Tunnetko ketään, joka ei tee töissä oikeastaan mitään mutta palkka juoksee?
Kommentit (28)
kokemuksia "helpoista" ammateista kuin pelkkiä ylläolevien kaltaisia katkeruudenpurkauksia omien työkavereiden laiskuudesta. Eivät sellaiset anna mitään tietoa.
olen töissä valtiolla, jossa tuottavuusohjelma on aiheuttanut sen, että töitä on ihan liikaa. Koska läheskään kaikkea ei mitenkään ehdi, olemme hiljalleen luopuneet osasta töitä (erilaisia tilastoja, valvontoja, tarkastuksia) ja teemme vain akuutit asiat, joiden tekemättömyys aiheuttaisi lisävalituksia. Kun töitä on niin paljon, että ei kannata edes aloittaa tekemistä, on parasta jättää ne tekemättä. Sitäpaitsi asiakaspalaute on hyvää, jos emme käy suorittamassa valvontoja ja etsimässä puutteita vaan istumme toimistolla pelaamassa netissä. Ja osa palkasta tulee sen palautteen perusteella...
Kun minulle sälytettiin viidennen poislähteneen työt, täyttyi mitta ja opin, että en jaksa kaikkea, joten en tee kuin pakolliset. Asiakastyytyväisyys on noussut, koska emme enää valvo tekemisiä ja toisaalta oma jaksaminen parani, kun ei enää yritä tehdä kaikkea. Joskus sitä voi istua kahvilla vaikka tunnin, koska töitä on niin paljon, ettei mitään kannata aloittaa.
Mulla oli joskus ennen tällainen tilanne etten oikeasti tehnyt mitään töissä vaan istuin läppärillä päivät pitkät. Tähän päädyttiin kaikenlaisen naurettavan politiikan ja huonosti suunnitellun ulkoistamisen jälkeen jossa pomotkaan eivät enää tienneet kuka tekee mitäkin. Multa katosi käytännön työt mutta minusta haluttiin pitää kuitenkin kiinni koska minulla kuitenkinsitä kompetenssia oli ja tietämystä miten ne ulkoistetut asiat hoidetaan. Lopputulos siis oli että tuijotin vain ruutua ja valvoin että kaikki menee oikein mitä tosin ei koskaan mennyt. En kuitenkaan saanut politiikan takia sekaantua näihin virheisiin. Aivan naurettavaa.
Vaikka joku ehkä haluaisi tällaisen tilanteen itselleen niin koin sen niin raskaana että vaihdoin työhön jossa saan käyttää päätäni ja ihan oikeasti tehdä töitäkin ja mieliala oli heti parempi. Se on äärimmäisen raskasta kun et tiedä mitä sinulta vaaditaan ja työnkuva on todella epämääräistä. Se on myös yksi riskitekijä uupumukselle vaikkei sitä ihan heti uskoisi.
Vartija portilla. Öisin ei kulje ketään ja päivälläkin hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
mutta yksi tyyppi meidän töissä välttää kaikki varsinaiset työnsä keksimällä itse itselleen projekteja joita tekee mieluummin kuin niitä mitä hänen pitäisi olla tekemässä. Tekee siis kyllä varmaan tuntimäärällisesti riittävästi jotain ja jopa valittelee kiireitään, mutta siitä vain ei firma hyödy.
Tarpeeksi iso firma kun on niin tuollaisiakin voi sinne piiloutua. Hänen esimiehensä ei ilmeisesti vain vaivaudu ryhtymään toimenpiteisiin, kun niihin ei ryhtynyt edellinenkään esimies. Tiedossa tilanne kyllä on, mutta tuskin toimitusjohtajan tiedossa.
Tämä on kuin suoraan omalta työpaikaltani.
Hepulla on amistutkinto, mutta on ylentänyt itsensä, niin että pomo oli lukenut hänen uuden " tittelin" firmansivuilta. Kuitenkaan tähän ei puututa.
Heppu haalii töitä itselleen, mutta sitten ei kuitenkaan ehdi niitä tekemään.
Hoitelee vain omia " projektejaan"
Hienollehan se näyttää pomon silmissä, kun luvataan tehdä, mutta sitten työt tekee joku muu, kuin tämä heppu.
Jätkät katselee youtubea päivästä toiseen ja koskaan eivät "ehdi" tehdä töitä. On niin kamala kiire koko ajan. Oli kesä tai syksy tai talvi tai kevät, aina on juuri sen pahin aika. Ja todellisuus on että mitään ei ole saatu aikaiseksi.
Hemmetin lusmuja löytyy, ja paljon. Ja palkat siellä 4-5 ke.