Millaisella rahalla saa vielä hyvän auton?
Minkä vm auton voisi vielä ostaa jotta ei ole liian vanha?
Auton pitäisi olla luotettava koska ei korjausmiestä omaa.
Paljonko kuukaudessa menee rahaa auton ylläpitämiseen suunnilleen? Ilman bensoja tietty.
Kommentit (15)
Hyvän auton saat vaikkapa -96 vuoden 960 Volvosta parilla tonnilla. Kuukaudessa maksaa vakuutukset noin 60 euroa, jos ensimmäinen auto. Ja bensaa niin paljon kuin ajat. Korjaamolla ei tarvi käydä, jos valitset hyvin pidetyn auton
Hyvän auton saat vaikkapa -96 vuoden 960 Volvosta parilla tonnilla. Kuukaudessa maksaa vakuutukset noin 60 euroa, jos ensimmäinen auto. Ja bensaa niin paljon kuin ajat. Korjaamolla ei tarvi käydä, jos valitset hyvin pidetyn auton
että 15 vuotta auto olisi muka hyvä?
Hieno Auto 960 oli aikoinaan mutta en moista silti suosittelisi.
Joku persoonaton kymppitonnin hintainen japanilainen on luotettavampi ja taloudellisempi käyttöauto. Ja tarpeeksi uusi kun on niin vanhaa Volvoa turvallisempikin.
ja sillä saa tollasen viitisen vuotta vanhan.
Ihan ok, ei mikään unelma, mutta luotettava ja turvallinen.
Ostat jonkun hyvin pidetyn Toyotan, vaikka käytetyn Yariksen. Niitä saa tuolla rahalla.
Tässä asiassa kannattaa tehdä kotiläksyt Googlaamalla, jos ei ole korjausmiestä.
Niitä moni haukkuu mutta hyvin toimivat ja ovat edullisia. Turvallisuustaso hyvä mm. Renaultissa ja Citroenissa, Renault Megane II-mallin saa alle 5000 eurolla. Isompaa autoa haluavalle esim. Citroen C5 tässä 84 000 km ajettu alle 6000 €
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3648040
Peugoet 307 saa myös alle 5000 euron.
Toyotat, Skodat, Volkswagenit, Opelit, Volvot ym. kalliimpia
ilmastointia ei ole siksi niin halpa. Ei mitään vikoja, erittäin hyvä toiminen ollut
että 15 vuotta auto olisi muka hyvä?
Monesti tuon ikäinen auto on parempi kuin uusi. Ei jätä talvella tien päälle, ei omituisia sähkövikoja eikä liikaa hajoavaa tekniikka tai ajotietokoneita. Tilaa on myös nykykotteroita paremmin. Jos valitsee vielä pitkään valmistetun mallin, ovat lastentauditkin jo karsiutuneet. Itselläni iäkäs auto (13 v) mutta uudempaan en haluaisi vaihtaa.
15000 eurolla saat jo uuden auton, jossa on 5 -7 vuoden takuu, jos ostan aasialaisen auton.
Jos sijoitat 3000-5000 euroa, sillä saat jo aivan varmasti hyvän menopelin. Mutta vaikka noita ranskalaisia saa halvalla uudempia kuin esim Toyotan, niin niitä sitten remontoit jatkuvasti.
Kaverilla on myynnissä 5000 eurolla todella hyvä diesel Nissan Almera, ajettu jotain 130000 km, vm 2003. Massattu aikanaan, joten ei ruosteongelmaa. Yks kaveri osti samanikäisen Almeran 3000 eurolla, ja toistaiseksi pakoputki on tarvinnut uusia, ja auto on kulkenut jo toista vuotta.
Tottakai auton huoltaminen nostaa luotettavuutta. Suosittelen noita kansalaisopistojen yms auton huoltokursseja, jotta osaat edes öljyt yms tarkistaa.
Miehellä on 1500 eurolla Saksasta tuotu Volvo 740 vm -95, ajettu kamalasti, mutta hyvin on palvellut 4 vuotta tähän mennessä.
Kavereilta löytyy myös ranskalaisia, jotka on jatkuvasti huollossa ja ikää pari vuotta.
Jos et itse autoista mitään ymmärrä, niin yritä palkata joku kaveri joka ymmärtää avuksi valintaprosessiin. Mutta merkkejä mitä kannattaa halvemmissa suosia ovat VW, Toyota, Nissan, Volvoista isot mallit. Vältä Citroen, Peugeot ja erityisesti Renault.
VW
Ja ylipäätänsä vw-konsernin autot (Audi, VW, Skoda, Seat), alle kymmenen vuoden mallit asiallisia ja luotettavia ja jos omiin ajokilometreihin sopii diesel, niin nimenomaan joku näistä edellä olevista on hyvä valinta.
