Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laita kuvahaku googleen nimelläsi! Liittyvätkö löytämäsi kuvat sinuu? Haluatko jotain pois?

Vierailija
28.01.2011 |

Haluan pois kuvat Internetistä, jotka löytyvät kun teen kuvahaun nimelläni, mutta eivät liity minuun mitenkään. (Iltalehti, keskustelu 28.01.2011)

Jos teen kuvahaun nimelläni, niin esiin ilmestyy pari sivua kuvia, jotka eivät mitenkään liity minuun. Haluan ne pois, mutta se näyttää mahdottomalta.

Blogikuvani saa löytyä - se viittaa blogiini "Kadun aborttiani. Keskustelua abortista ja elämästä" - kuten myös Facebookiin laittamani omat, vanhat piirustukseni, kuva talosta, jossa asianajotoimistomme sijaitsi sekä ylioppilaskuvani. Muita kuviani en Internettiin halua.

Miten saan minuun liittymättömät kuvat pois Googlen kuvahausta? Olen yrittänyt joitakin keinoja, mutta ainakaan vielä en ole onnistunut mitään poistamaan. Nimelläni taisi yhdessä vaiheessa tulla esille myös opetusministeriö (olen sieltä hakenut toisessa EU maassa suoritetun tutkinnon vastaavuustodistuksen) ja muistaakseni myös Helsingin yliopisto, jossa olen suorittanut mamuopettajakoulutuksen mielenkiinnosta maahanmuuttoasiaa kohtaan. (Ajatelkaahan - maailmalla vaeltaa valtava määrä ihmisiä ilman mitään oikeaa identiteettiä ja miksi sellaiset eivät valuisi / haluaisi tännekin! Onhan luokanopepressakin ja nykyinen Muumimamma tehneet ihanaa maatamme tunnetuksi maailmassa globalisaation nimissä ja mm seksuaalivähemmistöjen ihannemaana!)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, haluaisin pari kuvaa pois. en vain tiedä miten :(

Vierailija
2/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten loput ei.

Ei häiritse tippaakaan. Itsestäni olevat kuvat ovat valokuvaajan ottamia duunin "virallisia" kuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden yhteydessä nimesi esiintyy. Tietenkin silloin tulee kaikenlaisia osumia, jos nimi vaikka on ollut jossain uutisessa, jossa on muutakin materiaalia tai jos muuten samalla sivulla on paljon sinuun liittymätöntä juttua.

Et sinä niitä pois saa. Vain sellaiset, joissa sinun nimesi liitetään kuvaan, jota et halua (siis siellä sivulla, Googlessa se on ihan tavallista), on pienet mahdollisuudet voida vaikuttaa.

Omalla nimelläni tulee vain työasioita, muutama kuva minusta, kuvia työporukasta ja kokouksista, joihin olen osallistunut. Suurin osa kuvista tieteellisten artikkelien kuvitusta.

Vierailija
4/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne ovat jo 15 vuotta vanhoja! en halua että sellaisia löytyy enää netistä. näytän niissä niin nololta teiniltä!

Vierailija
5/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista muutama liittyy minuun (FB- ja LinkedIn -profiilikuvat, parin yhdistyksen kuvia + yhden käymäni kurssin osanottajakuva).

Minulla on näköjään useampikin kokonimikaima (minkä tiesin ennestään), osa kuvista liittynee heihin. Lisäksi tulee ainakin FB- ja LinkedIn-kavereideni profiilikuvia ja kaikenlaista sekalaista sälää, jonka yhteydestä minuun tai edes nimeeni ei ole harmainta hajua.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi haluta itseeni liittymätöntä materiaalia pois ja millä oikeudella, kun nimenikään ei ole vain minun? Kyllähän nyt jokainen Googlen käyttäjä tietää, etteivät nuo kaikki kuvat ole minun. Enemmän olisin huolissani, jos niissä minuun liittyvissä olisi jotain jonka haluaisin pois!

Vierailija
6/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi pärstäkuva, muut mun ottamia valokuvia.

Ei mitään mikä mua häiritsis.

Vierailija
7/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä yksi omakin kuvani, minikokoinen kuva Facebook-profiilista. Mutta enimmäkseen ihan vieraita ihmisiä ja tavaroita. Poistamistarvetta en koe.

Vierailija
8/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinullako on yksinoikeus nimeesi? Eikä maailmassa ole muita sinunnimisiäsi?

Jos kuvat liittyisivät jotenkin juuri sinuun henkilönä (eivätkä vain nimeen), voisit ehkä pyytää niiden poistamista sivuston ylläpitäjänä.

Minun nimelläni tulee kuvia, muttei minun kuviani.

Vierailija
9/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo häiritse.

Vierailija
10/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olen sen nettiin laittanut joten ei haittaa

Vierailija
11/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on melko harvinainen nimi, mutta silti löytyy nimikaima ja suurin osa kuvista liittyy häneen, omaa naamaani ei yhdessäkään netistä löytyvässä kuvassa onneksi ole!

Hassua tietysti, jos joku tuttuni luulee näitä kuvia minun kuvikseni, mutta eiköhän asiayhteydestä selviä että on saman nimisen henkilön kuvat kyseessä, enkä minä olekaan nuortunut äkkiä.

Vierailija
12/12 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään ei liity minuun, silti VAADIN kaikki pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme