Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin esikoinen hoitoon synnytyksen ajaksi jos mieskin tulee mukaan synnyttämään?

Vierailija
27.01.2011 |

MIhin esikoisenne on mennyt hoitoon kun olette menneet synnyttämään? VAi onko isä jäänyt lapsen kanssa kotiin ja olette menneet yksin synnyttämään?

Meillä ei ole mitään hoitopaikkaa esikoiselle, kun pitäis mennä synnyttämään. Olo on tosi yksinäinen ja synnytys pelottaa kun ei ole miestäkään henkisenä tukena mukana. Miehen pitää jäädä esikoista hoitamaan kun menen synnyttämään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIhin esikoisenne on mennyt hoitoon kun olette menneet synnyttämään? VAi onko isä jäänyt lapsen kanssa kotiin ja olette menneet yksin synnyttämään?

Meillä ei ole mitään hoitopaikkaa esikoiselle, kun pitäis mennä synnyttämään. Olo on tosi yksinäinen ja synnytys pelottaa kun ei ole miestäkään henkisenä tukena mukana. Miehen pitää jäädä esikoista hoitamaan kun menen synnyttämään.

jos kerran ei mitään muuta vaihtoehtoa ole.

Vierailija
2/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan ettei mistään. Itse lähdin yöllä synnyttämään kolmatta yksin taksilla, mihinkäs ne lapset muualle kuin isän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kolmosen syntymän aikaan yöllä meille kun on ollut tarve lähteä.

Vierailija
4/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen muutaman tunnin ajan kun mies on ollut sairaalassa.

Vierailija
5/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muka kellekään kaverille voi hommaa nakittaa, ota maksullinen vaikka MLL:sta

Vierailija
6/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla tuollainen, ettei mitään tukiverkkoja ole perheellä???

Vierailija
7/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti oikein kovasti.

Vierailija
8/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli kotona esikoisen kanssa. Itse asiassa minulla oli tosi hyvä ja levollinen mieli, kun tiesin että esikoisella on kaikki hyvin. En miestä loppujen lopuksi kauheasti edes ehtinyt kaivata sairaalassa.

Vierailija
9/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti oikein kovasti.

kuinka miettisin, en voi ymmärtää miten ei ketään ystäviä tai tuttavia ole olemassa. Sen ymmärrän jos on vasta muutettu uudelle paikkakunnalle.

Vierailija
10/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme muuttaneet uudelle paikkakunnalle eikä olla tutustuttu niin hyvin kehenkään että kehtaisin kysyä apua.

Vierailija
11/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan esikoista. Muita tukiverkkoja ei meillä olekaan.

Vierailija
13/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jolaisella on tuttavia, ystäviä, vanhemmat, mahd. omia sisaruksia.

Kyllä on tympeää elämää jos miehen kans vaan kahestaan jökötetään

Vierailija
14/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole tukiverkkoja. Sukulaiset asuvat monen sadan kilometrin päässä ja ovat työelämässä joten eivät voi tulla etukäteen päivystämään synnytyksen alkamista. Kavereita on, mutta hekin ovat työelämässä, ja tuskin suostuvat keskellä yötä lähtemään mihinkään. Ja jos taas synnytys alkaa päivällä niin he ovat töissä.

Vierailija
15/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompia lapsia synnytyksen ajan. Isä on siten päässyt mukaan.

Vierailija
16/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaessani toista lastamme. Olimme juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle ja tukiverkot olivat monen sadan km:n päässä.

Lopulta päädyimme toimimaan niin, että menin synnyttämään yksin. Mies ja esikoinen veivät minut autolla sairaalaan.

Synnytyksessä en osannut edes kaivata miestä. Lapsen synnyttyä oli kyllä tosi outo olo, kun katselin vauvaa, jonka mies ei edes tiennyt vielä syntyneen! Myös valokuvia olisi tullut ehkä enemmän, jos isä olisi ollut niitä räpsimässä. Itse kuikuilin synnytyssängyltä kameran kanssa, kun kätilö kylvetti vauvaa :)

Älä huolehdi liikaa, AP! Kaikki sujuu kyllä omalla painollaan! Oman kokemukseni mukaan kätilöt huolehtivat tosi hyvin "yksinäisestä" synnyttäjästä. Minulla oli vähintään kätilöopiskelija huoneessa melkein koko synnytykseni ajan.

Onnea synnytykseen!

Vierailija
17/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kotisynnytys! Isä on mukana ja hoitaa siinä sivussa esikoisen.

Vierailija
18/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen sekä minun vanhemmat ovat molemminpuolin täältä poistuneet.

Mies ollut ainoa lapsi. Oma sisareni asuu ulkomailla, veljeni taas semmoinen tapaus ettei uskaltaisi lapsia hänelle jättää.

Kummit ym kaverit joko melko työkeskeisiä ja sinkkuja.

Kysyin kerran kummitädin ollessa kylässä, "katsoisiko joku päivä tyttöjä jos kävisin asioilla". Totesi "ettei noin pienten kanssa uskalla jäädä".

Osalla tuttavista taas omat menonsa ym ja entiset ystävät kadonneet perheen perustamisen ja muuton myötä.

Ei meillä ole tukiverkkoa, toki toivoisin. Ehkä syynä että minun on vaikea tutustua ihmisiin ja muutimme paikkakuntaa, osa kavereista oli autottomia vaikka välimatkaa oli vajaa 40km. Välit vain hiipuivat.

Täytyypä olla aktiivisempi tulevassa.

Vierailija
19/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on sellainen tilanne, että tällä paikkakunnalla ei ole ketään, jolle tosiaan vois soittaa vaikka kolmelta aamuyöllä, että pääsisitkö tuosta noin vain hoitamaan lastamme seuraavan vuorokauden ajaksi - ihmisillä on työnsä johon pitää mennä, eikä synnytyksen kestoa tai alkamista voi ennakoida. Mä myös ihmettelen, että tosiaanko joku saa maksullisen lapsenvahdin olemaan esimerkiksi neljä viikkoa lähtövalmiudessa yötä päivää siltä varalta, että synnytys käynnistyy - yleensä noilla lapsenvahdeillakin on koulut ja muuta elämää sen verran, etteivät he voi lähteä ex tempore lapsenvahtikeikalle jonka kestoa ei etukäteen tiedä.

Onneksi isäni asuu n. 300 km päässä ja on eläkkeellä, ja olemme sopineet, että hän lähtee ajamaan sieltä kun soitan, joten aika huono tuuri saa olla jos mies ei ehdi ollenkaan mukaan synnytykseen.

Vierailija
20/21 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies haki lapsen hoidosta kun työmatkalta kotiin kerkesi, sumpli hoitoasiat anopin kanssa ja tuli luokseni sairaalaan. Olin sopinut naapurin kanssa, että voisi ottaa lapseni jos mies sattuisi olemaan tosi kaukana työmatkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan