Mies hermostui ja huusi vauvalle "ole hiljaa"
Vauvamme ei meinannut nukahtaa vielä tunninkaan jälkeen omassa sängyssään iltakymmenen aikaan ja mieheni ei häntä jaksanut nukuttaa, koska halusi mennä itsekin nukkumaan. Minä touhusin vielä toisessa huoneessa. Hän sitten hermostui ja huusi vain että ole hiljaa, vauvalle! Olen sanonut miehelle, että nukkuisi toisessa huoneessa. Minun pitää imettää useasti yön aikana, joten vauvamme sänky on parisänkymme vieressä. Miehellä herätys seitsemältä töihin, mielestäni seitsemän tunnin yöunet pitäisi riittää aikuiselle, jos vauvaa pitäisikin nukuttaa keskiyöhön saakka.
Onko muilla näin surkeita miehiä?!
Kommentit (40)
olen huutanut vauvalle "ole hiljaa". Ei hajonnut (joo, sai varmasti ikuisen vamman sieluunsa)
oikeesti,ei tommonen miehestä tee surkeeta!
Toivottavasti osaatte edes kasvattaa lapsenne myöhemmin. Omat vanhempanne eivät osaneet. Kasvattivat tunnehäiriöisiä vauvoille huutajia.
Oikeasti lukekaa joku opas. Kysykää apua terveyskeskuksesta.
t: 11cm mies
Hänellä ei ehkä ole samanlaista tietoa asioista kuin sinulla. Esimerkiksi siitä, kuinka lasta kannatta rauhoitella yms.
Mutta tosiaan, yksittäisiä 'hermojen menetyksiä' varmaan sattuu jokaiselle, kunhan vaan pitää rajan siinä, ettei ole väkivaltainen, ja ettei huutamisesta tule tapa. Eihän vauvalle tietenkään pitäisi huutaa, mutta joskus hermo vaan on liian tiukalla. Hyvä olisi, jos puolisot huomaisivat, kun oma hermo alkaa mennä, ja puolin ja toisin pyytäisivät apua siinä vaiheessa. Eli nukuttajan vaihto tunnin jälkeen.
Me miehen kanssa pystyttiin suht kärsivällisesti hoitamaan itkuista, heräilevää vauvaa, mutta toisillemme emme olleet enää niin mukavia :( Onneksi pahimman tilanteen jälkeen pystyttiin puhumaan asia halki ja toivottavasti kakkosen kanssa pystymme paremmin tukemaan toisiamme jo silloin kun/jos tilanne on päällä. Esikoisen kanssa se meni just sellaseksi tappeluksi siitä, kumpi nyt on valvonut enemmän, kumpi tarvitsee enemmän unta jne.
olen huutanut vauvalle "ole hiljaa".
Ei hajonnut (joo, sai varmasti ikuisen vamman sieluunsa)
se vauva rikki mene huutamisesta, mutta onko se teidän mielestä hyväksyttävää? Kyllä omat hermot pitää hallita vauvan kanssa! Ja minä tosiaan olen sen rauhoittelun kannalla, mitä mieheni ei edes yrittänyt. Alatteko te heti ensimmäiseksi huutamaan vauvalle, vai vasta siinä vaiheessa, kun oletteko kaikkenne yrittäneet? Luulenpa, että se huuto on yleensä se viimeinen vaihtoehto! Toisin kuin miehelläni siis.
t.ap
ehdotettiin ratkaisuksi, että saisin nukkua. No miten se onnistuisi, ehdotettiin erilaisia unikouluja. Kokeilimme, eivät toimineet. Muuta apua ei saanut mistään (en halunnut laittaa vauvaaa sairaalan unikouluun, olisi varmaan saanut pahemmat traumat). Tämä siis täysin ok, en odottanut, että neuvola tekee jonkun taian ja lapsi alkaa nukkua, olen sitä mieltä, että jotkut lapset vaan kypsyy hitaammin koko-yön-nukkujiksi. Elin siis lähes 2 vuotta keskimäärin 5 h yöunilla jotka nukuin 2-3 pätkässä. Tarvitsen paljon unta ja osan tuosta ajasta olin myös töissä.
