynyt pitkälle luolamies ajoista.
Palapelin pala ei välttämättä mene heti paikalleen. Turha siitä on alkaa huutamaan tai räyhmäämään. Pitää jatkaa sinnikkäästi ja yrittää uutta taktiikkaa.
Aikuisenakin voi kehittyä. Huutaminen on aivan turha tapa. Lapsi kehittyy siinä missä aikuinenkin. Toivoisin teiltä henkistä kasvua.