Mistä peruskoulun kouluaineen osaamisesta on eniten hyötyä ammatissasi?
Kommentit (27)
Ehkäpä siksi, koska olen tuon aineen opettaja. :D
vähiten ruotsi, matikka, fysiikka, kemia.
Englanti, konekirjoitus, matematiikka, saksa, yhteiskuntaoppi
Kirjoitan päivittäin ja puhumaankin joutuu.
Ala-asteen matikkakin on hyödyllistä sekä ruotsi ja englanti.
Saksaa, käsitöitä, kotitaloutta, liikuntaa ja fysiikkaa sekä kemiaa en ole ikipäivänä töissä tarvinnut.
biologia tai englanti. Olen biologi, joten bilsa sinänsä mutta toisaalta pelkkä peruskoulun bilsa ei taas nykyisessä työssä hirveästi auttaisi :)
Hyödyttömimin kotitalous.
Uskontoakin on tarvittu (se etiikka!). Vähiten olen tarvinnut musiikkia, biologiaa ja liikuntaa.
matikkaa joudun jonkun verran käyttämään ja jotain historiaa ja maantietoa/biologiaa varmaan vähiten.. työskentelen ravintolassa.
Vähiten hyödyttävää ainetta on hankala keksiä, koska kaikista niistä on ollut hyötyä. Jaa no, ehkä historia on sellainen ettei siitä ole ammatissani niin suurta hyötyä kuin esimerkiksi kemiasta, matematiikasta ja englannista.
Matematiikkaa käytän melkein joka päivä myös kaupassa. En ymmärrä miksi joku tarvitsee niitä prosenttialetaulukoita tietääkseen tuotteen hinnan 40 % alennuksen jälkeen...
Historiasta ja maantiedosta en pitänyt koulussa lainkaan. Yleissivistyksen puutetta on saanut sitten korjailla jälkikäteen.
Ja äidinkieli, englanti, sekä tietotekniikka, joka nyt ei kummoista sisältänyt silloin vielä. "ATK-kerhosta" oli hyötyä sitten enemmänkin.
Vähiten ehkä biologia tai kemia, historia, musiikki.
Liikunta ja kotitalous ovat olleet hyödyksi muuten, samoin muut kielet joita olen opiskellut peruskoulussa sekä myöhemmin.
käsitöistä varmaan vähiten, samoin musiikista
Tosin ammatissani kaikki tieto on pelkästään hyväksi. Ehkä käsityöjutut ovat nykyisin tarpeettomimpia ja matematiikasta tarvitsen vain peruslaskutoimituksia...
nykyisessä työssä
1) äidinkieli 2) matematiikka 3)englanti
Vähiten hyötyä on ollut musiikista, en keksi edes yhtään arjen tilannetta jossa musiikin opiskelusta olisi ollut hyötyä. Jostain kotitaloudesta, käsitöistä ja kuvaamataidostakin on sentään jotain hyötyä ihan kotioloissa.
Olen englannin opettaja. :)
Vähiten varmaan hyötyä käsitöistä ja liikunnasta noin ammatillisesti ajatellen. Ja harrastuksellisesti ajatellen myös. Molempien aineiden tunnit olivat niin tylsiä peruskoulussa, että vuosiin koulun jälkeenkin inhosin kaikenlaista käsityöhön ja liikuntaan liittyvää.
Ennen koulunalkua olin kuitenkin ollut innokas askartelija, opetellut ompelemaan, jne. Samoin ennen kuin koulu alkoi, rakastin mm. luistelemista, hiihtämistä, uimista.... Koulussa niistä kaikista tehtiin sellaista suorittamista ja kilpailua ja pahaa mieltä aiheuttavaa, että vasta nyt kolmikymppisenä on into käsitöihin ja liikuntaan syttynyt uudelleen.
Englanti, konekirjoitus, matematiikka, saksa, yhteiskuntaoppi
Hiukan matikkaa tarvin, mutta sitäkin niin vähän, että sen olis kyllä oppinut ilman kouluakin.
Muutenhan kouluaineista elämässä on jotain pientä hyötyä ollutkin, lähinnä kielistä, matikasta, maantiedosta, historiasta, yhteiskuntaopista, ja kotitaloudesta. Vähiten hyötyä varmaan uskonnosta ja musiikista. Eniten haittaa liikunnasta ja käsitöistä. Vihasin molempia 20 v koulun jälkeenkin!
Lukemaan ja laskemaan olisi oppinut kotonakin.
vähiten matematiikka, fyssa ja kemia.
vähiten ehkä jostain taideaineesta.