Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet huoneessa, jossa keskustellaan muffinseista:

Vierailija
31.01.2011 |

yksi kertoo tykkäävänsä suklaamuffinseista ja toinen toffeesta. Itse et osaa päättää ja käyt hetkeksi muualla. Sillä välin yksi huoneen ihmisistä kertoo, että hänen äitinsä tukehtui muffinsiin. Siitä keskustelu on edelleen laajennut filosofisiin näkemyksiin elämästä ja sen rajallisuudesta. Tulet ovelle ja huudat iloisena "Itse tykkään vaniljasta!"

Sama asia on tulla huutelemaan johonkin ketjuun lukematta sitä kokonaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskustelun aikana yksi seurueesta käy välillä muualla, hän ei tietenkään voi tietää, mitä sillä aikaa on puhuttu. Hänellä voi silti olla sanottavaa aiempaan aiheeseen. Mitä pahaa on siinä, että hänkin sanoo mielipiteensä?

Näistä ketjuista sitten. Jos joku kysyy, mikä on mielestäsi paras lomapaikka Kreikassa ja keskustelu on jo siirtynyt Kiinaan ja Japaniin, niin siitä huolimatta kyllä vastaan ap:n kysymykseen ja jätän Kiinan ja Japanin pois vastauksestani.

Vierailija
2/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muffinssi ehti vakiintua, muffini on keinotekoinen muoto.

muffin - muffinit, muffinssit on jo kaksi monikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovalla keskustelulla ei saa olla liikaa rajoituksia. Ja kuka kieltää palaamasta aiempiin aiheisiin?

Itse tykkään muuten eniten omena-kanelimuffineista.

Vierailija
4/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta keskustelu voi vääristyä tai loppua kokonaan, kun tarpeeksi monta huutelijaa ilmestyy ovelle kuulematta sitä, mitä on puhuttu. Yksi ei välttämättä vielä haittaakaan. ap

Luovalla keskustelulla ei saa olla liikaa rajoituksia. Ja kuka kieltää palaamasta aiempiin aiheisiin?

Itse tykkään muuten eniten omena-kanelimuffineista.

Vierailija
5/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Or blueberry muffins. Nimittain jos juttelen esim amerikkalaisen kanssa englanniksi.

Vierailija
6/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä pointin. Mutta...

Joskus ketjut paisuu niin valtaviksi. Eikä kaikki palstailijat roiku täällä jatkuvalla syötöllä, ja meinaat että sitten kun pistäytyy, pitäisi ilmeisesti lukea satojen viestien ketju läpi? Iik. Ei mulla ainakaan ole siihen läheskään aina aikaa. Mutta jo saloitus on itsessään kiinnostava, tekee siihen silti mieli vielä vastata.

Toisekseen, joskus ketjut lähtee ihan hölmöön suuntaan. Muffinsseista onkin siirrytty sen silmänräpäyksen aikana riitelemään toisten ulkonäöstä tai kuittailemaan niiden koulutustasosta tai asuinpaikoista tai veikkailemaan minkä nimisiä lapsia niillä on... You know the drill. Usein pari päävauhkoa on ryöstäneet koko kiinnostavasti alkaneen ketjun ja nuljauttaneet kokonaan sivuraiteelle. Silloin se "itse tykkään vaniljasta"-tyylinen reipas paluu ketjuun voi olla yritys pelastaa tuhoa kohti ajautuva keskustelu.

Ketjut on orgaanisia kokonaisuuksia, ne muotoutuu sen mukaan mikä ihmisiä kiinostaa. Jos paluu alkuperäiseen aiheeseen ei nappaa ketään, sellainen viesti vaietaan kuoliaaksi. Niinhän se menee.

Itseäni enemmän harmittaa joskus ne tyypit, jotka kääntää muffinssikeskustelut väännöksi muslimeista tai pulloruokinnasta. Ne on palstan ilmapiirille paljon haitallisempia.

Vierailija
7/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu ettei osata pysyä asiassa.

Jo ketjun alottaja kysyy ruokaohjetta nii ei mee kauaa kun juttu on kääntyny tutun auton vaihtoon.

Vierailija
8/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia on tulla huutelemaan johonkin ketjuun lukematta sitä kokonaan.

Tervetuloa verkkomaailmaan. Se ei suinkaan ole sama asia. Kannattaa lukea ne vastaukset suhteessa vastattuun viestiin, eikä koko ketjuun.

Mihin tahansa asiaan koko viestiketjussa voi vastata milloin tahansa. Se on verkon luonne.

Sillä ei ole mitään tekemistä mainitsemasi esimerkin kanssa.

Vierailija
9/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laittaa se puutyyli vaan pätemään?

Vierailija
10/10 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ärsyttävä. Mä en oikeastaan katso mistä viestistä vastausnäppäintä käytän, ja saatan vastata silti ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän