Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka olette opettaneet ekaluokkalaisenne

Vierailija
27.01.2011 |

menemään kävellen yksin kouluun? Vai viettekö perille asti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kotiin päin, seuraavana päivänä menikin jo itsekseen.

Yksi tien ylitys on matkalla, mutta sitä on ylitetty niin kauan kuin tässä on asuttu, eli sitä ei erikseen tarvinnut opetella.

Vierailija
2/6 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisi mainiosti kävellä kouluun omin päin jo nyt. Tämä johtuu siitä, että koulu on alle 500 metrin päässä, sinne pääsee valaistua pyörätietä eikä tarvitse ylittää kuin yksi, vähän liikennöity autotie. Hyvä näin. Toki keväällä ja kesällä varmasti harjoittelemme vielä tuota koulureitin kävelyä ja ennen kaikkea tien ylitystä ja ensimmäisenä päivänä olisi tarkoitus saattaa lapsi kouluun. Muuten sitten saa kävellä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa jo kävellä ja on kävellytkin matkan itse. Eli kulkekaa matkaa yhdessä, ensin sinä selittäen että "tässä pitää pysähtyä, kun tuolta voi tulla auto.." jne ja sitten niin, että lapsi saa itse "mennä edeltä" ja tehdä ratkaisut itse. Lopulta osaa kävellä yksin =D

Vierailija
4/6 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo valmiiksi. Ekana päivänä vein ja sitten kulki siskon kanssa tai itsekseen.

Vierailija
5/6 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuo reilun 2km koulumatkakin on ollut jo ennestään tuttu.

Vierailija
6/6 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koulu tosi lähellä ja kulkureitti jo nyt tuttu. Mutta olen kyllä varautunut siihen että ainakin ekan viikon ajan vien ja olen vastassa, ellei sitten tahdo itsenäisesti kulkea. Voi olla että tahtoo, kaveri joka tulee samaan aikaan ekalle samaan kouluun, asuu tuossa naapuripihassa joten todennäköisesti kulkevat yhtä matkaa.