Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiä hirvittää ex-mies osti 15v pojallemme mopo auton

Vierailija
30.01.2011 |

ja minua oikeasti hirvittää koko touhu. Onhan tietty 15 jo järkevä, mutta kuitenkin ajaella muiden autojen seassa. Kokemuksia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hirvittää myös mopot yms..

Vierailija
2/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tietty 15 jo järkevä, mutta kuitenkin ajaella muiden autojen seassa. Kokemuksia?

ole kovin montaa järkevää mopoauton kuskia nähnyt. Ajavat miten sattuu, esim. vilkku näyttää olevan aivan tuntematon käsite. Liikennesäännöistä ei hajuakaan. Sama mopoilijoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mopoautoilijoilla kusi päähän nuorten keskuudessa ja ajautuvat huonoille tavoille, kun saavat suosiota.

Vierailija
4/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minua oikeasti hirvittää koko touhu. Onhan tietty 15 jo järkevä, mutta kuitenkin ajaella muiden autojen seassa. Kokemuksia?

Muidenkin autoilijoiden on pakko ottaa mopoauto kokoisenaan huomioon ja esim ohittaa kunnolla. (toisin esim mopothan ohitetaan usein samaa kaistaa pitkin eli helposti vaarallaisen läheltä). Ja onhan siinä lapsella kolaritilanteessa paljon parempi suojaus ympärillään kuin mopolla ajellessa.

Vierailija
5/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ajaa itsekseen niin keskityy liikenteeseen edes jotenkin. Porukassa kaverit yllyttävät älyttömyyksiin ja me luetaan lääpeistä kun mopo-autollinen nuoria kuoli kaahailtuaan.

Vierailija
6/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua tätä mopoautoilua. Tulee mieleen joku invalidi joka tuommoisella ajaa..

Vierailija
7/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikennesääntöjä kannattaa katsastella kotona. Ja istua välillä sen lapsen kyytiin sinne mopoautoon ja katsoa miten se ajaminen sujuu.

Vierailija
8/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mopoautoonkin tarvita mopokortti? Vai onko sellainen ostettu lapselle ilman MITÄÄN tietämystä laista?

Vierailija
9/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vaatia niihinkin ajokortti.

Vierailija
10/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikea surmanloukku, litystyy koko auto pienestäkin törmäyksestä ja sinne puristuu kuljettajakin.

Muidenkin autoilijoiden on pakko ottaa mopoauto kokoisenaan huomioon ja esim ohittaa kunnolla. (toisin esim mopothan ohitetaan usein samaa kaistaa pitkin eli helposti vaarallaisen läheltä). Ja onhan siinä lapsella kolaritilanteessa paljon parempi suojaus ympärillään kuin mopolla ajellessa.

Vierailija
11/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

airbag. Monessako mopossa on?

Vierailija
12/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikea surmanloukku, litystyy koko auto pienestäkin törmäyksestä ja sinne puristuu kuljettajakin.

Minä olen samaa mieltä kuin se aikaisempi kirjoittaja että mopo on vaarallisempi kuin mopoauto. Ja syytkin perusteli. Mopoautoa ei voi tässä asiassa verrata autoon, kun auto ei ole vaihtoehto 15v:lle.

Vierailija
13/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopossa sentään lentää usein muualle eikä rusennu auton ja mopon väliin.

Vierailija
14/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoauto ei pärjää edes noin "hyvin" vaan on täysin tuhoutuneena törmäyksen jälkeen. Näissä mopoautoissa ei ole minkäänlaista turvakoria tms.

Mopossa sentään lentää usein muualle eikä rusennu auton ja mopon väliin.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A" alt="http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A">http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A</a&gt;

Vierailija
15/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajellaan miten sattuu, ei vilkkuja käytetä, keskellä tietä pörryytetään. Parasta mitä olen nähnyt, kun kaverukset ajelee omilla mopoautoillaan vierekkäin ja puhuvat ikkunasta toisilleen. Tekevät tätä jatkuvasti. Tuo haittaa normaalia liikennettä tavattomasti. Mutta mitäs niille mahtaa, on meidän kylän raharikkaiden lapsia...

Vierailija
16/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavampia vielä kuin mopoilijat.

Tulevat kolmion takaa eteen, eivät ymmärrä tasa-arvoisia risteyksiä. Vilkkuja ei tosiaankaan osata käyttää.

Eilen ajoin ympyrässä niin meinasi tulla mopoauto kylkeen! Jos en olisi jarruttanut niin siihen mun auton etukulmaan olisi osunut. Onneksi ei ollut mun takana ketään..

Vierailija
17/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ikinä kuollut vain yksi mopoauto kuski, ja siitäkin on aikaa ties kuinka kauan.Mitenkäs mopoauto kuski vois ajaa paremmin kun vanhenpansa,jotka ei välitä liikenne säännöistä mitään. Minun poika ajanut 30000 km mopoautolla eikä mitään hätää ole ollut, joten katsokaa peiliin mopoauton haukkujat ja mieluiten kaksi kertaa.

Vierailija
18/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos mopoautolla saa ajaa tai kuinka kovaa se kulkee?

Vierailija
19/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna on mopoautoja ollut 3000 kpl ja rekisteröityjä mopoja 240 000 kpl ja tuohon lisäksi rekisteröimättömät mopot.

Mopoautojen onnettomuudet ovat rajussa kasvussa.

Suomessa oli 2007 16 onnettomuutta, joissa mopoauto mukana ja 2009 jo 160 onnettomuutta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Mopoautojen%20onnettomuudet%20tuplaan…

koskaan ikinä kuollut vain yksi mopoauto kuski, ja siitäkin on aikaa ties kuinka kauan.Mitenkäs mopoauto kuski vois ajaa paremmin kun vanhenpansa,jotka ei välitä liikenne säännöistä mitään. Minun poika ajanut 30000 km mopoautolla eikä mitään hätää ole ollut, joten katsokaa peiliin mopoauton haukkujat ja mieluiten kaksi kertaa.

Vierailija
20/41 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos mopoautolla saa ajaa tai kuinka kovaa se kulkee?