Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ääni katoaa, kurkku kipeä - onko muita?

Vierailija
27.01.2011 |

Olen kuullut, että nyt olis liikkeellä tällästä kummaa flunssaa, missä ääni katoaa - vaikka ei oikein ole muita mainittavia oireita? Onko kenelläkään tällästä?

Itselläni ääni kulkee aina hetken, mutta sitten ääni "murtuu" ja lopulta katoaa. Mulla myös aika kovaa päänsärkyä, ehkä myös kuumetta ajoittain.

Kuulostaako tutulta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pääkipu ensin pari päivää, kuumettakin ehkä vähän, mutta jouduin silti maanantaina mm. pitämään 3 luentoa. Ääni meni käheäksi jo silloin, muttei ollu mitään kipuja, niinkuin nyt on.

Mistä kohtaa teillä on kurkku kipeä? Mulla se on siltä alhaalta, siitä kurkkukuopasta, eikä juuri mitään nielemisvaikeuksia ole. Ääni ei kestä mitään ja vaikka olen hiljaa, niin kurkkua/kaulaa särkee silti.

Tuttua?

Oon taas kerran han paniikissa, että mikä helv..tää nyt voi olla...

Vierailija
2/9 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin erikoislääkärillä, joka sanoi että on virusperäinen, eli ei auta kuin hiljaa odottaa, että ääni palaa. Hoidoksi siis äänilepoa, mikä tarkoittaa totaalista puhumattomuutta. Jos tulehtuneilla äänihuulilla puhuu, niin voi tulla vaikka kyhmyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku ollut jo yli viikon kipeä, kauhean kuiva, mutta yskää ei ole, ääni on lähtenyt. Limaa kertyy kurkkuun, mutta ei tule millään pois.

Vierailija
4/9 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ollakin aika hiljaa, niin ei äänihuulet vahingoitu.

Vierailija
5/9 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kuumetta 5 päivää, kauhea yskä ja jotenkin outo kurkkukipu, sitten vielä nuha päälle. Alusta asti ääni käheä. Nyt ei enää kuumetta, mutta yskä ja nuha sekä käheä ääni vaivaa edelleen. Ja lima on ihan kirkasta, ei kellertävää.

Vierailija
6/9 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi päänsäryllä maanantaina. sitten tuli kurkkukipu ja yskä. nenä alkoi vuotaa. öisin heräilee tautisen kipeään kurkkuun. kuumetta silloin tällöin 37-38stetta. ei ollu angiina lääkäris käytiin.viikon kestäny sais lähtee jo...

Vierailija
7/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääni häviää pitkin päivää yöllä ei yskältä saa nukuttua jatkunu jo kolmatta viikkoa ja antibiootit ei tepsi

Vierailija
8/9 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkukipu, pääkipu ja kuume. Ääni on toistaiseksi kulkenut vielä, vaikka käheä onkin.

Vierailija
9/9 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin viime viikolla pari päivää jumalaton päänsärky, jonka ensin luulin johtuvan hartioiden jumista. Nyt sitten kurkku kipeä ja ääni täysin pois. Kuumetta ei ole ollut, vaikka vähän sellainen kipeä olo on. Toivottavasti ei kestä kauan tämä äänettömyys. Töissä pitäisi pystyä puhumaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä