hui... otin 0,5 mg melatoniinia.
pelokkaana odotan sivuvaikutuksia. kaikki lääkkeet ja aineet vaikuttavat muhun tosi herkästi.
Kommentit (11)
sillä omassa kehossasikin erittyy ilta-aikaan melatoniinia, jotta voit vaipua uneen. Myös ruokakaupassa myytävässä yömaidossa on sitä. Itse otan aikaerotyön vuoksi aina iltaisin 1,5mg melatoniinia ja nukun kuin tukki. Muuten en syökään sitten mitään lääkkeitä, tai no ehkä yhden 400mg buranan kuukaudessa.
mutta aikalailla löytyy haittavaikutuksia kun googlaa (ja siis ihan kunnon lähteistä). :(
Hedelmällisyyden lasku on yksi, josta ei kyllä lääkärissä mainita. Toisaalta niin käykin vain isoilla annoksilla, enkä löytänyt mistään määritelmää, että mikä on iso annos.
Jos on nukahtamisvaikeuksia, niin jaksaako silti aamulla herätä hyvin?
Mulle riittää 0,3 mg, lapseni ottaa saman verran tai vähän vähemmän iltaisin. Ollaan molemmat huomattu että isommilla annoksilla voi tulla vähän outoja unia, ja seuraavanakin päivänä saattaa olla vähän vetämätön olo. Muiltakin käyttäjiltä olen kuullut että usein pienemmät määrät toimii jopa tehokkaammin.
Onko lääkärin pitänyt määrätä? Nukahtaako lapsi huonosti vai heräilee yöllä?
Valot pois, ettei vaikuta päinvastaisesti. Eli melatoniinin oton jälkeen tunnin sisään sänkyyn, pimeään. Kauniita unia! :)
Eli 6 mg on vaikuttavaa ainetta yhteensä.
Ei kylläkään paljoa vaikutusta.
Eli 6 mg on vaikuttavaa ainetta yhteensä.
Ei kylläkään paljoa vaikutusta.
Joillakin toimii paremmin pienemmät annokset, hassua kyllä.
Siitä on ollut huomattava apu nukahtamisessa. Ei ollut lääkärin määräystä vaan ihan omin nokkinemme lähdettiin kokeilemaan. Suomessa sitä varten tarvitsee ilmeisesti reseptin.
Onko lääkärin pitänyt määrätä? Nukahtaako lapsi huonosti vai heräilee yöllä?
Menin sänkyyn rentoutumaan ja odottelemaan väsyä ja lueskelemaan. Puolentoista tunnin kulutta sain unta ja heräsin yhdeltä. Kolmelta vitutti jo niin paljon, että otin 1 mg:n lisää. Joskus neljän aikaan sain uudestaan unta ja sit taas seittämän aikaan heräsin.
Joka paikkaa särkee ja kolottaa ja pinna on niin kireällä kuin vain voi olla.
Mulla on mennyt unet ihan sekaisin kun on vuoden heräilly vauvan takia. Ei saa enää nukuttua. Suututtaa ihan perkeleesti.
ap
on luonnollinen aine jota ihmisen käpyrauhanen tuottaa. Ei pitäisi tulla sivuvaikutuksia.