Komppaan myös vanhoja volvoja, niistä löytyy todella pitkään kestäviä malleja, joissa voi olla jotain pikkuvikoja, mutta perustekniikka kunnossa. Omistajahistoria ja huoltokirja kertovat aika paljon onko vanha auto kiertopalkinto vai silmäterä.
Hyvän auton saat vaikkapa -96 vuoden 960 Volvosta parilla tonnilla. Kuukaudessa maksaa vakuutukset noin 60 euroa, jos ensimmäinen auto. Ja bensaa niin paljon kuin ajat. Korjaamolla ei tarvi käydä, jos valitset hyvin pidetyn auton
että 15 vuotta auto olisi muka hyvä?
Hieno Auto 960 oli aikoinaan mutta en moista silti suosittelisi.
Joku persoonaton kymppitonnin hintainen japanilainen on luotettavampi ja taloudellisempi käyttöauto. Ja tarpeeksi uusi kun on niin vanhaa Volvoa turvallisempikin.
Ei se auton ikä vaan kunto.
Tuon ikänen Volvo on viimeinen Ruotsissa alusta asti tehty ja on hyvää työtä
ja suositteli ostamaan Toyotan(jos pohja ehjä) tai ranskalaisista Peugeotin, jossa sinkitty pohja ja paras hinta/turvallisuussuhde. Maanantaikappaleen voit löytää ihan mistä merkistä vain. Ei ne ranskalaiset nyt niin susia ole.
Hyvän auton saat vaikkapa -96 vuoden 960 Volvosta parilla tonnilla. Kuukaudessa maksaa vakuutukset noin 60 euroa, jos ensimmäinen auto. Ja bensaa niin paljon kuin ajat. Korjaamolla ei tarvi käydä, jos valitset hyvin pidetyn auton
että 15 vuotta auto olisi muka hyvä?
Hieno Auto 960 oli aikoinaan mutta en moista silti suosittelisi.
Joku persoonaton kymppitonnin hintainen japanilainen on luotettavampi ja taloudellisempi käyttöauto. Ja tarpeeksi uusi kun on niin vanhaa Volvoa turvallisempikin.Ei se auton ikä vaan kunto.
Tuon ikänen Volvo on viimeinen Ruotsissa alusta asti tehty ja on hyvää työtä
15 vuotta on pitkä ikä autolle, olkoonkin hyvin tehty.
Kyllä parin tonnin Volvossa on käyttöarvoa vielä mutta muualla moiset on paalattu jo aikaa sitten.
Hyvän auton saat vaikkapa -96 vuoden 960 Volvosta parilla tonnilla. Kuukaudessa maksaa vakuutukset noin 60 euroa, jos ensimmäinen auto. Ja bensaa niin paljon kuin ajat. Korjaamolla ei tarvi käydä, jos valitset hyvin pidetyn auton
että 15 vuotta auto olisi muka hyvä?
Hieno Auto 960 oli aikoinaan mutta en moista silti suosittelisi.
Joku persoonaton kymppitonnin hintainen japanilainen on luotettavampi ja taloudellisempi käyttöauto. Ja tarpeeksi uusi kun on niin vanhaa Volvoa turvallisempikin.Ei se auton ikä vaan kunto.
Tuon ikänen Volvo on viimeinen Ruotsissa alusta asti tehty ja on hyvää työtä
15 vuotta on pitkä ikä autolle, olkoonkin hyvin tehty.
Kyllä parin tonnin Volvossa on käyttöarvoa vielä mutta muualla moiset on paalattu jo aikaa sitten.
Meillä on tuon ikänen hiace ja täysin ruosteeton, ja tietenkin tekniikka ihan kunnossa. Minkä helevetin takia ehjää autoa pitäsi paalata???
Meillä on tuon ikänen hiace ja täysin ruosteeton, ja tietenkin tekniikka ihan kunnossa. Minkä helevetin takia ehjää autoa pitäsi paalata???
niitä poikkeuksellisen hyvin pidettyjä autojakin löytyy mutta kyllä Suomessa ajellaan vanhoilla rotiskoilla ihan tyytyväisenä.
Turha sitä ehjää autoa on paaliin viedä mutta entäs sitten kun lähes arvottomaan autoon tulee tonnin, pari kustantava vika?
Riippuu ihan siitä, että miten ison auton haluaa, mutta usein 3-5v vanhat on oikein hyviä ja niitä saa 8-15 000 riippuen siitä, että minkälaista hakee.
Kuukaudessa auto tulee maksamaan noin 400 euroa kuussa ja siinä on jo vähän bensaakin mukana. Enemmillä ajoilla maksaa sitten vielä ehemmän kuussa.