Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias turvavyöistuimeen

Vierailija
27.01.2011 |

Ajattelimme siirtää 2-vuotiaan poikamme turvavyöistuimeen, koska ei enää mahdu vanhaan istuimeen. Onko liian aikaista?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sitten jälkeenpäin jossitella, jos jotain tapahtuu.

Ikävää kuitenkin huomata, että monet eivät noudata. Kolmasluokkalaiseni istuu korokkeella. Monet lyhyemmät kaverit ovat ekasta luokasta lähtien huomautelleet hänelle tästä "vauvan penkistä".

Vierailija
22/25 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä 2v vielä ihan mainiosti selkämenosuuntaan,mutta toisessa autossa on istuin jossa naama menosuuntaan ja erinomaisesti tulee siihen mahtumaan ainakin veikkaisin 1-2v.

Istuimena siis pikkuautossa Maxi-cosi Priori

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/167/rp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos otetaan huomioon istuimen sopivuus autoon ja lapselle ja istuimen asennus autoon ja lapsen "asennus" istuimeen.

Yleisimmät virheet ovat istuimen kiinnityksessä. (löysä, väärä).

Selkä menosuuntaan istuimet "asennetaan" kiinni selkänojaan, eli lapselle ei jää ollenkaan jalkatilaa ja sitten inistään että lapsi ei mahdu! Hohhoijjaa

Vierailija
24/25 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikon istuin löytyy meiltä.

Ollaan käännetty jo kasvot menosuuntaan vaikka suositus olis sinne 3-v.

Meidän pojalla toppavaatteissa oli vaan ihan liian ahdasta, poika 94cm ja 14,5kg.

Pohjoismaissa suositellaan tuota selkämenosuuntaan koska täällä suurin osa vakavista kolareista on nokkakolareita. Keskieroopassa taas enempi peräänajoja.

Elippä jos vaikka asuu kaupungissa niin eikai se niin oo sanottu että turvallisinta on kuljettaa lasta selkä menosuuntaan.

Itse en kyllä laittais kaksvuotiasta vielä pelkkään turvavyöistuimeen... siis jos sillä tarkoitetaan sellaista mikä on kiinni pelkästään auton turvavöillä. Mun mielestä parempi kun lapsi on vielä hyvin kiinni istuimen 5-pistevöissä.

Vierailija
25/25 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikon istuin löytyy meiltä.

Ollaan käännetty jo kasvot menosuuntaan vaikka suositus olis sinne 3-v.

Meidän pojalla toppavaatteissa oli vaan ihan liian ahdasta, poika 94cm ja 14,5kg.

Pohjoismaissa suositellaan tuota selkämenosuuntaan koska täällä suurin osa vakavista kolareista on nokkakolareita. Keskieroopassa taas enempi peräänajoja.

Elippä jos vaikka asuu kaupungissa niin eikai se niin oo sanottu että turvallisinta on kuljettaa lasta selkä menosuuntaan.

Itse en kyllä laittais kaksvuotiasta vielä pelkkään turvavyöistuimeen... siis jos sillä tarkoitetaan sellaista mikä on kiinni pelkästään auton turvavöillä. Mun mielestä parempi kun lapsi on vielä hyvin kiinni istuimen 5-pistevöissä.

Niin siis meilläkin jossain vaiheessa edessä uuden istuimen hankkiminen. Meinaan meidän istuin on suunniteltu vain 18kg saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän