Voiko ja onko luvallista laittaa
facebookkiin kuva, jossa näkyy ulkopuolisia ihmisiä? Lapsen luokkatoveri oli laittanut luokkakuvan sivuilleen, meidän lapsi näkyy siinä. Onko törkeää jos käsken poistaa sen kuvan. Meidän lapsi ei ole antanut lupaa käyttää sitä kuvaa noin :(
Kommentit (4)
Ei kun sorry, luin väärin. Ei toisen ottamia kuvia saisi laitella sivuilleen. Ei mun mielestä ole törkeää pyytää poistamaan, mutta mua kyllä ihmetyttää mikä siinä voi niin kauheaa olla...? Mutta siis kuvan oikeudet on aina kuvaajalla, riippumatta siitä kuka kuvassa esiintyy.
ja jos laittaa ni ei se nyt rikollistakaan ole mutta oikeesti pitäis olla lupa kaikilta ketä kuvassa näkyy jos julkasee sen.kyllä voit ehdottomasti pyytää poistamaan kuvan tai poistamaan lapsesi kuvasta.mun muutama ystävä oli laittanut mun lapsesta kuvia heidän lapsensa kanssa ja sanoin kyllä että poistavat heti.ei ollut moksiskaan vaan poisti.
Ei kun sorry, luin väärin. Ei toisen ottamia kuvia saisi laitella sivuilleen. Ei mun mielestä ole törkeää pyytää poistamaan, mutta mua kyllä ihmetyttää mikä siinä voi niin kauheaa olla...? Mutta siis kuvan oikeudet on aina kuvaajalla, riippumatta siitä kuka kuvassa esiintyy.
kuvaajalla ei ole ne oikeudet vaan kuvassa olevalla yhtälailla. jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja tossa sitä rikotaan.
Minusta tuo on todella TÖRKEÄÄ jos toisen kuvan saa laittaa julkisesti levitykseen. ILmoitan kyllä lapsen äidille että poistaa kuvan.