Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoatko vanhaa ruokaa myös ystävillesi?

Vierailija
31.01.2011 |

Nämä pari ketjua, joissa on kyselty ruuan säilyvyydestä, herättivät kysymyksen: Moniko tarjoaa vanhaa ruokaa myös ystävilleen? Tai vielä pahempaa ystäviensä lapsille?

Minulla on pari tällaista tuttua, jotka surutta sekä itse syövät että syöttävät toisille päiväysvanhoja/mielestäni liian kauan valmiina säilytettyjä/jopa vuorokauden huoneenlämmössä säilytettyjä elintarvikkeita.

Aina ei tiedä mitä suuhunsa pistää. Toisinaan kerrotaan, että päiväys on mennyt (tai voi itse maitotölkin kyljestä katsoa). Silti tuntuu inhottavalta kieltäytyä syömästä päivämäärän nähtyään, kun on ensin tarjotut antimet vastaanottanut.

Eniten inhottaa, kun tietää, että omat lapset ovat tällaisen ihmisen luona kylässä. He ovat tottuneet siihen, että tarjolla oleva ruoka ei ole terveydelle vaarallista. Ruokamyrkytys ei todellakaan ole aina mikään pikkujuttu. Seuraukset voivat olla paljon ohimenevää vatsatautia pahemmat.

Minulle on periaatteessa sama, mitä ihmiset itse syövät ja syöttävät omille lapsilleen. En kuitenkaan haluaisi, että näitä elintarvikkeita syötettäisiin minulle tai lapsilleni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No säilyykö hampurilainen huoneen lämmössä?

Vierailija
2/2 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kotona sillä siitä selviät.

Jos olen tehnyt kiusauksen päiväysvanhasta kermasta, en mainosta sitä erikseen jos veli perheineen vaikka poikkeaa kylään. Tarjoan jos ruokaa on tarjottavaksi asti, muuten syödään ihan itse vain.

Joku jääkaapin vieressä säilytetty maitopurkki on vähän eri juttu kuin kuumennettu ruoka. Appiukolla saa olla nenä tarkkana ja lapsi pienmpänä sai vain sellaisia joita minä tai iskä myös maisteltiin. Nyt isompana on saanut ohjeen että jättää lautasenreunalle jos maistuu kummalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla