Takykardia!! Kuika kauan teillä on kestänyt tykytyskohtaus?
Kommentit (14)
Useimmin kuitenkin vain muutamia minuutteja. Tulevat harvakseltaan.
minulla kestänyt tällä viikolla pari tuntia, kaksi kohtausta siis ollut.
ap
Olin kyllä tosi huonovointinen niiden jälkeen.
raskaana ollessa niitä tulee herkemmin. Kohtaukseen otan propralin jos ei mene itsestään ohi.
sen 200-250 koko tuon ajan ap? Sun kannattaa kyllä hakeutua lääkäriin jos et vielä ole ollut. Ehdottomasti. Onko kilpirauhasen vajaatoiminnan mahdollisuus tutkittu?
ja kun mitään poikkeavaa ei löytynyt, en ole osannut olla huolestunut.
-kakkonen
mutta yli 100 kuitenkin. En tarkkaa mittausta tehnyt. Käsittääkseni sekin on takykardiaa. Normi syke n. 60. Ja nämä mun kohtaukset tulevat levossa.
Millaisia sykkeitä teillä on muuten ollut?
ap
Minä en tupakoi, olen hoikka, verenpaine alhainen/normi. Todella ärsyttävä vaiva.
ap
kun olen rasitunut kuten joulun aikaan kun oli enemmän vieraita. Sitten ,jos ottanut alkoholia reilummin. Veren paine lääkitys pitää sen kurissa.
tai vastaava liike ja vedän syvään henkeä. Rasituksessa se ei niinkään ala. Minulla sitä tutkittiin melkein 20 vuotta sitten ja sillon ei löytynyt vikaa. Nykyään tehdään niitä sähkösäikeen ? polttoja joilla sen saisi kuriin. Kun vaan uskaltaisi :D
enkä silloin käynyt lääkäris..
Kävin keran kun valvomisen jälkeen alkoi ja sain sattumalta kyydin sairaalaan.
Supraventrikulaarinen takykardia kyseessä, vaaraton mutta inhottava.
190-200 löi sydän.
Mulla on joskus tullut ihmeellinen tykytys-tunne, jos olen nukahtanut sohvalle ja herännyt äkillisesti. Tuntuu, että sydän lyö ylikierroksilla ja tulee huono olo. Sydämen sykkiminen kuuluu korvissa ihan kuin joku rummuttaisi. Ei kestä kovin kauan.
Verenpaine on kutakuinkin 116/70.
Joskus kun herään äkkiä syvästä unesta, sydän ikään kuin läpättää tuhatta ja sataa, sitten kun vedän henkeä se rauhoittuu. Kuoloko korjaa pian?
pisin on kestänyt varmaan muutaman minuutin. Ennen niitä oli aika usein (kerran kuussa vähintään) mutta nyt eiole piiiitkään aikaan ollut.