Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat eivät osta enää lapsilleen suksia, luistimia saati pulkkaa tai liukuria!

Vierailija
01.02.2011 |

Mun 8v lapsen parilla kaverilla ei ole mitään näistä ja sitten tulevat meiltä aina lainaamaan pulkat kelkat ja liukurit mutta kotoa löytyy kyllä hienot pelikoneet!

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole suksia, pulkat kellarissa jonka avain hukassa, ei liukuria eikä edes mäkeä, lumilapio löytyy:D Luistimet on ja luistinkenttä lähellä mutta ei nuo lapset siellä ole käyneet kuin kerran talvessa.

Ei myöskään ole pelikonsoleita kuin vanha pleikka2 ja pelipäivä kerran viikossa. Tietokoneitakaan ei ole kuin tämä yksi äitin käytössä oleva miniläppäri, eikä tällähetkellä telkkariakaan kun digiboksi tilttas.

Siis mitään muutahan ei voi elämällään tehdä kuin talviurheilu tai pelikonsolien pelaaminen. Oletteko te hiihtäjät sitten niin rajoittuneita ettette osaa sisällä mitään muuta kuin pelata?

Tästä saatiin taas joko-tai -keskustelu. Jos joku ei osta lapsilleen suksia, se merkitsee että lapsi on kaiket päivät pleikkaria pelaava sohvaperuna.

Halleluja tätä palstaa.

Vierailija
22/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lastensa tai vanhempien itse tarvi ulkoilla. "ei oo kotivoella pulkkamäkee ei oo latuja eilä luisteluratoja, siellä on niin kylmäkin ja mitä järkee on hei jossain mäes laskussa?" ok ei kenenkään pakko ole ulkoilla mutta eikö tosiaan hälytyskellot kilkata jos lapsi ei kertakaikkiaan keksi mitään tekemistä ulkona? Mulla ainakin kilkattais ja pahasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvaperunanysvärit näyttävät 10-20v päästä :)silmissä lasittunut tylsä katse kun nököttävät soffalla salkkareita seuraten :D perse leviää ja vyötärö löysistyy.

sisätiloissa enkä mä nyt niin pahalta näytä.

Olen hoikka ja sutjakka ja siisti ja huoliteltu. Ihan kehtaan kulkea missä tahansa eikä kukaan katso pitkään ainakaan negatiivisessa mielessä.

Vierailija
24/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 2 pojan yh, joten tämä on myös raha-kysymys!

Pulka, liukuriit ja luistimet löytyy ja niitä käytetään, mutta suksia en ole hankkinut, kun ne jäisivät pieniksi,latuja ei ole kun koulun ympärillä pieni rinki... koulussa nyt ekaa kertaa moneen vuoteen on hiihdetty ja sukset on tulleet koululta.

Vierailija
25/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun avauksen pointti oli jotain ihan muuta!

OSTAKAA NYT HYVÄT IHMISET NIILLE MUKULOILLE EDES NE PARIN EURON LIUKURIT JOTTA EI TARVI NAAPURISTA LAINATA JOS SEN HARVAN KERRAN HALUAISIVAT MENNÄ MÄKEEN...se oli se pointti! AP

Vierailija
26/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luistimet, Stigat, liukurit, pulkat ja LumiMuppetit löytyy.

Ja löytyy myös pelikoneet: PC:t, PS2, PS3, Wii ja DS:t.

Lapset liikkuvat kun antaa välineet ja kaverit lähtevät mukaan, vanhemmat ei enää kelpaa.

Vierailija
27/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy tuolta parin km päästä myös latuja, mutta eivät lapset sinnekään ala suksia raahata omin päin.

Vierailija
28/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luistimet, Stigat, liukurit, pulkat ja LumiMuppetit löytyy.

Ja löytyy myös pelikoneet: PC:t, PS2, PS3, Wii ja DS:t.

Meillä samoin, suksia ei kukaan edes halua. Uimassakin käydään. Kaikki ei vaan HALUA hiihtää, onko se nyt niin saakutin vaikeaa tajuta???

Vierailija
29/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen hyvin, miten ap on kirjoittanut noin puolet kommenteista - ja tosi äkkiväärästi.

Veikkaan, että ap naureskelee susimaisesti päätteensä ääressä - tuskin on itsekään mikään kummoinen talviurheilulajien kannattaja. Kuhan pöösöttää av-mammoja!

Vierailija
30/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän teinit huoli enää liukureita

Vierailija
31/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omin päin? Esimerkkiäkhän ei tietenkään kannata itse näyttää...

Löytyy tuolta parin km päästä myös latuja, mutta eivät lapset sinnekään ala suksia raahata omin päin.

Iltaisin on pimeää ja kellokin nakuttaa noin klo 19:ää siinä vaiheessa, kun olemme syöneet ja ehtisimme hiihtää. Ei tosiaan enää silloin. Viikonloppuisin käymme satunnaisesti, ja lapsillamme ON ne sukset.

Mutta oikein hyvin ymmärrän, jos kaikille se hiihto ei ole mikään Must-laji. Täällä kun on hyviä mahdollisuuksia harrastaa muutakin urheilua.

PS: meillä tosiaan lapset harrastavat eri urheilulajeja omin päin, iltapäivisin koulun jälkeen.

Vierailija
32/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on ihan oikeita syitä ja kai sitä jokainen saa itse päättää mihin vapaa-aikansa käyttää.

Meillä on illassa 2-3,5 tuntia vapaa-aikaa, kyllä se menee lapsillakin koulusta ja iltiksestä palautumiseen, iltiksessä jo ulkoiltu pari tuntia. Ovat yleensä aika väsyneitä tullessaan kotiin.

ettei lastensa tai vanhempien itse tarvi ulkoilla. "ei oo kotivoella pulkkamäkee ei oo latuja eilä luisteluratoja, siellä on niin kylmäkin ja mitä järkee on hei jossain mäes laskussa?" ok ei kenenkään pakko ole ulkoilla mutta eikö tosiaan hälytyskellot kilkata jos lapsi ei kertakaikkiaan keksi mitään tekemistä ulkona? Mulla ainakin kilkattais ja pahasti...

Vierailija
33/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen hyvin, miten ap on kirjoittanut noin puolet kommenteista - ja tosi äkkiväärästi. Veikkaan, että ap naureskelee susimaisesti päätteensä ääressä - tuskin on itsekään mikään kummoinen talviurheilulajien kannattaja. Kuhan pöösöttää av-mammoja!

Vierailija
34/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ainakin voidaan :)

Vierailija
35/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun avauksen pointti oli jotain ihan muuta! OSTAKAA NYT HYVÄT IHMISET NIILLE MUKULOILLE EDES NE PARIN EURON LIUKURIT JOTTA EI TARVI NAAPURISTA LAINATA JOS SEN HARVAN KERRAN HALUAISIVAT MENNÄ MÄKEEN...se oli se pointti! AP

lähellä mäkeä, ja kotona.

En kyllä tiedä ketään, jolla ei olisi kotona liukuria ja pulkkaa, ja asutaan Hesan köyhässä maahanmuuttajalähiössä.

Vierailija
36/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne liukurit on ihan turhia, mun lapsuudessa laskettiin mielummin vaikka muovipusseilla tai pahvilaatikoilla, oli paljon hauskempaa kuin joku vauvojen liukuri.

Kun avauksen pointti oli jotain ihan muuta!

OSTAKAA NYT HYVÄT IHMISET NIILLE MUKULOILLE EDES NE PARIN EURON LIUKURIT JOTTA EI TARVI NAAPURISTA LAINATA JOS SEN HARVAN KERRAN HALUAISIVAT MENNÄ MÄKEEN...se oli se pointti! AP

Vierailija
37/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan saman huomaan lapsistani joka päivä. Ei se ulkoilu ole vain ´hyvästä vain fýysisesti vaan mielen takia myös...ikävää että nykyään niin monet vanhemmat kasvattavat takalistoaan kotona maaten ja lapset perässä. Opetelkaa pukeutumaan kelin mukaan ja hankkikaa positiivinen asenne siellä ulkona.On paljon mukavampaa kuin jatkuva sisällä makaaminen sen voin vakuuttaa. Annatte myös lapsillenne parempaa mallia...

Vierailija
38/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vauvojen liukureilla" :D pääasia kuitenkin että täällä lähes kaikki lapset viihtyvät ulkona leikkien. Poikkeuksen tekee eräs lapseni kaveri joka nykyään ei muuta teekään kuin pelaa sitä Wiitä kotona. Aika yksinäinen lapsi muuten tällä hetkellä...l

Vierailija
39/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löytyy lapsilla kyllä kaikki nuo.

Sukset tosin jäivät pieneksi ja menivät rikki. Uusia murtsikoita ei olla hankittu kun eivät tykkää hiihdosta. Ajattelin hankkia sen sijaan nyt hiihtolomaksi omat laskettelusukset lapsille, kun se on kivempaa.

Vierailija
40/97 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan saman huomaan lapsistani joka päivä. Ei se ulkoilu ole vain ´hyvästä vain fýysisesti vaan mielen takia myös...ikävää että nykyään niin monet vanhemmat kasvattavat takalistoaan kotona maaten ja lapset perässä. Opetelkaa pukeutumaan kelin mukaan ja hankkikaa positiivinen asenne siellä ulkona.On paljon mukavampaa kuin jatkuva sisällä makaaminen sen voin vakuuttaa. Annatte myös lapsillenne parempaa mallia...

koetapa kuvitella, mitä muita urheilulajea on olemassa kuin hiihto ja luistelu. Eikö tosiaan tule mieleen mitään...? Pinnistä, pinnistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä