Äitiä hirvittää ex-mies osti 15v pojallemme mopo auton
ja minua oikeasti hirvittää koko touhu. Onhan tietty 15 jo järkevä, mutta kuitenkin ajaella muiden autojen seassa. Kokemuksia?
Kommentit (41)
Onhan tietty 15 jo järkevä, mutta kuitenkin ajaella muiden autojen seassa. Kokemuksia?
ole kovin montaa järkevää mopoauton kuskia nähnyt. Ajavat miten sattuu, esim. vilkku näyttää olevan aivan tuntematon käsite. Liikennesäännöistä ei hajuakaan. Sama mopoilijoilla.
mopoautoilijoilla kusi päähän nuorten keskuudessa ja ajautuvat huonoille tavoille, kun saavat suosiota.
ja minua oikeasti hirvittää koko touhu. Onhan tietty 15 jo järkevä, mutta kuitenkin ajaella muiden autojen seassa. Kokemuksia?
Muidenkin autoilijoiden on pakko ottaa mopoauto kokoisenaan huomioon ja esim ohittaa kunnolla. (toisin esim mopothan ohitetaan usein samaa kaistaa pitkin eli helposti vaarallaisen läheltä). Ja onhan siinä lapsella kolaritilanteessa paljon parempi suojaus ympärillään kuin mopolla ajellessa.
Voi ajaa itsekseen niin keskityy liikenteeseen edes jotenkin. Porukassa kaverit yllyttävät älyttömyyksiin ja me luetaan lääpeistä kun mopo-autollinen nuoria kuoli kaahailtuaan.
en tajua tätä mopoautoilua. Tulee mieleen joku invalidi joka tuommoisella ajaa..
liikennesääntöjä kannattaa katsastella kotona. Ja istua välillä sen lapsen kyytiin sinne mopoautoon ja katsoa miten se ajaminen sujuu.
mopoautoonkin tarvita mopokortti? Vai onko sellainen ostettu lapselle ilman MITÄÄN tietämystä laista?
Se on oikea surmanloukku, litystyy koko auto pienestäkin törmäyksestä ja sinne puristuu kuljettajakin.
Muidenkin autoilijoiden on pakko ottaa mopoauto kokoisenaan huomioon ja esim ohittaa kunnolla. (toisin esim mopothan ohitetaan usein samaa kaistaa pitkin eli helposti vaarallaisen läheltä). Ja onhan siinä lapsella kolaritilanteessa paljon parempi suojaus ympärillään kuin mopolla ajellessa.
Se on oikea surmanloukku, litystyy koko auto pienestäkin törmäyksestä ja sinne puristuu kuljettajakin.
Minä olen samaa mieltä kuin se aikaisempi kirjoittaja että mopo on vaarallisempi kuin mopoauto. Ja syytkin perusteli. Mopoautoa ei voi tässä asiassa verrata autoon, kun auto ei ole vaihtoehto 15v:lle.
Mopossa sentään lentää usein muualle eikä rusennu auton ja mopon väliin.
airbag. Monessako mopossa on?
Mopoauto ei pärjää edes noin "hyvin" vaan on täysin tuhoutuneena törmäyksen jälkeen. Näissä mopoautoissa ei ole minkäänlaista turvakoria tms.
Mopossa sentään lentää usein muualle eikä rusennu auton ja mopon väliin.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A" alt="http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A">http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A</a>
airbag. Monessako mopossa on?
Ajellaan miten sattuu, ei vilkkuja käytetä, keskellä tietä pörryytetään. Parasta mitä olen nähnyt, kun kaverukset ajelee omilla mopoautoillaan vierekkäin ja puhuvat ikkunasta toisilleen. Tekevät tätä jatkuvasti. Tuo haittaa normaalia liikennettä tavattomasti. Mutta mitäs niille mahtaa, on meidän kylän raharikkaiden lapsia...
Pelottavampia vielä kuin mopoilijat.
Tulevat kolmion takaa eteen, eivät ymmärrä tasa-arvoisia risteyksiä. Vilkkuja ei tosiaankaan osata käyttää.
Eilen ajoin ympyrässä niin meinasi tulla mopoauto kylkeen! Jos en olisi jarruttanut niin siihen mun auton etukulmaan olisi osunut. Onneksi ei ollut mun takana ketään..
koskaan ikinä kuollut vain yksi mopoauto kuski, ja siitäkin on aikaa ties kuinka kauan.Mitenkäs mopoauto kuski vois ajaa paremmin kun vanhenpansa,jotka ei välitä liikenne säännöistä mitään. Minun poika ajanut 30000 km mopoautolla eikä mitään hätää ole ollut, joten katsokaa peiliin mopoauton haukkujat ja mieluiten kaksi kertaa.
Viime vuonna on mopoautoja ollut 3000 kpl ja rekisteröityjä mopoja 240 000 kpl ja tuohon lisäksi rekisteröimättömät mopot.
Mopoautojen onnettomuudet ovat rajussa kasvussa.
Suomessa oli 2007 16 onnettomuutta, joissa mopoauto mukana ja 2009 jo 160 onnettomuutta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Mopoautojen%20onnettomuudet%20tuplaan…
koskaan ikinä kuollut vain yksi mopoauto kuski, ja siitäkin on aikaa ties kuinka kauan.Mitenkäs mopoauto kuski vois ajaa paremmin kun vanhenpansa,jotka ei välitä liikenne säännöistä mitään. Minun poika ajanut 30000 km mopoautolla eikä mitään hätää ole ollut, joten katsokaa peiliin mopoauton haukkujat ja mieluiten kaksi kertaa.
Mutta hirvittää myös mopot yms..