Edelleen koen olevani hyvä äiti.
t. 15
Toivottavasti osaatte edes kasvattaa lapsenne myöhemmin. Omat vanhempanne eivät osaneet. Kasvattivat tunnehäiriöisiä vauvoille huutajia.
Oikeasti lukekaa joku opas. Kysykää apua terveyskeskuksesta.
t: 11cm mies
se vauva rikki mene huutamisesta, mutta onko se teidän mielestä hyväksyttävää? Kyllä omat hermot pitää hallita vauvan kanssa!
Eihän tuommoisiin kysymyksiin viitsi edes vastata. Koetapa nyt ajatella ihan itse.
En tosiaan tahtoisi tavata teitä humalassa kirves kädessänne.
Siinähän saattaisi vahingossa tunteet ottaa vallan.
Aikuisen pitäisi osata kontrolloida tunteensa.
Mikäli nuo raivokohtaukset pitävät paikkansa, niin en todellakaan tahtoisi olla kanssanne missään tekemisissä.Olette vaarallisia tunnemöykkyjä. Käveleviä aikapommeja :(
Säälin lapsianne.
T: 11cm mies
Joo mulla onkin aina baarissa kirves takataskussa.
tai onko hän edes lukenut itse niistä jostain? jos vain turhautui, kun ei osaa. Äidin on niin paljon helpompi nukuttaa se lapsi, kun ensin ollaan imetetty ja vauva siihen yleensä nukahtanut. Se äidin syli on vauvallekin tutumpi ja turvallisempi paikka.
Mies taas on niin tyyni vaikka molemmat vauvat kitisevät monta tuntia.
Mies nousee puoli aamulla 04.30 ja yleensä pääse nukkumaan vasta klo. 23-24. Perjantaisin saattaa näyttää joskus hiukka zombilta.
Olen myös sanonut että voi mennä omaan huoneeseen joskus nukkuun että saisi nukkua enemmän, mutta ei halua. Jaksaa vielä tehdä ruuankin kun tulee töistä ja muutenkin olla lasten kanssa että minä pääsen tekemään olennaisia (palstailla).
MInä olen se jolla pimahtaa vintti pienestäkin kitinästä (varsinkin jos 2.v tulee keskeyttämään palstailut!)!! Huudan helposti, mutta olisipa kamalaa jos mieheni sillä perusteella luokittelisi minut surkeaksi!
minä olen huutanut vauvalleni jopa "turpa kiinni". olen kyllä kauhea ihminen. Eihän se kivasti oltu tehty, mutta koliikki vauvan kanssa todella väsyneenä olen onnellinen, että se jäi vain tuohon huutoon "turpa kiinni".
Nyt poika jo isompi ihana mussukka ja onneksi sitä raskasta aikaa ei muista edes enää :)
minä olen huutanut vauvalleni jopa "turpa kiinni". olen kyllä kauhea ihminen. Eihän se kivasti oltu tehty, mutta koliikki vauvan kanssa todella väsyneenä olen onnellinen, että se jäi vain tuohon huutoon "turpa kiinni".
Nyt poika jo isompi ihana mussukka ja onneksi sitä raskasta aikaa ei muista edes enää :)
Minä olen sanonut koliikki vauvalleni VIELÄ pahemmin. Taisi mennä suunnilleen näin: "Kohta kuule nukutan sinut tyynyllä" Mutta en huutanut vaan sanoin sen ihan nätisti!! :DD
Tuli kyllä sellainen olo heti tuon jälkeen että apua! Mitä mää horisen, nytkö se viimeinenkin ruuvi irtos?
Mutta odotappas ap vain kun se uhma alkaa. Yrittäkääpäs sitten olla huutamatta. :)
tyrkyttää vaihtoehtoa, että vauvalle on ihan ok huutaa toisinaan.
Aikuinen ihminen huutamassa vauvalle?
Ei nyt mene 11cm miehelle jakeluun. Millaisia ihmisiä oikein olette. Elättekö te niin vaikeissa olosuhteissa että huutaminen on se toimivin ratkaisu?
Pakko ihmetellä. En ole ikinä huutanut lapsilleni, eikä ole vaimonikaan. Koliikkia on ollut kahdella. Silti, on sitä ennenkin valvottu vaikeimmissa olosuhteissa. Melkoisia heikkohermoja olette. Kannattaisi nostaa kipukynnystä hieman, kuulostatte aivan pennuilta.
huusin vauvalleni: Ole nyt vittu edes hetki hiljaa!
Mies tajusi, että tarvitsen tauon, olin tunnin ulkona, yksin.
Vauva oli kitissyt tuntitolkulla monta päivää. itkeskelin ja meinasin pyörtyä väsymyksestä. Kun sain taas nukuttua edes yhden kahden tunnin pätkän, olin jo virkeämpi ja hyvähermoisempi.
Tarvitsen paljon unta ja meillä on kaksi huonosti nukkuvaa lasta pienellä ikäerolla.
Ymmärrän hyvin miestäsi. Joskus huutaminen helpottaa. Kunhan ei tosiaan tule tavaksi.
En usko, että 3 kk vauvani vaurioitui, sen sijaan luulen, että saan tuon kertahuudahduksen takaisin viimeistään murrosiässä.
Jos ei jaksa vauvan takia valvoa tai kiukuttaa vauva. Niin ei ole kypsä vanhemmaksi. Tällöin on huono vanhempi. Se pitää sisäistää.
Luultavasti suurin osa lapsille huutajista on parikymppisiä isejä ja äitejä, jotka ovat itsekin aivan hukassa.
huusin vauvalleni: Ole nyt vittu edes hetki hiljaa!
Mies tajusi, että tarvitsen tauon, olin tunnin ulkona, yksin.
Vauva oli kitissyt tuntitolkulla monta päivää. itkeskelin ja meinasin pyörtyä väsymyksestä. Kun sain taas nukuttua edes yhden kahden tunnin pätkän, olin jo virkeämpi ja hyvähermoisempi.
Tarvitsen paljon unta ja meillä on kaksi huonosti nukkuvaa lasta pienellä ikäerolla.
Ymmärrän hyvin miestäsi. Joskus huutaminen helpottaa. Kunhan ei tosiaan tule tavaksi.
En usko, että 3 kk vauvani vaurioitui, sen sijaan luulen, että saan tuon kertahuudahduksen takaisin viimeistään murrosiässä.
Millainen ihminen edes käyttää sanaa vittu?
Tulee mieleen teini-ikäiset. Etköhän mennyt polttamaan sen stressiröökin heti huutamisen jälkeen lohduksi itsellesi.
Sanon sinulle ihan ystävällisesti:
- Olet hermoheikko. Yritä korjata tuo vika itsestäsi mahdollisimman pian. Käytöksesi ei ole tervettä.
T: 11cm mies
jos meinaatte lastenne kanssa heidän elämästään vähintäänkin 18 vuotta yhdessä elää, niin luultavasti siinä ajassa tulette huutamaan lapsillenne "turpa kiinni" melko monta kertaa.
Ja silti 99% lapsista ei saa mitään vaurioita.
että mies ei ollut väsynyt, koska oli viikonloppu takana ja hän oli nukkunut jopa minua enemmän. Odotin viereisessä huoneessa, että hän saisi vauvan nukkumaan, kello ei ollut edes kovin paljon. Koitamme päästä eroon tissin avulla nukuttamisesta, mutta nähtävästi nukuttaminen jää minun hommakseni, jos mies ei edes siihen hommaan pysty! Tuo käytös oli surkeaa, muuten olen mieheeni tyytyväinen :)
t.ap