Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen vastaan sanominen

Vierailija
28.01.2011 |

Miten te siis reagoitte kun lapsi sanoo vastaan tai sitten haukkuu teitä tai puhuu muuten rumasti teille? Otatteko kaiken vastaan, niin kuin jossain viestissä oli että esim. teinin sanomiset kannattaa jättää omaan arvoonsa ja aikuisten tehtävä on ottaa ne vastaan ja vaan kestää. Ja onko eroa miten reagoida kun 7 v puhuu rumasti kiukuissaan?

Minulle itselle tulee ensimmäisenä mieleen kieltää 7 v puhumasta rumasti minulle, mutta sitten mietin että täytyykö minun vaan ottaa raivo vastaan... ettei tule niitä traumoja huonojen tunteiden näyttämättömyydestä....

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa neuvoja!

Vierailija
2/6 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomautan AINA lapsille, jos kiukuspäissään puhuvat rumasti, minulle tai jolle kulle muulle.

Suuttua saa, vastaankin saa sanoa, mutta rumalla äänensävyllä ei puhuta muille ihmisille eikä missään nimessä ketään haukuta.

Yksi niistä asioista, joita haluan lapsilleni opettaa on se, miten muita ihmisiä kohdellaan. Suutuspäissäänkin pitää pystyä olemaan haukkumatta tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta, nuorin 7 ja vanhin jo muuttanut pois kotoa ja reilu parikymppinen.

Vierailija
4/6 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en itsekään puhu rumasti.

Vierailija
5/6 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunteita saa ja pitää näyttää, mutta ovia ei paiskota, ei huudeta törkeyksiä ja vanhempia on toteltava.

Laitan yleensä omaan huoneeseen miettimään tekosiaan, jos käyttäytyy rumasti.

Vierailija
6/6 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunteita saa ja pitää näyttää, mutta ovia ei paiskota, ei huudeta törkeyksiä ja vanhempia on toteltava. Laitan yleensä omaan huoneeseen miettimään tekosiaan, jos käyttäytyy rumasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä